Így növelheted rajongóid elkötelezettségét

Közzétéve: 2013. július 19.

A Facebookon mindig azok a legsikeresebbek – beszéljünk akár személyes profilról, akár márkaoldalról -, akiknek aktív és támogató közönségük van. Egy ilyen közösség felépítésének pedig az az előfeltétele, hogy mi magunk is aktívak és támogatóak legyünk.

A business2community írása alapján összeállítottunk néhány tippet, ami segíthet abban, hogy rajongóink valóban elkötelezetté és aktívvá váljanak!

A Facebook talán az egyik legjobb felület arra, hogy egy üzlet vagy márka kapcsolatba lépjen meglévő és potenciális ügyfeleivel, és bár egyértelműen minél nagyobb a rajongói bázis, annál jobb, mégis legalább olyan fontos az is, hogy az akármilyen számú közönségünk kellőképpen elkötelezett legyen felénk, és interakcióba lépjen velünk. Gondoljuk csak végig: melyik ér többet? 1000 olyan rajongó, aki következetes és kommunikatív velünk a Facebookon, vagy 10.000 olyan, aki sosem lép velünk kapcsolatba, ennél fogva nem lesz belőlük soha potenciális ügyfél? Míg a rajongói bázis növelése természetesen nagyon is kívánatos, a vásárláshoz vezető út a tartalmakon keresztül vezet! Íme 7 jó tanács, aminek a segítségével elindulhatunk a helyes úton!

Tűnj ki a tömegből

Első és legfontosabb lépés, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet. A hírfolyam telis tele van állapotfrissítésekkel, képekkel és hirdetésekkel, így természetesen nem egyszerű mutatvány bármivel is kitűnni, mégis, ha elég frappáns szöveggel és figyelemfelkeltő színekkel, vagy egy ütős kreatívval dolgozunk, sikerülhet megragadni az olvasók figyelmét.

Az időzítés fontos

Mindig kritikus tényező, hogy egy adott bejegyzést mikor teszünk közzé. Nincs általánosságban véve jó időpont erre, hiszen ahány üzletág, annyi féle közönség, így leginkább arra tudunk hagyatkozni, hogy tapasztalati úton megtudjuk, a napnak mely szakaszában vagy óráiban futnak a legjobban a posztjaink, és a fontosabb tartalmakat később ezekhez az időpontokhoz igazíthatjuk. Az sem biztos, hogy folyton ragaszkodnunk kell ezekhez az időpontokhoz, hiszen ezt befolyásolhatják az évszakok, a különböző ünnepek is, úgyhogy bátran kísérletezzünk! A megújult Insights segítséget nyújthat ebben is:

Vásárlásra ösztönzés

Természetesen a Facebook kommunikációd nem állhat csak ebből, mégis hatékony módszer a rajongók elkötelezettségének növelésére, ha a Facebookon elsőként értesülhetnek legújabb akcióidról, kedvezményrendszereidről és nyereményjátékaidról. Ajánlj letölthető kupont, vagy olyan kedvezményt, ami csak a Facebook rajongóidnak szól.

Mondd meg a rajongóidnak, hogy mit tegyenek

Az akcióra hívás talán túlontúl egyszerűen hangozhat, de működik. A rajongóid nagyobb valószínűséggel fognak lájkolni egy olyan posztot, amiben egyértelműen erre kéred őket. Légy egyenes és mondd meg nekik, mit szeretnél, és amennyiben még némi “jutalmat” is kilátásba helyezel érte, tényleg nyert ügyed van!
Arra is ügyelj, hogy nem tehetsz így minden posztnál. Időnként alkalmazhatod az utasítgatást, de hosszútávon ez követelőzőnek és erőszakosnak hathat, következésképpen könnyen vezethet ahhoz, hogy valaki végül inkább mellőzze az oldalad további követését.

Ismerd meg a közönséged!

Akkor tudsz vonzó és érdekes tartalmakat létrehozni az oldalon, ha pontosan tudod, hogy kikhez szólsz ilyenkor. Tegyük fel, hogy megfizethető árú konyhai cuccokkal kereskedsz, és célcsoportod elsősorban egyedülálló fiatal felnőttekből áll. Szerinted mennyire lesz érdekes a számukra, ha négy főre szóló vasárnapi családi menü receptjeit teszed közzé az oldalon? Elképzelhető, hogy az lesz, de valószínűbb, hogy nem. Helyette inkább villámgyors vacsorákat szeretnének látni és praktikus, ötszáz forintos tárolódobozokat. Azáltal, hogy a reakcióikból megismered a rajongóidat, könnyebben adhatsz számukra vonzó tartalmat a hírfolyamukhoz.

Légy mindig naprakész

A hírfolyamot sokan arra használják, hogy gyorsan és egyszerűen jussanak friss információkhoz. Ha a bejegyzéseidben törekedsz arra, hogy mindig naprakész legyél – akár a saját területedet, akár mást illetően -, az segít kiépíteni a bizalmat közted és a rajongóid között, így kisebb a valószínűsége annak, hogy a hírfolyamban figyelmen kívül hagyják a közzétett bejegyzésedet.

Hirdess!

Összehozhatod a legütősebb posztot, amit valaha írtál, de még ez sem fogja biztosítani a számodra, hogy minden rajongód találkozzon vele a hírfolyamban, hacsak nem támogatod meg hirdetéssel.

Ha promotálsz egy posztot, az kvázi online hirdetéssé válik a hírfolyamban, így a meglévő rajongóid közül is többet érsz el vele, valamint jó eséllyel az ő ismerőseik közül is jó párat.

Az egészben a legjobb, hogy mindehhez ingyenes hirdetésoptimalizáló programot is használhatsz, mint például az AdEspresso, amivel világosan láthatod majd, melyik posztod hogyan teljesített.

Hasznosnak találtad a fenti írást? Mivel egészítenéd ki?