6 tévhit a közösségi marketingről

Közzétéve: 2013. szeptember 03.

Az elmúlt öt évben a közösségi média sok cég marketing kampányának lett fontos eleme. Ám még mindig vannak félreértések arról, hogyan kell használni a közösségi marketinget az eladások növelésére és mely szolgáltatásokba érdemes időt és forrást befektetni egy cégnek.

1. tévhit: Ha nem lesz virális, nem érte meg az erőfeszítés!

Amikor a közösségi média sikersztorikra gondolnak az emberek, általában hatalmas kampányok jutnak eszükbe milliónyi megtekintéssel, mint például egy Old Spice kampány. Igen, az ilyen és ehhez hasonló kampányok sikeresek voltak, de nem ez a helyes gondolkodásmód a közösségi médiát illetően. A közösségi média marketing nem egyetlen nagy sikerről szól, hanem az a lényege, hogy időről időre valamilyen értéket adj. A legjobb kampányok érdekesek és egyediek, olyan tartalmat terjesztenek, amelyek átmennek a „szánnál időt arra, hogy ezt megoszd” teszten és segítenek neked, hogy fokozatosan növeld a közönséged létszámát.

2. tévhit: A közönségem idősebb, ezért a közösségi média a cégemnél nem fog működni.

Az 50 éves vagy annál idősebb internet felhasználók 56 százaléka jelen van a Facebookon. A jelenlegi és jövőbeli ügyfeleid abszolúte biztos, hogy arra várnak, hogy találd meg őket Facebookon – ahogyan Twitteren, LinkedInen, Pinteresten, Instagramon és más közösségi média eszközök igénybevételével is.

social-pano_25975

3. tévhit: A Google+ csak időpocsékolás.

Ha a Google Plust úgy definiálod, mint közösségi hálót, akkor ez nem az az erő, amivel számolni kell. Azonban a Google+ valójában nem az. Igazából egy közösségi réteg a Google többi szolgáltatásának tetején, mint a Gmail vagy akár a YouTube. Amikor valaki keresés céljából használja a Google-t, hogy megtaláljon valamit az éttermektől kezdve a kutyaeledelig, az eredmények közösségi ajánlásokat is tartalmaznak, amelyeket azok a bizonyos +1-ek generáltak, amik pedig egy felhasználó Gmail kapcsolataitól származnak. És ezek a közösségi ajánlások sokkal több kattintást érnek el, mint a hagyományos keresési találatok. Ha van egy egész jó Google+ profilja az üzletednek és egy vásárlói ökoszisztémád, amely a cégednek vagy a termékeidnek +1-eket adott, annak mérhető a hatása a márkáddal kapcsolatban indított keresésekben és az oldaladra érkezett látogatások konverziós arányában is.

4. tévhit: A Twitter csak a hírességeknél és nagy márkáknál működik.

Nyilván, az Ashton Kutcher-féle sztárok rengeteg követővel rendelkeznek, de a Twitter releváns és értékes lehet még helyi üzletek számára is, amelyeknek kisebb, de jól megcélzott közönsége van. Ugyanakkor, hogy a Twitter tényleg számítson, időszerűen kell tweetelned és úgy, hogy az releváns legyen a vevőidnek, valamint ne teljes mértékben magadat hirdesd. Ezen kívül fontos, hogy a Twitter felhasználók monitorozására és a velük való kapcsolattartásra is használd a platformot, akik megszólítanak, megemlítik a cégedet vagy a termékeidet. (Naponta rákereshetsz a megfelelő hashtag segítségével azokra, akik rád hivatkoznak.)

5. tévhit: A Facebook hirdetések lájkokat, nem vevőket hoznak.

Néhány évvel ezelőtt sok hirdető ugrott fel a Facebook vagonjára. Pénz költöttek a hirdetésekre, hogy növeljék a rajongói bázisukat anélkül, hogy valóban értették volna, mennyit ér egy lájk vagy egy rajongó – de még arra sem gondoltak, hogyan térülhet meg ez a befektetés. Ha azonban jól csinálják, a Facebook hirdetések segíthetnek a céged online lábnyomának, a rajongószámod és a vevői elkötelezettség növelésében; valamint új vásárlók bevonzásában és még gyakrabban, a meglévők visszacsábításában. Emellett egy nagy hatalommal bíró eszköz ahhoz is, hogy a jelenlegi ügyfelek téged ajánljanak újabbaknak és, hogy megteremtsd a márkahűséget.

6. tévhit: Minél gyakrabban posztolsz Facebookon, annál sikeresebb lesz a kampányod.

Napi 1-2 posztnál több valószínűleg nem szükséges. Ha túl sokat posztolsz, az összességében csökkentheti a lájkok, hozzászólások és megosztások átlagát egy-egy bejegyzésnél. És mivel a Facebook algoritmusa hajlamos azokat a posztokat kiemelni, amelyek magasabb elkötelezettségi arányt mutatnak, a túl gyakori posztolás azt jelentheti, hogy kevesebb ember fogja látni a jövőbeli tartalmaidat. Egy igazán sikeres Facebook kampány érdekében bizonyosodj meg róla, hogy a bejegyzéseid egyediek, érdekesek és elköteleződésre ösztönöznek. És mindig használj képeket vagy linkeket, mivel az ilyen típusú posztok magasabb elköteleződési arányt mutatnak, mint a statikus szövegek.

Forrás: Inc.com