9 hiba, amivel ronthatod a hirdetésed hatékonyságát!

Közzétéve: 2011. augusztus 09.

Hirdetést feladni nem nehéz a Facebook-on. Jó hirdetést feladni sem olyan bonyolult, csupán kicsit több idő és odafigyelés kell hozzá. Korábbi kísérletünkben már megmutattuk, milyen sokat javulhat egy hirdetés hatékonysága, ha megfelelően alakítjuk a kreatívot és jól választjuk ki a célcsoportot. Most összegyűjtöttünk 9 hibát, amivel nem hogy növeljük, de egyenesen csökkentjük a hatékonyságunkat:

1. Ügyeljünk arra, hogy jó képet válasszunk!

Ne akarjunk egy egész posztert beletenni a hirdetésbe, mert ebből az égvilágon semmi nem fog látszani:

Emlékezzünk rá, hogy a hirdetéshez használt kép a legelső, ami felkelti a figyelmet! Ha azt észrevesszük, utána kezdjük el olvasni a szöveget mellette. A kép lehetőség szerint legyen fekvő, 4:3-as arányú és ha lehet, egy közeli képet mutasson egy tárgyról, vagy személyről. Minden más csak apró szemcséknek látszik.

2. Figyeljünk a szövegre is!

Nem elég, hogy a kép alig kivehető, még a szöveg is értelmetlen:

Az jó, ha nagybetűvel emeljük ki a lényeges mondandót, de ha az a nagybetűs szó egy külön mondat (AJÁNLATAIRÓL?), aminek semmi keresnivalója ott, akkor elrontjuk az egészet. A szöveg legyen figyelemfelhívó és cselekvésre buzdító. Ha megírtuk, olvassuk el és válaszoljunk egy egyszerű kérdésre: én kattintanék ez alapján a szöveg alapján? Ha nem egyértelmű igen a válaszunk, dolgozzunk még rajta kicsit…

3. Ne hirdessünk tartalom nélküli oldalt!

Az alábbi hirdetésben valamiért két weboldalt is reklámoznak a hirdetők:

Erről már önmagában lebeszélnénk mindenkit, hisz a hirdetésre jellemzően kattintani fognak az emberek, ne várjuk el, hogy a második linket kimásolják és úgy látogassanak el oldalunkra. De ha már reménykedünk benne, legalább arra figyeljünk, hogy a második weboldal is működjön és ne ez várja az érdeklődőket (kattintásra nagyobb lesz):

 

4. Rendelkezésre áll 135 karakter, használjuk ki!

Azt már korábban írtuk, hogy a kép megválasztása mennyire fontos. Biztos, hogy a weboldalunkról készített screenshot nem fog érvényesülni a hirdetésben, de ha már azt tettük bele, legalább a szöveggel ne spóroljunk:

Használjuk a mondatvégi írásjeleket, mert így se eleje, se vége nem lesz a szövegünknek! Ismét csak a kérdés, amit mindig tegyünk fel magunknak: Kattintanék rá?

5. Ügyeljünk a kép tájolására!

Csak azért, mert fekvőben jobban kitölti a rendelkezésre álló helyet, ne forgassunk el képeket:

Bár kétségtelenül nagyon aranyos Norbi babája, ezen a képen mégis olyan érzése van az embernek, mintha ráfeküdt volna az apukája. Ha már mindenáron forgatni kellett, legalább a gyerek legyen felül…

6. Figyeljünk oda a targetálásra!

Az elmúlt napokban számos cirill betűs hirdetéssel találkoztunk oldalunkon:

Nem tudjuk, hogy a Facebook hibája-e, vagy a hirdetőé, de a példa nagyon jó arra, hogy felhívjuk a figyelmet a célcsoport kiválasztására! Csak olyanoknak jelenjen meg a hirdetésünk, akiknek tényleg szánjuk!

7. Figyeljünk oda a dátumokra!

Lehet, hogy egyszerűbb egy már meglévő hirdetést futtatni, de figyeljünk oda a szövegre:

Májusi akciós hétvégét augusztusban hirdetni nem túl szerencsés. Figyeljünk oda, hogy az újraindított hirdetésünk vajon aktuális-e még!

8. Ne hirdessünk angolul, ha az oldalt magyarul írjuk!

Az alábbi hirdetés többszörösen is problémás:

Egyik gond, hogy angolul íródott. Ami jópofa lenne, ha külföldi vendégeket akarnánk megnyerni az oldalra. Ehhez viszont az oldalt magát is angolul kellene írni, a képen viszont mindhárom látható bejegyzés ékes magyarsággal szól a rajongókhoz. Arról nem is beszélve, hogy ha már angolul hirdetünk, akkor a célcsoportot is az angol nyelvűekre helyezzük, honfitársainknak inkább magyar nyelvű hirdetést adjunk fel. De van még más gond is a hirdetéssel, nézzük meg nagyobb méretben:

Vajon tényleg a pontos cím és a telefonszám a legfontosabb, amit 135 karakterben el akarunk mondani? Ez lenne az a szöveg, amitől azok, akik nem ismerik az éttermet, rögtön rajongók lesznek? Kételkedünk benne…

9. Ha már hirdetünk, post-oljunk is!

Nézzük meg az alábbi hirdetést:

Képzeljük el, hogy megtetszik nekünk amit látunk és olvasunk, ezért kattintunk, hogy megismerjük alaposabban. Ekkor találkozunk ezzel:

Azt még csak-csak elfogadjuk, hogy a link egy alkalmazásra mutat, de hogy az üzenőfalon az égvilágon semmi nincs és a kép is üres legyen… Ne rohanjunk a hirdetéssel: előbb legyen kész minden, utána hívjuk a rajongókat, hogy látogassák meg oldalunkat!

+1 Nem biztos, hogy mindenkinek rajongói oldalra van szüksége

Ezt a hirdetést nem csak azért választottuk ki, mert nem szerencsés a képválasztás:

Dicséretes, hogy rajongói oldalt kaptak az aggregátorok, de talán ez az a téma, aminek nem feltétlenül kell a Facebook-on szerepelnie. Inkább a weboldalt hirdessük, mindenáron nem kell jelen lenni a közösségi oldalon. Nehéz és fáradtságos munka minden nap, vagy legalábbis hetente többször érdekes témákat találni és a fenti témában ez talán már a lehetetlennel vetekszik. Drukkolunk az oldalnak, hogy sikerüljön érvényesülnie, mindenképp tiszteletreméltó a próbálkozás.

 

Összeállításunkban nem szerettünk volna megbántani senkit. Nem gondoljuk, hogy mi tudjuk a legjobb hirdetéseket létrehozni a világon, csupán úgy éreztük, a fenti példák tanulságul szolgálhatnak a készítőknek és a többi olvasónak is, talán segítséget  nyújtanak abban, hogy hasonló hibák a következő kampánynál már ne forduljanak elő.
Ha úgy érzitek, nem volt igazunk, bátran vitatkozzatok velünk! Ha pedig úgy gondoljátok, segített ez a pár példa, hogy jobb hirdetést készítsetek, adjatok nekünk egy like-ot! 🙂