A Facebook mobil hirdetési hálózatot indít

Közzétéve: 2014. április 30.

A Facebook mobil hirdetési hálózat indulását jelentette be az F8 fejlesztői konferencián, mellyel a felhasználókra az általuk éppen használt applikációkon keresztül lehet targetálni – azon információk alapján, amelyeket megosztottak a Facebookkal. Az új termék neve “Facebook Audience Network”, mellyel a márkák harmadik feles alkalmazásokban hirdethetnek a Facebook tagetálási adatainak felhasználásával – írja a The Verge.

A hálózat segítségével, melyet 2012 óta tesztel a Facebook, a hirdetők sztenderd banner hirdetéseket és egyedi egységeket használhatnak. Általa a közösségi oldal olyan cégekkel száll versenybe, mint az AdMob, az InMobi, valamint a Twitter, amely hasonló megközelítéssel fordult a mobil hirdetési piac felé, mióta tavaly felvásárolta a MoPub hirdetési hálózatot.

A mobil hirdetések óriási sikert hoztak a Facebooknak – 1 millió hirdető használja a platformot. A cég bevételeinek 59 százalékát teszi ki mobil hirdetési üzlete, amelynek segítségével a fejlesztők hirdethetnek alkalmazás-letöltéseket. Zuckerberg az F8 konferencián elmondta, hogy mostanáig a Facebook 1 milliárd alkalmazás-letöltésért volt felelős. “Nagyon izgatott vagyok az Audience Network miatt” – fordult a fejlesztőkhöz. “Ez a legelső alkalom, hogy komolyan segítünk majd a mobil bevételszerzésben.”

A mobil hirdetési hálózat csak egyike azon új Facebook szolgáltatásoknak, amelyekkel a jövőben a fejlesztők élhetnek. Ezen kívül az alkalmazásokat is össze lehet majd kötni anélkül, hogy a felhasználót mobil webre küldenék, lesz mobil lájk gomb a virális forgalom generálása érdekében és lehetőség harmadik feles alkalmazások elemeinek megosztására a Facebook Messenger applikáción keresztül.