3 tanulság a nagy cégek Facebook kampányaiból

Közzétéve: 2012. december 02.

Akár kicsik, akár nagyok vagyunk a Facebook-on, a legfontosabb, hogy úgy kezeljük az oldalunkat, hogy a  rajongóinkat felvillanyozzuk az üzeneteinkkel. A következőkben három közösségi média kampányt mutatunk, amelyekből sokat lehet tanulni!

A nagy ötletek nem kell bonyolultnak lennie

Az Orangina egy nagyon egyszerűen kivitelezhető ötletet vetett be. Megalkotta  Bulby-t a narancslés üveget, aki végigjárja a világot, és mindenféle kalandokba keveredik. Csak nézzétek meg az Orangina Facebook oldalát! Az üvegünk nagyon szerethető karakter és az oldal követői szívesen kommentelik a kalandjait!

Tanulság: egy egyszerűen kivitelezhető ötlet is vezethet sikeres média kampányhoz!

Adj olyan tartalmat, ami megmozgatja a rajongóidat

A Tide Facebook oldala példaértékű abból a szempontból, ahogy a rajongókat bevonják a beszélgetésbe. Rengeteg játék, a felhasználók szempontjából hasznos poszt található hírfolyamukban.

Tanulság: Minden a „Call to action”-ről szól, azaz a bejegyzések végén rendre megtaláljuk a „Lájkold!”, az „Oszd meg barátaiddal”, „Mondd el véleményed” típusú cselekvésre buzdító mondatokat. A közösségi médiában ezek a legjobb mondatok, amikkel bevonhatjuk a rajongóinkat a beszélgetésbe. Használjuk ezeket mi is a saját oldalunkon!

Légy büszke a történetedre!

A közösségi média legfontosabb eleme a történet mesélés. Ezzel építhetjük fel a cégünk imázsát. Az M&M történetét 1941-ig követhetjük végig a rajongói falukon; ekkor alakult ugyanis a cég. Minden jelentős változás megjelenik a mérföldkövek között, ezzel is erősítve a brand arculatát.

Tanulság: nem kell 70 éves cégnek lennünk, hogy mi is megmutathassuk a rajongóinknak a cégünk történetét. Használjuk a „mérföldkövek” opciót, és büszkén mutassuk meg a rajongóinknak, ha valami fontos dolog történik velünk! Az ilyen jellegű bejegyzések mindig pozitív visszajelzéseket kapnak!

Ha tetszett az összefoglalónk, kérlek oszd meg a cikkünket! (2-es lecke… 😉 )

(Forrás: socialmouths.com)