6 dolog, amiről tudnod kell, mielőtt céges Timeline-ra váltasz!

Tegnap drámai hirtelenséggel vált elérhetővé az új Timeline profil vállalkozások számára is. Hogy ez mitől jó, és mitől kevésbé, kiderül a Mashable alábbi cikkéből, mely 6 nagyon fontos változásra hívja fel az adminisztrátorok figyelmét! A cikket Tóth Ági fordította le nekünk:

Frissített megjelenés

A céges idővonal dizájnja gyakorlatilag megegyezik a korábbról már megismert felhasználói idővonalakéval. A lap tetején borítókép, az üzenőfal középen két oszlopba vágva. Ami a vállalkozásoknak nagy hasznára válhat, az a Mérföldkő (Milestones) opció, mellyel idővonalukba építhetik az akár több évtizedes fordulópontokat, fontos eseményeket is a cég életéből, mintegy elmesélhetik közönségüknek az üzlet teljes történelmét.

Tipp: semmiképp ne hagyjuk kihasználatlanul ezt a lehetőséget! A mérföldkövek beiktatása sokkal személyesebbé teheti cégünket, mely így könnyedén kiléphet a brand mögül, és közvetlenebbül szólíthatja meg rajongóit. Tapasztalat, hogy bármilyen vállalkozásnál meglehetősen nagy érdeklődésre tartanak számot az „így készült” illetve a „színfalak mögött” jellegű tartalmak, az ilyen típusú bejegyzésekkel rajongóinkból sokkal nagyobb aktivitás váltható ki!

A tabok (egyedi fülek) csökkentett láthatósága

Eltűnt a baloldali sáv, mely korábban a tabokat tartalmazta. Ami mindenképpen szomorú, az az, hogy míg korábban akár több egyedi fület is elhelyezhettünk relatív jól látható helyen, addig az új dizájn mindössze 3 kiemelt helyet ad ezek azonnali megjelenítésére. Alkalmazások voltak, alkalmazások ezután is lesznek, így kénytelenek vagyunk kiválasztani a három legfontosabbat, melyet jól láthatóvá teszünk, a többihez pedig rajongóink csak akkor férnek hozzá, ha lenyitják az utolsó app fotóján lévő kis számot. Azonban a lenyitás  után is be kell érnünk 10 egyedi alkalmazással, többet nem tudunk telepíteni.

Tipp: az adminisztrátorokat nehéz feladat elé állítja, hogy meghatározzák azt a három egyedi fület, melyet okvetlenül a rajongók figyelmébe szeretnének ajánlani. Mindenképp jól fontoljuk meg, melyek lesznek ezek, hiszen ezzel találkozik mindenki elsőként, aki az oldalunkra téved. Érdemes folyamatosan szemmel tartani az analitikát, és megfigyelni, hogy mely appok előrehelyezése váltja ki a legnagyobb interakciót, és adott esetben naponta cserélgetni, hogy mi legyen szem előtt!

Nincs alapértelmezett érkezési oldal

Sajnálatos módon mostantól nem tudjuk meghatározni, hogy az oldalunkra érkezve mit lásson először a felhasználó, a korábban beállított „landing page” ugyanis úgy ahogy van, megszűnt. Nagy érvágás ez sok vállalkozás számára, hiszen eddig lehetőség volt kiemelni az igazán fontos tartalmat, és ezt megmutatni a felhasználónak érkezéskor (nagyobb akciók, hírlevélfeliratkozások, új applikációk bevezetése). Akárhogy is nézzük, ez drasztikusan bele fog szólni abba, hogy mi lesz a felhasználó első benyomása rólunk, mikor a rajongói oldalunkra kattint.

Tipp: Nagyon gondosan válasszuk meg, hogy mikor milyen bejegyzés van legfölül (Pin to Top funkció), innentől kezdve ugyanis ezek lesznek azok, amiket a felhasználó elsőként meglát. Hasonlóképpen továbbra is érdemes nagy (akár még nagyobb) hangsúlyt fektetni a Facebook hirdetésekre,  ugyanis ez az egy, ami továbbra is változatlan módon tudja segíteni vállakozásunk ismertségének növelését. Sőt mi több: ez lesz az egyetlen lehetőség a landig page megszűnése után, hogy egy felhasználót direktben irányítsunk újonnan elkészült applikációnk oldalára!

A bejegyzések új megjelenítése

Amit az érkezési oldallal elveszítünk, azt talán egy hangyányit kárpótolni fogja a kiemelt poszt rögzítése (Pin) funkció. Ennek segítségével úgy tehetjük közzé napi friss tartalmainkat, hogy közülük egy folyamatosan az oldal tetején maradjon, az újak pedig ne tolják le azt. 7 napos rögzítésre kapunk lehetőséget, mely rögzítést kis narancssárga zászló fog jelezni a bejegyzés jobb felső sarkában. Egyszerre egy bejegyzéssel tehetünk így – a rögzítés után idővonalunkon ez a poszt kétszer fog megjelenni: egyszer az oldal tetején, egyszer pedig kronológiai sorrendben azon a helyen, ahol először közzétettük. Az eredetileg közzétett tartalomnál (tehát annál a posztnál, ami a rögzítés után idővel lecsúszik az újabb posztok alá) nem lesz vizuális nyoma annak, hogy rögzítettük.

