8 tanács, hogy ne vessz el a közösségi oldalak sűrűjében!

Közzétéve: 2011. augusztus 15.

Ahogy egyre több közösségi oldalt használunk, egyre nehezebb lesz azok karbantartása. A The New York Times 8 pontban ad segítséget nekünk, hogy könnyebben menedzseljük a közösségi jelenlétünket több oldalon párhuzamosan:

1. Csináljunk egy gyors leltárt!

A CheckUserNames weboldalán 160 közösségi oldalon ellenőrizhetjük, hogy cégünk, termékünk neve elérhető-e, vagy valaki már lefoglalta. Kiváló lehetőség arra, hogy még időben észrevegyük: ha valamelyik oldalra később szeretnénk csatlakozni, foglaljuk le gyorsan a nevet ott is!

2. Ne dolgozzunk kétszer!

Ha gyakran viszünk fel azonos tartalmat különböző közösségi oldalakra, nem szükséges minden egyes site-ot külön-külön meglátogatni a bejegyzés felviteléhez. Használjunk olyan szolgáltatásokat, mint az OnlyWire, a Ping.fm, vagy a HelloTxt, hogy bizonyos oldalakra egyetlen gombnyomással vigyük fel ugyanazt a tartalmat.

3. Tervezzünk előre!

Ha a Twittert, vagy a Facebook-ot használjuk brandépítésre, előre megírhatunk üzeneteket, amiket időzítve tehetünk ki üzenőfalunkra. Olykor hasznos lehet ez a szolgáltatás, amelyekre kiváló eszközöket találhatunk ma már. Ilyenek a Buffer, a SocialOomph, a Hootsuite, a TwitResponse, a FutureTweets, vagy a Pluggio.

4. Egyszerűsítsünk!

Az olyan oldalak, mint a Digsby, vagy a Netvibes egy egységes felületet nyújtanak a felhasználóknak arra, hogy ellenőrizzék leveleiket, üzeneteiket és frissítsék a közösségi oldalaikat. Ha a mailboxunk az egyetlen eszköz, amit használni szeretnénk, akkor a NutshellMail ad nekünk minden nap email-ben összefoglalót a közösségi oldalainkra érkezett bejegyzésekről. Azoknak, akik több Twitter fiókot üzemeltetnek, a TweetDeck ad áttekinthető, egyszerű megoldást.

5. Készítsünk egy landing oldalt!

Ha több közösségi oldalon fenn vagyunk, az valószínűleg azért van, mert minél több emberrel szeretnénk összekapcsolódni. Az olyan oldalak, mint a Retaggr, vagy a DandyID ingyenes digitális névjegykártyát nyújtanak egy weboldalon, ahova minden közösségi jelenlétünket felsorolhatjuk, a blogunkkal és saját weboldalunkkal együtt.
Update: Balázstól kaptuk twitteren a tippet (hogy is maradhatott ki), az About.me-ről, ez is egy szép névjegy oldal. 🙂

6. Szelídítsük meg Twitter account-unkat!

Szeretnénk eltávolítani az inaktív követőket? A Nest.Unclutterer megoldja nekünk ezt a feladatot. Keresünk valakit? Név szerint keresni a Twitteren elég bosszantó feladat. Időt és bosszúságot spórolunk, ha inkább a Listorious-t használjuk erre. És ha még nem használtunk url rövidítőt, mellyel a hosszú linkeket is be tudjuk tenni a Twitter üzenetbe, használjuk a Bitly böngésző kiegészítőjét.

7. Mérjük a teljesítményünket!

Ha cégünket, vagy termékünket reklámozzuk a közösségi marketing segítségével, szükségünk lesz arra, hogy teljesítményünket mérjük valahogy. Ezekre ad megoldást a SocialReport, TwentyFeet, vagy a SproutSocial, de akár a magyar nyelven elérhető Social Times analitika is. Ha kíváncsiak vagyunk, mennyire vagyunk hatással környezetünkre, keressünk fel olyan oldalakat, amik a felhasználókat ez alapján értékelik. Ilyen oldalak a Klout, vagy a PeerIndex. Az Empire Avenue – mely a “közösségi részvénypiac”-ként definiálja magát – értékeli az aktivitásunkat a különböző közösségi oldalakon és ez alapján egy virtuális árfolyamot rendel hozzánk. Ezen az oldalon a közösségi oldalak menedzsmentje valamiféle játékká válik, ahol a felhasználók virtuális pénzeket fektetnek mások profiljába.

8. Próbáljuk ki a Google Plus-t!

Mike Elgan a Computerworld írója kipróbálta és egyelőre úgy fest, számára működik: kizárólag a Google Plus-on keresztül kommunikál barátaival, ismerőseivel és követőivel. Ahogy korábbi bejegyzésében írja: “Ne úgy gondolj a Google Plus-ra, mint egy újabb közösségi alkalmazásra. Gondolj rá úgy, mint az egyetlen közösségi platformra!”

 

Ez utóbbi ponttal mi azért még vitatkoznánk, de talán már észrevettétek, hogy ennek a bejegyzésnek elsősorban az volt a lényege, hogy pár hasznos alkalmazással ismertessen meg mindenkit, aki közösségi oldalak menedzselésével foglalkozik. Használjátok őket és javasoljatok nekünk még újabbakat! 🙂