Vannak helyzetek, amikor az ember jobb szeretné, ha nem derülne ki, hogy épp használja a Facebookot. Nem akar lebukni a főnöke előtt, vagy szeretne kikerülni a Columbo nyomozót lepipáló (ex)barát(nő) látóköréből, vagy csak óvja annyira a privát szféráját, inkább nem kürtölné világgá, hogy most ő Facebookon is elérhető. Mindegy, mi az ok, a lehetőség adott, […]
Tovább

Ezt érdemes tudnod a Facebook listák használatáról

Tudtad, hogy már listákat is létrehozhatsz a Facebookon? Ha nem, akkor itt az ideje pótolnod a lemaradást. Sőt, rögtön el is kezdheted használni azokat. Miért kellene ezt használni? Egyetlen egy tényleges előnye van brandként a lista poszt típust használni, ami nem más, mint hogy újdonság. Jelenleg még kevesen használják, ezért hamar megragad a tekintet rajta. […]
Tovább

7 egyszerű lépés adataid védelméhez a Facebookon

2018 márciusa valószínűleg a Facebook egyik legsötétebb hónapjaként vonulhat be a történelemkönyvekbe. A csalódottság hónapjaként, amikor felhasználók százmilliói számára vált világossá, hogy a közösségi média világa – a fantasztikus élmények és kalandok mellett – valódi, kézzel fogható veszélyeket is magában hordoz. A kiábrándultság hónapjaként, amikor egyszer s mindenkorra megszűnt létezni a userek feltétlen bizalma, a […]
Tovább
“Már megint változik a Facebook algoritmusa, jaj a rajongói oldalaknak és a márkakommunikációnak!” – ez az aggodalom lett általános, amióta csak kiderült, hogy Palo Altoban ismét csavarnak egyet a méltán hírhedt algoritmuson. Maga Mark Zuckerberg jelentette be, hogy a 2018-as év erről a változásról szól majd. Az előző év az álhírek visszaszorítására fókuszált, s ennek […]
Tovább
A Dining Guide idei listája alapján megnéztük a Top 10 (idén Top 12) étterem social média jelenlétét, a korábban ismertetett szempontok szerint. Összesen 100 pontot lehetett összegyűjteni, extraként pedig még +10 pontot. A szabálytalan nyereményjátékokért, illetve a 2 napnál régebbi üzenetek megválaszolatlanságáért 5-5 pontot vontuk le. A lista első része itt érhető el. Nézzük tehát az […]
Tovább
Kíváncsiak voltunk, hogy a 7 évvel ezelőtt született bejegyzésünkhöz képest mennyit változott az éttermek kommunikációja a közösségi médiában. Ehhez kiváló apropó volt a Dining Guide friss listája, mely alapján megnéztük, hogyan teljesítettek ezek a helyek a social médiában az általunk összeállított értékelési szempontok alapján.
Tovább
Ahogy minden évben, úgy idén is kihirdették február közepén a Dining Guide Év Étterme Díjait. Amellett hogy magánemberként a gasztronómia rajongói vagyunk, közösségi média szakemberként is szerettük volna megvizsgálni ezeknek a helyeknek a social aktivitását.
Tovább
Az elmúlt 10 évben szinte az összes közösségi platformon elterjedt a hashtagek használata, amely azonban napjainkra megváltozott és a jópofa jelölésből mára egy kiváló üzleti potenciállal rendelkező „kódrendszerré” fejlődött. Miért értékelődött fel a #hashtag? Az Instagram egyik leginnovatívabb fejlesztésének számít, hogy bevezette a hashtagek követésének lehetőségét a platformon. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók feliratkozhatnak […]
Tovább
Minden idők egyik legizgalmasabb évkezdését tudhatja maga mögött a Facebook vezetősége és felhasználói közössége – ehhez kétség sem férhet. Idén már annyi változás és újdonság látott napvilágot a Facebookkal kapcsolatban, hogy józan ésszel még megbecsülni is nehéz lenne azt a fejlesztőmunkát, amit Mark Zuckerberg csapata elvégzett. Egy teljesen új algoritmus bevezetése, felhasználóbarát újítás az üzleti […]
Tovább
Az idei Digital Media Best Practice (DMBP) versenyében a shortlistre került 63 nevezés közül 5 kategóriában a Be Social pályázatának is drukkolhattunk a díjátadón, és mint kiderült, nem hiába! Az öt kategóriából 4-ben díjazottak lettünk és a végén még jött a meglepetés is! Mielőtt azonban ezt elárulnánk, nézzük, milyen munkáinkat tartotta a zsűri díjra érdemesnek: […]
Tovább
Pánikkeltő tartalmak, spekulatív teóriák és megosztó szkepticizmus – talán ezekkel a szavakkal írható le a legjobban a Facebook algoritmus változásai kapcsán kialakult pesszimista médiahangulat, amely a legnagyobb közösségi csatorna alapítójának bejelentésével kezdődött el. Mark Zuckerberg a korábbi évek tradícióját követve január közepén bejelentette, hogy „idén a felhasználók boldogságát tekinti prioritásnak.” A Facebook első embere szinte […]
Tovább

Innen szerezz be ingyenesen, jogtiszta képeket

A jó minőségű képek és fotók használata mára elkerülhetetlenné vált az online aktivitásoknál, legyen szó akár egy blogbejegyzésről, a közösségi felületeink használatáról vagy éppen egy hirdetési kampányról. A legjobb minőségű „stock” fotók vásárlása viszont – az esetek túlnyomó részében – nem jelent gazdaságos megoldást a kisebb szervezeteknek vagy vállalkozásoknak. Számukra nyújthatnak megfelelő alternatívát azok a […]
Tovább