6 tipp, amitől jó lesz a landing oldalad

Közzétéve: 2011. szeptember 14.

Többször írtunk már arról, milyen fontos szerepe van a landing fülnek egy rajongói oldalon. Egy 2010 év végi felmérés szerint az oldalra látogatók közül 47 százalékkal lesznek többen rajongók ott, ahol egy üdvözlő fül fogadja az látogatókat. Nézzük meg, mit is nyújthatunk egy ilyen oldalon leendő rajongóinknak?

A legtöbb üzleti vállalkozás azért képviselteti magát a Facebook-on, mert „mindenki fenn van”, vagy mert „azt mondták, ott kell lennem”. Elkészítik a rajongói oldalukat, néha frissítik a tartalmat, aztán egyre ritkábban teszik ezt és végül nem értik, miért nem működik. Ahhoz, hogy sikeresen kommunikáljunk a Facebook-on, komolyan kell vennünk azt. Közösségi marketing stratégiát kell meghatároznunk és bizony rá kell áldoznunk a szükséges erőforrásokat, hogy professzionálisnak tűnjünk, ne csak azt mondjuk magunkról. Ennek a professzionalizmusnak a legelső jele, hogy a leendő rajongókat nem az üzenőfalon, hanem a landing oldalon fogadjuk. Ez a fül több célt szolgál:

  • Bemutatkozik: az üzenőfalunk barátságos és kedves lehet mindenkinek, aki már régóta rajongónk és ismeri a bejegyzéseinket. Azonban egy új látogató számára kaotikusnak és nehezen értelmezhetőnek tűnhet, főleg ha olyan bejegyzésekkel találkozik, melyek korábbiakra utalnak vissza. Az üdvözlő oldal elmondja, kik vagyunk és mivel foglalkozunk .
  • Elmondja, miért érdemes követni minket: noha egy Tetszik-re nyomni nem nagy elkötelezettség, hiszen csak egy gombnyomás, az emberek nem fognak automatikusan rajongónkká válni, hisz olyan sok oldallal találkoznak nap, mint nap. Egy üdvözlő oldalon elmondhatjuk, miért érdemes minket követni, milyen előnyök származnak egy olvasó számára azzal, hogy rajongónk lesz. Ajánlhatunk csupán érdekes történeteket – a lényeg, hogy legyen ok, amiért azt kérjük, kattintson.
  • Lehetővé teszi kizárólag rajongóknak szóló ajánlatok nyújtását: adjunk kupont, kedvezményt, ajándékot cserébe a Like-ért és máris jelentősen nagyobb arányban fognak olvasóink rajongókká válni. A Facebook-on lehetőségünk van különböző tartalmat megjeleníteni a rajongóknak és a még nem rajongóknak is. Használjuk ki, csináljunk fan gate oldalakat!

Landing oldalt létrehozni nem olyan nehéz, erről már korábban is írtunk, akár külső alkalmazással, akár saját szerverünkről futtatva is tudunk egy iframe alkalmazást rendelni oldalunkhoz.

Mire figyeljünk a tervezésnél?

1. Használjunk illusztrációkat! Ne felejtsük el, hogy egy jó fotó vonzza a tekintetet, először mindig azt látjuk meg, utána olvassuk el a szöveget. Egy jó landing oldalon a grafikai elemek legalább olyan hangsúlyosak, mint a szövegek, a kettő együtt éri el a legnagyobb hatást:

2. Legyünk naprakészek! Ha közelgő programra hívjuk fel a figyelmet, ügyeljünk rá, hogy a rendezvény időpontja után lecseréljük a tartalmat. Nem szerencsés múltbéli eseményt reklámozni az üdvözlő oldalon.

3. Ne legyen az oldal túlzsúfolt! Ha mindent elmondunk már az üdvözlő oldalon, akkor miért legyen valaki a rajongónk? Ne akarjuk azonnal az összes információt átadni, inkább legyen letisztult, egyszerű, lényegre törő az üdvözlés. Ennyi információnak nincs értelme:

Hirtelen azt sem tudjuk, hova nézzünk...

4. Ne feledjük el az oldal fő célját: rávenni a látogatót arra, hogy kattintson a Tetszik-re. Számtalan tanulmány mutatta már ki, mi is írtunk róla, ennek leghatékonyabb módja, ha jól láthatóan megkérjük az olvasót, hogy kattintson a Tetszik-re! 🙂

Jól látható felkérés, hogy kattintsunk a Tetszik-re

5. A landing oldal legyen szinkronban a profilképpel! Nem elegáns, ha a profilképünk teljesen más design elemeket tartalmaz, mint a landing oldalunk. Ha már a többi részletre figyeltünk, ügyeljünk a harmóniára is!

Talán nem csodálkozunk, hogy összesen csak 73 rajongója van...

6. Használjuk ki a profilképet is! Bizonyított tény, hogy egy oldalra érkezve legelőször a profilképet nézzük meg, majd onnan vándorol tovább a tekintetünk a hírfolyamra. Kapjuk el a tekintetet, a profilképbe ügyesen elhelyezett információval, felhívással még hatásosabbak lehetünk:

A profilképbe elhelyezett nyíl szinte odavezeti a tekintetet a Tetszik gombra!

Ha megfogadjuk ezeket az egyszerű tanácsokat, biztosak lehetünk benne, hogy az oldalunkra érkezve sokkal többen csatlakoznak majd közösségünkhöz. Szánjunk rá időt és szükség esetén egy kevés pénzt, hogy vállalkozásunk a Facebook-on is ugyanazt a jól szervezettséget, rendezettséget mutassa, mint a mindennapokban.

Az elmúlt időszakban jónéhány Facebook oldal arculatát alakítottuk ki, sokat tanultunk a lehetőségekről, módszerekről. Ha bármilyen kérdésetek lenne, tegyétek fel bátran, reméljük, tudunk segíteni. Ha pedig úgy gondoljátok, inkább másra bíznátok a profilkép és landing oldal kialakítását, ne felejtsetek el tőlünk is ajánlatot kérni! 🙂