Tipp: Miután nem állíthatunk be többé érkezési oldalt, különösen nagy hangsúlyt kell kapjon, hogy milyen posztot rögzítünk az oldal tetejére, hiszen ez lesz az egyetlen módja annak, hogy folyamatosan szem előtt tartsuk a számunkra fontos kampányokat, alkalmazásokat vagy üzeneteket. A bejegyzések többségéhez hasonlóan itt is minden megengedett: igyekezzünk egy vonzó fotót, videót közzétenni, és amennyiben szükséges, call-to-action üzenetekkel lássuk el (például: Kattints a játék alkalmazásra a részletekért!).

A korábban elkészített applikációk felújításra szorulnak!

A Timeline a felhasználói profilokhoz hasonlóan itt is más méretekkel rendelkezik, mint a korábbi üzenőfali felosztás, következésképpen azok az alkalmazások, melyeket elkészíttettünk az eddigi megjelenéshez, nem fognak passzolni az idővonal új dizájnjába. Az új dobozok (kisképek a fülek helyett) méretei mostantól 111*74 px-re változnak, míg maga az applikáció az eddigi 520pixel helyett már 810 pixeles méretben pompázhat.

Tipp: Mielőbb keressünk megoldást az új megjelenéshez való igazodáshoz, hiszen – mint azt korábban említettük – a tabok lesznek az elsők, melyekkel a felhasználó a borítókép alatt találkozni fog. Ha itt rossz minőségű, méretben nem passzoló képeket lát, valószínűleg sosem fog rájuk kattintani, míg egy professzionális megjelenéssel könnyebben elérhető, hogy felkeltsük érdeklődését, és kiérdemeljünk tőle egy kattintást! Szerencsére a képeket könnyedén megváltoztathatjuk a tab Edit Settings linkjére kattintva:

Privát üzenetváltás a cégek és rajongóik között

Végre elérhetővé vált a közvetlen kommunikáció rajongói oldal és felhasználói közt. Bár ez a funkció opcionális, azoknál, akik élni fognak a lehetőséggel, mélyebb kommunikáció kiépítésére lesz lehetőség a felhasználókkal, mely a későbbiekben remek tapasztalatot adhat ahhoz, hogy az idővonalon közzétett bejegyzéseinket milyen új elemekkel tarkítsuk!

Tipp: Ügyelj arra, hogy az üzenőfalad mindig csak a mindenki számára fontos információkat, bejegyzéseket, üzeneteket és beszélgetéseket tartalmazza! Könnyedén válhat ugyanis túlzsúfolttá a falad, ha hagyod, hogy mindenki ott tegye fel a belőle kikívánkozó kérdést. A privát üzenet engedélyezése – bár kétségkívül plusz munkával fog járni – lehetővé teszi, hogy minden a megfelelő platformon történjen: a rajongó boldog, mert közvetlenül írhat neked, te pedig szintén boldog vagy, mert nem kell folyton takarítással töltened az időt a sok oda nem illő üzenet miatt a faladon!

A céges Timeline bevezetése kétségkívül alaposan fel fogja kavarni az állóvizet és cselekvésre késztetni a piac résztvevőit, akik mindennél jobban szeretnék kihasználni a Facebook nyújtotta megjelenési lehetőségeket. Egy dolog biztos: az, hogy milyen tartalmat szolgáltatunk, és azt milyen módon tesszük közzé a közösségi hálón, mostantól még nagyobb odafigyelést fog igényelni. Azok a vállalkozások, akik ezentúl arra összpontosítják az energiáikat, hogy a változásoknak megfelelően stratégiájukon is alapvető módosításokat hajtsanak végre, bizonyára nem lesz nehéz feladat továbbra is a rajongók látószögében maradni. Hozz létre új applikációkat, gondoskodj arról, hogy mindegyik eljusson a felhasználóidhoz. Beszélgess a rajongókkal, maradj friss, aktuális és kedves, csak úgy, mint eddig!

Máris van új stratégiád, amit a váltással egyidőben azonnal alkalmazni szeretnél? Mit tervezel másképp csinálni most, hogy a rajongói oldalakat is elérte a Timeline? Kérdések, kommentek – és főképp friss tapasztalatok mind mind jöhetnek hozzászólásban lentebb, a cikket pedig ne felejtsétek el megosztani, hiszen a változás valószínűleg számos ismerősötöket szintén érinteni fog a nagyon közeli jövőben!