A Facebook nyilatkozata szerint vége a lájkvadászatnak!

Közzétéve: 2012. december 09.

A Techcrunch interjút kapott Dan Levy-tól, a Facebook kisvállalalatokkal foglalkozó igazgatójától. Elképesztő bővülést mutat az új oldalak száma, és választ kapunk arra is, miért változtatták meg a EdgeRank algoritmusát!

Levy érdekes számokkal érkezett. A Facebookon 13 millió helyi vállalkozás lapja működik, és az elmúlt évben számuk több, mint 40%-kal nőtt. Ezek a lapok durván dupla annyit költenek hirdetésre, mint egy évvel ezelőtt.

Kiemelte a Promote Post típusú hirdetésforma sikerét. Jelenleg 300.000 lap használja ezt a módszert, és negyedük teljesen új hirdető. Több, mint 2,5 millió bejegyzést emeltek ki, és a vásárlók 75%-a „rászokott” erre, mert visszatérően használja ezt a szolgáltatást.

A Promote Post-ot a hirdetők elsősorban azért alkalmazzák, hogy ellensúlyozzák a Facebook szeptemberi EdgeRank változtatását, mellyel a rajongók egyre kisebb részéhez jut el az oldalüzemeltetők üzenete. Ahogy már korábban bemutattuk, ez nem minden oldalt érint, és adtunk javaslatot is arra, hogyan próbálj értékes tartalommal több rajongót elérni.

Levy szerint az, hogy egyszer nyomtunk egy page like gombot, még nem jelenti automatikusan azt, hogy az oldalról napi frissítéseket szeretnénk kapni. Néhány esetben (pl. étterem, egy klub vagy egy helyi kisbolt esetén) van értelme megkapni a napi posztokat, hiszen ha gyakran vásárolunk itt, akkor kiváncsiak vagyunk az akciókra. Más esetekben (pl. ügyvéd, ingatlanközvetítő, könyvelő esetén) ennek nincs értelme. Ha a rajongónak van valamilyen kérdése, akkor meg fogja keresni az adott oldalt, hogy informálódjon. A Facebook egyesével fogja a vállalkozások megvizsgálni a EdgeRank algoritmusában.

A Facebook tehát meg akarja akadályozni, hogy az Oldalak folyamatosan irreleváns posztokkal „szemeteljék” össze a rajongók oldalát. Egy olyan rendszert szeretnének, ahol a rajongók felkeresik az oldalt, ha kérdésük van a termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban. Ez már ma is megtörténik, az Oldalakat napi 150 millió ember keresi fel, és a forgalom fele már mobiltelefonon keresztül érkezik.

A Facebook stratégiája, hogy több kisvállalkozás kerüljön fel az oldalukra, és ehhez most GPS alapú eszközöket fejlesztenek.

Kommentárunk: vége a lájkvadászatnak. A Facebook stratégiája egyértelművé teszi, hogy a kisvállalati oldalak folyamatosan kikerülnek a rajongók napi hírfolyamából. Az oldalüzemeltetőknek minőségi tartalmak publikálására kell törekedniük (hogy több rajongóhoz jussanak el organikus módon), és csak akkor fognak találkozni a követőikkel, ha az akar tőlük valamit, vagy ha hirdetéssel hívják fel magukra a figyelmet.

Mit gondolsz, ez milyen hatással lesz a Te Facebook oldaladra?