3 zseniális új funkciót vezet be a Facebook a kisvállalkozóknak

Közzétéve: 2019. május 09.

A Facebook három remek újdonsággal is meglepte a kisvállalkozókat, akik mostantól még könnyebben és egyszerűbben érhetik el közönségüket. És persze könnyebben is költhetnek hirdetésekre. Nézzük!

A Facebookot jelenleg több mint 90 millió kisvállalkozás használja arra, hogy új vásárlókat vagy munkaerőt találjon és kommunikáljon közönségével – ebből 7 millió pedig hirdetéseket is indít a platformon. Ezek után nyilvánvaló, hogy mennyire fontos lehet a kék óriás számára az, hogy megfelelő kommunikációt biztosítson ezeknek az ügyfeleknek. És most itt is van néhány új, fontos lehetőség.

Automatizált hirdetések

Jönnek az automatizált hirdetések, melyekkel rengeteg időt spórolhatnak meg a kisvállalkozók, ráadásul többé nem is kell annyit törni a fejüket azon, pontosan mit hogyan hirdessenek.

De miről is van szó pontosan? 

A Facebook nagyjából tálcán kínál minden lehetőséget a felhasználók számára, hogy percek alatt elindítsanak egy CTW-kampányt. Az automaticated ads lehetőségre kattintva a Facebook szerint négy lépésben hozhat létre a felhasználó hirdetést. Igaz, a 4 lépésen belül vannak allépések is, így a beállítások száma összesen 9. De még ez sem nagy szám.

Ezeket kell beállítani:

  1. Mi az a 3 alapkategória, mely jól körülírja és beazonosítja vállalkozásunkat?
  2. Milyen módon tartjuk a kapcsolatot ügyfeleinkkel? Személyesen? Online?
  3. Hogyan szeretnénk kommunikálni ügyfeleinkkel? Ők keressenek meg minket, vagy adjanak elérhetőséget és majd mi keressük őket?
  4. Az ügyfelek számára mi a legkönnyebb út az elérésünkhöz? Telefon vagy üzenet?
  5. Mik a közös érdeklődési köreink az ügyfeleinkkel? Itt a Facebook biztosít számunkra ajánlásokat is.
  6. Pontosan mi a célunk a hirdetéssel? Több eladás? Vagy több üzenetet szeretnénk kapni?
  7. Ezekután beállíthatjuk a hirdetésünk képeit és szövegét. Itt is elég néhány kattintás, a feltöltött anyagokból a Facebook automatikus generál különböző előnézeteket és csak választanunk kell
  8. Ki a target? 
  9. Mennyit és hogyan vagyunk hajlandóak költeni a hirdetésre?
  10. Kész is!

Nézd meg a videót a funkcióról itt!

Az egész folyamat nagyjából 5 percet vehet igénybe. A funkció segítségével minden bizonnyal majd könnyedén növekedhet a 7 milliós hirdetői tábor, hiszen mostantól azok is hirdethetnek, akik féltek bármilyen ilyen tevékenységtől tudásuk vagy tapasztalatuk hiánya miatt.

Fontos megjegyezni, hogy ezzel a funkcióval csak nagyon alapvető beállítású CTW hirdetések születnek. A pénzzel, targettel és persze a külcsínnyel továbbra is könnyen el lehet csúszni, de ha valóban egyszerű az üzenet és a cél, megfelelő, sőt nagyszerű opció lehet az automated ads használata.

Időpontfolgalás

A Messengerben eddig is elérhető volt az időpontfoglalás lehetősége, és többek között erről is volt szó az F8 konferencián. Ám az időpontfoglalások mostantól Facebookon és Instagramon is elérhetővé válnak. A szolgáltató vállalkozások elérhetővé tehetik az opciót, mely segítségével fogadhatnak foglalásokat, menedzselhetik azokat és a megrendelőnek emlékeztetőt is küldhetnek.

Hogy is működik a rendszer?

Mikor a felhasználó foglal – a szolgáltatás és időpont kiválasztásával –, erről a vállalkozó kap egy értesítést Messengeren. Itt kérdéseket tehet fel az ügyfélnek, majd ha minden oké, felajánlhatja a foglalás véglegesítését, melyet aztán az ügyfélnek okéznia kell. Persze ha nincs kérdésünk, lehetséges az is, hogy a beérkező időpontfoglalást egyszerűen elfogadjuk.

Megkeresés esetén mi magunk – az ügyfél – is létrehozhatunk foglalásokat az ügyfél és szolgáltatás megjelölésével. 

Nézd meg a videót a funkcióról itt!

Új videószerkesztési lehetőségek

Szeretnél videókat posztolni vállalkozásod oldalára, de nem vagy jó videóvágásban? Ez sem probléma többé! Az új videószerkesztő lehetőséggel automatikusan tudjuk horizontális videóinkat nem horizontálissá (tehát például négyzetté) alakítani, úgy, hogy mesterséges intelligenciát használva semmi lényeges ne maradjon ki a kontentből. Ezen felül egy új vágási funkcióval könnyedén tudjuk rövidebbé varázsolni videóinkat, de egyszerű lesz a képek és feliratok elhelyezése is.

A Facebook elmondása szerint a funckióra leginkább azért volt szükség, mert több kisvállalkozás is jelezte, hogy szívesen használna videókat kommunikációja során, de nincs hozzá szaktudása. 

Nézd meg a videót a funkcióról itt!

Új oktatások

A Facebook emellett bejelentette azt is, hogy a jövőben új, kisvállalkozóknak szóló edukációs programot indít el Blueprint e-learning programjának keretein belül. Világszerte több mint 200 kurzussal terveznek. A kék óriás tavaly júniusban kihirdetett tervezi szerint 2020-ig 1 millió kisvállalkozót szeretnének elérni oktatóanyagaikkal csak az USA-ban.

Forrás: Adweek