4 bosszantó dolog, amit a Facebookon adminként elkövethetsz

Közzétéve: 2015. augusztus 18.

A kiábrándító statisztikák szinte kivétel nélkül a rossz gyakorlatok eredményei. Itt vannak a legtipikusabb hibák.

Ha rosszul kezeled a Facebook-oldaladat, azzal nem csupán a követőid számát csökkented, hanem a márkádat is rombolod. De mik is a legáltalánosabb hibák, amiket adminként el lehet követni?

1. Túl sok embert/oldalt taggelsz

Mielőtt bárkit is megjelölsz egy hozzászólásban, győződj meg arról, hogy a tartalom valóban vonatkozik-e az illetőre (vagy az oldalra), és nem csupán az-e a célod, hogy önkényesen növeld az elérést. Ez egyébként mind a privát, mind az üzleti profiloknál igaz. Ellenkező esetben szinte garantált, hogy veszítünk a követőink/ismerőseink számából, vagyis pont az ellenkező hatást érjük el, mint amit szeretnénk.

2. Nem mindegy, hogyan szólítod meg az embereket

Persze úgy is hozzá lehet állni a követőidhez, hogy nem nézed őket semmibe, a PostPlanner szerzője szerint például az Applebee’s alábbi posztja eléggé leereszkedőre, sőt, már-már kétségbeesettre sikeredett: (a posztban egy piros [red] üdítőt osztottak meg, és az volt a kérdés, hogy tudnak-e a felhasználók olyan színeket kommentelni, amiben nincsen „e” betű)

It’s National Puzzle Day. This drink is red, can you think of a color that doesn't have the letter “e” in it? We’re randomly giving away gift cards.

Posted by Applebee's on 2014. január 29.

Próbálj meg inkább valódi, érdekes, izgalmas, releváns kérdéseket feltenni a követőknek! A Breaking Bad ezt például ebben a megosztásban így oldotta meg:

Which Breaking Bad poster is your favorite? Vote now: http://bit.ly/1jfzvmb

Posted by Breaking Bad on 2013. december 17.

Persze nincsen itt sem előre meghatározható, garantált trükk, amivel biztosan aktivizálhatjuk a követőket, érdemes kísérletezgetni, mi válik be és mi nem hiszen a tesztelések során szerzett tapasztalatokból sokat lehet tanulni.

3. Nem hagyod, hogy mások is posztoljanak az oldaladra

Ha rendszeresen posztolsz és aktívan tartod a közönségeddel a kapcsolatot, előbb-utóbb maguktól is elkezdenek írni a Facebook-oldaladra. A lehető legrosszabb, ha ezt a lehetőséget eleve letiltod! Igaz, van benne némi veszély, ezért napi rendszerességgel, vagy naponta többször ellenőrizd, mit írnak az oldaladra, és ne hagyd ezeket válasz nélkül!

Bár egyszerűbbnek tűnhet, ha inkább nem adod meg nekik ezt a lehetőséget, de sokkal jobb színben tűnsz majd fel, ha hagyod, hogy az oldaladra is kommenteljenek, ne csak a megosztások alá.

4. Kizárólag a termékedről posztolsz

Ne zúdíts a követőidre irgalmatlan mennyiségű marketingdumát – nézd meg, vedd meg, akciós, stb. Hatalmas hiba, ha folyamatosan csak a saját termékeidről posztolsz, pláne, ha ezt ráadásul szárazon fogalmazod meg. Nincs ötleted, milyen jellegű tartalmakkal dobd fel a Facebook-oldaladat? Íme, néhány tipp hozzá:

*Posztolj tartalmakat a követőidtől – kaptál egy képet, vagy egy pozitív üzenetet? Kérdezd meg az illetőtől, megoszthatod-e, és ha igen, akkor hajrá, tedd meg bátran!
*Osszál meg színes, érdekes híreket, aktualitásokat, infografikákat, eseményeket, amelyeket a márkádhoz tudsz kötni

Ha az értékesítés a célod, akkor időnként mindenképp tereld át a saját oldaladra a követőket, persze tarts meg egy egészséges egyensúlyt. És mindezt hogyan?

*Írj rendszeresen blogot és oszd meg a linket!
*Készíts videókat a Youtube-csatornádra!