A Facebook oldalak új külseje újra a hírfolyamra irányítja majd a figyelmet
A hétfőn bemutatott új oldal design változtatásait már tegnapi cikkünkben bemutattuk Nektek, most lássuk, miért találta hasznosnak ezt a lépést a Facebook.
Ez a frissítés is mutatja, hogy a Facebook egyre jobban távolodik a taboktól, függetlenül attól, hogy a márkák Facebookon való tevékenységét nagyban meghatározták ezek az eszközök: könnyedén irányíthattuk a figyelmet a játékokra és a fontos, érdekes információkra. Ettől függetlenül még mindig hangsúlyozhatjuk a márka weboldalát, nyereményjátékot vagy bármi mást, de egyre tisztábban kirajzolódik, hogy ezeket mostantól a posztokon keresztül tudjuk majd megtenni.
Az adminok egy emberként sóhajtottak fel, amikor meglátták az új design terveket: „Vajon hova tűntek a tabok?”
Ahogy azt sejtettük, a tabok maradnak, de bekerülnek a „Továbbiak” menüpont alá és a kép sem lesz majd feltüntetve a tabok mellett. Erre számíthatunk:
Ettől az oldalak jobban fognak majd hasonlítani a személyes Facebook profilokhoz:
Sokak szerint ez egy egyértelmű húzás a Facebooktól: a cél, hogy minél többet fektessenek a márkák a hirdetésekbe. Azonban ezt felfoghatjuk bizonyítéknak is arra, hogy a felhasználók kevésbé hajlandóak visszalátogatni a Facebook oldalra, miután már like-olták azt és inkább a News Feed-ben megjelenő posztokra reagálnak.
Konklúzió: A Facebook lehet, hogy örökké ingyenes marad a felhasználók számára, viszont, mint az összes többi internetes felület, pénzt és időt igényel, amennyiben virágzó üzletet szeretnénk kialakítani ezen a virtuális csatornán. A Facebook szakértőinek célja ezzel nem az volt, hogy keresztbe tegyenek a márkáknak. Ez az újítás idővel inkább a segítségünkre lesz, hiszen arra a felületre terelget minket, amelyet oldalunk rajongói a legsűrűbben találkoznak: a hírfolyamra.
Forrás: Inside Facebook