7 hiba, amit ösztönösen elkövetünk a közösségi médiában

Közzétéve: 2013. október 08.

Mindenki hibázik és ez nincs másképp a közösségi médiában sem. Ebből a cikkből most kiderül, megvizsgálunk 7 olyan hibát, melyet ösztönösen követünk el és hogy megnézzük,  milyen – olykor ellentmondásosnak tűnő – tanácsokat érdemes ezekkel kapcsolatban megfogadni.

1. Forgalmat veszítesz – Posztold ugyanazt többször is!

Sokan tanácsolják, hogy ne posztoljuk ugyanazokat a tartalmakat, vagy az azokhoz vezető linkeket egynél többször, de ha végiggondoljuk, logikus indokunk lehet az ellenkezőjére – írja a The Next Web. A követők ugyanis valószínűleg nem a nap minden percében olvassák a bejegyzéseket, tweeteket, posztokat, tehát könnyen lemaradhatnak egy tartalomról, ami viszont forgalomvesztéssel járhat.

guy-kawasaki-tweet-graph

2. Több eszközt használsz a szükségesnél – Ne használd az összes elérhető eszközt!

Egyre több eszköz létezik, amely bevethető a marketing stratégiákban, és elsőre jó ötletnek tűnhet, mindet alkalmazni, de ez valószínűleg nem vezet máshoz, mint az erőid megosztásához. Ilyenkor inkább fókuszálsz a sok eszközre, mint az eredményekre, amelyeket el akarsz érni. Ha csak néhányat használsz, úgy hatékonyabban kezelheted a stratégiádat. Ha megnézed a legfrissebb közösségi média statisztikákat, egyértelművé válik, hogy a kevesebb több.

3. Elborítanak a mérőeszközök – Ne mérj minden egyes létező közösségi média mutatót!

közösségi média marketingnek – mint bármely marketing stratégiának – be kell bizonyítania az értékét ahhoz, hogy pénzt költsünk rá. Ebben az egyik legnagyobb kihívás a mérés maga. Hiszen olyan sok elemet lehet mérni, amelyek közül nehéz kiválasztani az igazán hasznosakat és egyáltalán azokat, amelyeket viszonylag könnyű mérni. Ehhez először is gondold át a céljaidat, majd ennek fényében válaszd ki a mérni kívánt mutatókat a szerint, melyik hasznos számodra!

4. Akkor publikálsz, amikor senki sincs online – Ne akkor posztold a bejegyzéseket, amikor kész vannak!

Ha hajnali egykor fejezed be a szöveg írását, akkor is rossz ötlet tweetelni, mert csak kevesen fogják olvasni. Ilyenkor a probléma az, hogy nem optimalizálod a tartalmadat a közönségre. Nézd meg, melyek a legjobb időpontok ahhoz, hogy közzé tegyél valamit online és ezeket dolgozd bele a stratégiádba!

5. A karakterszám kitöltése – Mondj kevesebbet!

Akárhogy is nézzük, a rövidebb posztok jobb elköteleződési arányokat hoznak. Twitteren a 100 karakternél rövidebb tweetek 17 százalékkal több elköteleződést váltanak ki. A linkeket tartalmazóaknál a legjobb 120-130 karakter kitöltése.

short-tweets

Facebookon hasonló trend uralkodik: 250 karakter alatt maradva 60 százalékkal nagyobb elköteleződést láthatsz viszont sőt, 66 százalékra is felmehetsz, ha meg tudod vágni a mondandódat 80 karakterig.

more-engaging-Facebook-page-track-social-short-posts

6. Több hashtag, kevesebb tartalom – Térj vissza az alapokhoz!

Twitter hashtageket, ha korrektül használod, kétszer annyi elköteleződést válthatsz ki a tweetjeiddel az átlagosnál, de ezt könnyű túlzásba vinni. Ha csak egyet vagy kettőt használsz, az 21 százalékkal nagyobb elköteleződést hoz, mint ha hármat vagy többet illesztesz be az üzenetedbe. A trükk tehát az, hogy minimalizáld a hashtagek használatát!

hashtags-in-a-tweet

7. Rossz emberekhez beszélsz – Ne akkor publikáld a posztjaidat, amikor neked kényelmes!

Még ma is nehéz arra vonatkozóan biztos statisztikákat találni, hogyan kell megszólítani a különböző demográfiai csoportokat a közösségi médiában. Ha nagyjából ismered az általános adatokat, az nagyon hasznos lehet, de épp ennyire fontos (ha nem még fontosabb), hogy te magad végezz tesztelést és kiderítsd, online van-e a konkrétan a te közönséged, amikor posztolsz és nem csak akárkik.

Itt egy példa:

timing-men

E szerint több férfi olvas blogot éjjel, mint nő, ezért ha a célközönséged nagy része nő, akkor érdemes kicsit korábban posztolnod a nap folyamán.

Ti milyen hibákkal találkoztatok már a közösségi médiában, amelyeket érdemes lenne elkerülnünk?