5 Facebook rajongói típus, amire minden cégnek szüksége van!

Közzétéve: 2011. október 21.

Minden Facebook oldalnak szüksége van rajongókra. Ezeket az embereket az All Facebook 5 csoportba sorolta cikkében, amit Tóth Ági fordított le nekünk:

1. A téglák: a dolgozóid, a barátaid, és a házastársak és a rokonok

A legtöbb Facebook rajongói oldal élete így kezdődik: létrehozod az oldalt, szólsz a közelebbi ismerőseidnek és a barátoknak, hogy mielőbb összejöjjön az a 25 lájkoló, aki után már egyedi url-t is gyárthatsz az oldalnak. (Bár rövid időre felfüggesztették ezt a korlátozást, úgy tűnik ismét szükség van min. 25 rajongóra az url elkészítéséhez).
Szóval csak vedd elő minden meggyőző technikádat, ami ennek elérését elősegítheti: ha kell, vesztegess, hízelegj, kelts bűntudatot, vagy fenyegetőzz! 🙂

2. Akikre építhetsz: a már meglévő vásárlóid és ügyfeleid

A legtöbb olyan üzlet, aminek a valódi életben nagy rajongói tábora van, úgy gondolja, más nem kell a sikerhez a Facebookon sem. A probléma ott kezdődik, hogy ezek az emberek nem fogják maguktól lájkolni az oldalt, Neked kell rávenni őket, hogy ezt megtegyék! Még ha mindannyiuk e-mail címével rendelkezel is, mindössze 30%-uk fogja megnyitni a neki küldött üzenetedet, és még ennél is kevesebben fognak arra a linkre kattintani, és rajongóvá válni.
Próbálkozhatsz offline módszerekkel is, például kitehetsz a kirakatba egy felhívást, hogy ezzel ösztönözd őket, de őszintén: szerinted hányan fognak emlékezni rá, mire hazaérnek?

Persze lecsaphatsz a vásárlóidra a helyszínen is egy kimondottan erre a célra fenntartott számítógép segítségével: tedd lehetővé, hogy helyben lájkolhassák a rajongói oldalt. Vannak üzletek, akiknek már sikerült ezzel az eszközzel rávenni az embereket, hogy szeressék őket a Facebookon is.
Az ösztönzés a kulcs ahhoz, hogy vásárlóid rád találjanak a Facebookon és csatlakozzanak az oldaladhoz. Ugyanakkor barátkozz meg a gondolattal, hogy ha csak a célközönség felét sikerült rávenned, hogy így tegyen, akkor valamit nagyon zseniálisan csináltál!
Sikerült megszerezni a bázist? Szuper! Nemsokára magad is látod majd, hogy közülük fognak kikerülni azok az emberek, akik a hármas számú típust az oldaladra hajtják, hiszen ez egy nagyon hatékony módja annak, hogy azok is megismerjenek téged, akik eddig még csak nem is hallottak rólad.

3. Potenciális vásárlók

A Facebook hirdetési rendszerének köszönhetően igazán jó targetálási lehetőségekkel tudod elérni a célcsoportodat.

Mivel a hirdetés megjelenését érdeklődési kör, demográfia és a korábban már like-olt oldalak alapján is szűkítheted, az aktuális ajánlatod csak a célcsoportodnak fog megjelenni. Ezek a rajongók természetesen nincsenek ingyen, de sokszor megéri fizetni értük.
Külföldi statisztikák szerint egy átlagosan 1,07 dollárért vásárolt lájkoló körülbelül 8 dollárt fog érni az oldal üzemeltetőjének a jövőben.

4. Média és márkamegjelenés – bloggerek és véleményvezérek

Ha már a megfelelő targetálásnál tartunk: gondolkozz nagyban! Nem csak a masszív Facebook felhasználóknak tudsz ugyanis hirdetést célozni. Hirdess a céged tevékenységi köréhez kapcsolódó témájú blogokon, jelenj meg mindenhol, ami összefüggésben lehet a márkáddal, ugyanis ugyanolyan hatékonyan szerezhetsz új rajongókat, mint a fent vázolt módszerek bármelyikével.
Célozd be a bloggereket és az olvasóközönségüket is, így a létszám ismét olyanokkal fog bővülni, akik maguk is egyfajta hírvivőként szolgálhatnak majd neked a jövőben.

5. A testőrök

Lássuk, milyen munkát végeztél. Ha mindent jól csináltál, most tele vagy boldog és elégedett vásárlókkal, akik között valódi kincsekre bukkanhatsz. Kikre gondolok? A testőreidre. Ők azok a rajongók, akik feltétel nélkül bárhol, bármikor, bárkivel szemben megvédenek majd téged a negatív kritikáktól.
Ennek a sok (lehetőleg minél több) lelkes tagnak a viselkedése joggal feltételezi majd a külvilág szemében, hogy a Te céged valódi értéket képvisel, kiváló ügyfélszolgálattal rendelkezik, és semmiféleképpen nem tesz olyan gonosz, sötét és elítélendő dolgokat, mint például a környezetszennyezés.
Ha az emberek a való életben is maradéktalanul elégedettek az általad képviselt márkával, a virtuális közegben is hangot fognak adni ennek!

Akkor most végül mi is a teendő?

Tarts önvizsgálatot: Elég szoros a kapcsolatod a rajongóiddal? Úgy érzed, hogy mindenben úgy jártál el, ahogy a fenti tanácsok javasolták? Nem? Miért?