A Facebook felhasználók csak idejük 27 százalékát töltik a hírfolyamon

Közzétéve: 2012. február 07.

A Buddy Media közzétett néhány érdekes adatot arról, hogy manapság a közösségi média hogyan tudja befolyásolni viselkedésünket. A kutatást Comscore-ral együtt végezték, és elsősorban a Facebookra koncentráltak. A cikk eredeti nyelven itt olvasható, ha pedig többet szeretnétek megtudni a kutatásról, azt szintén eredeti nyelven itt találjátok.

Az egyik legérdekesebb eredményt az alább látható kördiagram mutatja, amin látjuk, hogy a Facebook felhasználók ténylegesen mivel töltik idejük nagy részét a közösségi hálón.

Ezek a számok igen fontosak, hiszen ahol a felhasználók a legtöbb időt töltik, az a továbbiakban remek lehetőséget jelenthet a hirdetőknek. És ahogy azt a Buddy Media kutatás eredménye kimutatta, a felhasználók minden hetedik percet a Facebookon töltik amikor a neten vannak. Ha tudjuk, hogy ezekben a percekben mit használnak a Facebook funkciók közül, könnyebben célozhatjuk meg őket marketingünkkel.

A  hírfolyam csak egy kis része az egésznek

Azt gondolnánk, hogy időnk nagy részét ugyan hírolvasással töltjük, valamint megjegyzéseket írunk barátaink videói, képeik, linkjei alá, de kiderült, hogy a Facebook felhasználók csupán idejük 27 százalékát töltik a hírfolyam olvasásával. Ez rávilágít arra, hogy ha az egész Facebook stratégiát a rajongói oldal állapotbejegyzéseire (képek és videók nélkül) építjük, rengeteg vevőt és alkalmat szalaszthatunk el.

Profilok, fotók, alkalmazások stb.

A képek frissítésével töltjük időnk 17 százalékát Facebookon. Ez nem meglepő, hiszen sok szó esik a Social Freshen arról, hogy Facebook egy „fotógazdaság”.

A Facebook felhasználók idejük további 21 százalékát töltik profiljuk frissítésével. Viszont arról nincs adat, hogy ebből mennyi időt töltenek a személyes profilukban, és mennyit rajongói oldalak látogatásával.

De a 21 százalékot látva talán érthetőbb, miért is szentel akkora jelentőséget a Facebook az új profil oldalnak, a Timeline-nak: a felhasználók valóban rengeteg időt töltenek a személyes profil oldalakon.

Az alkalmazások és eszközök időnk csupán 10 százalékát foglalják le. Ha a játékok is ebben a kategóriában vannak, az ténylegesen jó hír.  Semmi gond nincs a Facebookon található játékokkal, azonban a játékosok elenyésző mértékben konvertálhatók érdeklődőkre, nagyon ritkán kattintanak a játék mellett látható hirdetésekre.

Végül marad úgymond „25 százalék időnk” minden másra a Facebookon. Feltehetően ide tartoznak az olyan elfoglaltságok, mint a csoportokkal való interakció, privát üzenetváltások, videók feltöltése, admin tevékenységek.

Mit tanulhatunk ebből?

Van néhány kulcsfontosságú tanács, amit kizárólag ebből a grafikonból is megfogadhatunk:

  • Ha koncentrálsz a hírforrásra és rendszeresen használsz képeket a bejegyzésekben, a Facebook közönség jelentős része elérhetővé válik.
  • A Facebook hirdetések igen fontosak, tekintve, hogy a Facebook felhasználók 100 százalékát elérik a közösségi oldalon, míg az állapotfrissítésekkel csak jóval kevesebb, mint az 50 százalékát.
  • Az alkalmazások és eszközök ugyan még mindig hatásosak,  bár sok időt vesznek el, közel sem annyira rögzülnek emlékezetünkben, mint a hírforrások és a fotók.