11 dolog, amitől jobb lenne az Instagram

Közzétéve: 2019. április 10.

Az Instagram elképesztő iramban fejleszti alkalmazását, ami nem is csoda, hiszen nagyjából az egyedüli olyan nagy közösségi média platform volt 2018-ban, mely képes volt a növekedésre – már ha nem nézzük a TikTokot – így napjainkban ő a social media koronázatlan királya.

Az Instagram legtöbb fejlesztését kitörő örömmel fogadjuk, ettől függetlenül nem volt nehéz összegyűjteni néhány olyan ötletet, melyekkel az app mindenki, de leginkább a marketingügynökségek számára is még jobban használható platform lenne.

1. Időzíthető posztok

Bár egyre több kontentkezelő tool képes arra, hogy időzítse az Instagram-posztokat, valahogy még egyik sem tudta annyira megbízhatóan végezni a dolgát, hogy teljes bizalmat szavazzunk neki. Holott ügynökségként sose spontán posztolunk, ahogy rengeteg influencer, sőt magánember is rendelkezik előre elkészített posztokkal. A legjobb megoldás mindenképpen az lenne, ha az Instagramon belül – csak úgy, mint a Facebookon – lehetne időzíteni a posztokat.

2. Instagram Stories vázlatok

Óriási segítség, hogy el lehet menteni a kész képek vázlatait, így ha később akarjuk posztolni őket, nem kell újra elkezdeni a filterek keresgélését és a feliratok megszerkesztését. Ám sajnos az Instagram Stories-tartalmaknál jelenleg még nem lehet vázlatokat készíteni, holott szerkeszteni való ott is akad bőven, amire nem biztos, hogy lenne időnk a posztolás idejében. Főleg, ha egy nagyobb volumenű kommunikációt akarunk folytatni márkaként. Ezért is lenne nagyszerű, ha az Instagram Stories-tartalmak is lementhetők lennének, később is szerkeszthető vázlatokban. És akkor már… Lehetne, hogy őket is tudjuk időzíteni?

3. Video thumbnail feltöltés

Igencsak kényelmetlen tud lenni, hogy az Instagramon nem lehetséges a videókhoz külön thumbnailt feltölteni, csak a videó képkockáiból válogathatunk, melyek nem mindig kínálnak túl jó opciókat. Ráadásul, ha videónk tele van felirattal, van rá esély, hogy a tartalmat nem lehet majd meghirdetni a 20%-os szabály miatt*. Ám ha feltölthetnénk saját – a 20%-os szabálynak megfelelő – borítóképet, ez is megoldható lenne. Ráadásul így több kontentet tudnánk hirdetni, ami a Facebooknak is nagyobb bevétel… Máris megérné!

*20%-os szabály – A Facebookon és Instagramon meghirdetett képi tartalmakon (illetve a videó borítóján) található feliratok maximum a kép 20%-át foglalhatják el. Ezen felül a tartalom vagy nem lesz hirdethető, vagy pedig drágábban tudjuk csak hirdetni.

4. Grid tervező

Ha gridben gondolkozunk, máig vagy papíron és ceruzán, vagy haladóbb szinten rajzprogramban kell felvázolnunk posztjainkat. Persze az elmentett vázlatokban nagyjából láthatjuk, hogyan mutatnak kontenteink egymás mellett, de miután itt négyes felosztás van, és a posztok sorrendjét sem lehet változtatni, tényleg csak egy homályos víziónk lesz a gridünkről. Persze vannak már külön ezekre létrehozott appok, de újabb és újabb alkalmazások letöltése nem nagy öröm telefonmemóriánknak, és a munkát is megbonyolítja a megannyi eszköz összehangolt használata.

5. Keret tervező

Remek applikációk állnak már rendelkezésünkre, ha a képeinket keretekbe akarjuk helyezni, ám mindez ismételten jobb lenne Instagramon belül megoldani. Grid építéshez vagy egyszerűen letisztult, elegáns posztokhoz tökéletes megoldás lehet egy keret. Nagy kényelmetlenség tud lenni, hogy a képeket külön appal lehet csak keretbe helyezni, majd újra elmenteni. Tudjuk-tudjuk, first world problems…

6. Lehívható filter adatok

Szeretnénk egységes filtereket vagy beállításokat használni? Akkor jelenleg bizony tippelni kell, hogy korábban  vajon melyik filtert használtuk a tartalmaknál, illetve például mekkorára vettük a fényerőt. Ám ha a képeknél láthatnánk ezeket az adatokat – akár csak a saját képeinknél, akár mások tartalmainál – sokkal könnyebben tudnánk egységesen posztolni.

7. Hashtagajánló és elmentett hashtagek

Az Instagramon a jó elérés titka a jól összerakott hashtagfelhő, aminek – főleg brandeknél – a legnagyobb része állandó. Persze telefonunk memóriájában könnyedén el tudjuk menteni a legfőbb hashtageket, ám ez csak újabb felesleges köröket jelent munka közben. Ha egy koppintással lehetne állandó, vagy legalábbis gyakran használt hashtagjeinket előhívni, az nagyban megkönnyítené a munkánkat. Az pedig mégjobban, ha néhány beírt hashtag után maga az Instagram is ajánlana fel további opciókat.

8. Márka matricák és gifek feltöltése

Tudjuk, most kezdünk elszemtelenedni. Bár nagyon bonyolult módon – és óriási szerencse is kell hozzá – de jelenleg is elképzelhető, hogy egy brand megjeleníthesse saját gifjeit az Instagram Stories tartalmakon használható matricák között. De mi lenne, ha mindez nem lenne bonyolult és Fortuna sem kellene hozzá? Egy Viber matrica-szerű rendszer lekoppintásával marketing szempontból óriási lehetőségek rejlenének abban, ha könnyen feltölthetnénk márkáinkhoz kapcsolódó képi kiegészítőket az applikációba – akár még pénzért is.

9. Szerkesztők és adminok

GDPR szempontból igencsak problémás az, hogy egy fiókhoz mindenki ugyanazt a jelszót használja, és ez nemegyszer megnehezíti életünket, hiszen egy brandnél egy jelszó változtatásnak még hetekig lehetnek „Mi az új jelszó?” kérdést kántáló visszhangjai, ami nem csak hátráltatja a munkát, de szimplán… idegesítő is. Egy Facebookhoz hasonló admin-szerkesztő-moderátor rendszerben viszont csak fiókok hozzáférését kellene engedélyezni, mely nagyban megkönnyítené a munkát.

10. Matricák és feliratok szerkesztése

Remek lehetőségek vannak a kezünkben, ha Instagram Stories tartalmakat akarunk szerkeszteni, de még jobb lenne, ha feliratok és matricákat – akár a brand fiókunkba feltöltött logókat – is el tudnánk helyezni egyszerű posztjainkon.

11. Lehívható statisztikák

Óriási öröm volt, mikor az Instagram business profilok bevezetésekor végre meg tudtuk nézni fiókunk statisztikáit, ám a rendszer azóta sem fejlődött tovább. Ha kimutatásokat akarunk készíteni, továbbra is kézzel kell bepötyögnünk minden statisztikai adatot, ami idegőrlő és időnyelő munka. Ha a statiszikák lehívhatóak lennének pdf-ben vagy akár Excel-táblázatban, rengeteg idő szabadulna fel… Amit lehetne kreatív folyamatokba is fektetni!