3 kritikus adat a siker mérésére a Facebookon

Ezúttal a likeable.com oldaláról mazsoláztunk nektek egy kis érdekességet az Insights mérőszámaival kapcsolatban.

A Facebook mérőszámai közül sok szolgálhat valóban értékes adattal az oldalak adminjai számára. Sok admin úgy gondolja, hogy egy oldal aktivitásáról és látogatói elkötelezettségéről a Talking about This (Tat) szám önmagában is teljes képet adhat. Ezzel a tétellel megyünk most szembe, méghozzá 3 igen hasznos mérőszámmal, melyek a következők:

Aktív felhasználók

Ez nem egy hagyományos mérőszám, ilyen önmagában nem létezik, azonban könnyedén kiszámítható, ha arra alapozunk, hogy aktívnak tekintünk minden olyan usert, aki bármilyen kattintási interakcióba lépett bármely tartalmunkkal, így:

Egyedi elkötelezett felhasználók/Organikus elérés = Aktivitás (%)
vagy
Organikus elérés – Egyedi elkötelezett felhasználók = Aktív felhasználók

Ezeket az adatokat akkor láthatod, ha a sima Insights helyett az adatok exportálását választod, az Insights ugyanis csak a töredékét tartalmazza mindannak, amit a Facebook gépezete rögzít és elérhetővé tesz a saját oldaladdal kapcsolatban. Mindig koncentrálj az organikus forgalomra, így a fizetős hirdetések nem zavarják a kapott képet.

Nem tetszik és leiratkozás

Amiért ezt a mérőszámot nagyon kedveljük, az az, hogy ebből tisztán látszik, melyik volt az a tartalom, ami nem találkozott a közönség elvárásaival. A leiratkozások azonban nem csak egy konkrét tartalom után történhetnek, hanem adott esetben a halmozás, a túl sűrű posztolás, spammelés okán is. Ez egy rendkívül értékes adat arra nézve, hogyan gyúrd át tartalmi stratégiádat!

Furcsa módon ennél az adatnál néha akkor tapasztalhatunk emelkedést, ha valamelyik posztunk erősen túlteljesítette az elvárást – a magas interakcióknak köszönhetően pedig bekerült azon felhasználók hírfolyamába is, akik korábban nem mutattak túl nagy érdeklődést irántuk. Az algoritmus viszont elvégezte a dolgát, a felhasználó figyelmét felhívta egy olyan oldalra, melynek a tartalma korábban nem érdekelte őt  – így kapott az alkalmon és ezúttal leiratkozott róla.

Talking about This (mínusz új kedvelések)

Ez az a szám, ami köszönhetően a Facebook saját hype-jának, a legfontosabbnak lett kikiáltva. Ez azonban nem teljesen igaz, sőt, azt állítjuk, hogy ez a szám nagyon is félrevezető lehet, elmondjuk azt is, hogy miért:

Ha X cég egyáltalán nem posztol új tartalmat az oldalára egy hétig még mindig lehet nagyobb TaT (Talking about this) értéke az Y céggel szemben, mely naponta 1x posztol, amit átlagosan 100 rajongó likeol, kommentel vagy osztja meg ezeket a tartalmakat. Hogyan lehetséges ez? Facebook hirdetéssel. Ha az X cég elkölt 700$-t és ezzel szerez 1000 rajongót, az a Facebook szerint sokkal elkötelezettebb lesz, mint azon oldal rajongói ahol minden nap értékes tartalmat kapnak.

Épp ezért, ha tudni szeretnénk, hogy valójában hányan beszélnek rólunk, feltétlenül vonjuk ki a hirdetésekből érkező kedveléseket az eredeti TaT számból. Így kapjuk meg a valós eredményt, ugyanis az elkötelezett rajongókat továbbra is a megfelelő tartalom, és nem a hirdetések hozzák!

Tipp: Ha van olyan oldal amelyet akár konkurenciaként követtek, figyeljétek a kiugró TaT értéket náluk, mert valószínűleg ekkor indítottak el hirdetési kampányt vagy emelték a korábbi keretet.

Ha tetszett a cikk, ne felejtsd el megosztani, ha pedig szeretnél hozzátenni valamit saját tapasztalatból, ne fogd vissza magad! 😉