A Be Socialnek is jutottak díjak a hatékony kampányokat értékelő Effie Gálán

Közzétéve: 2018. november 15.

A kommunikációs kampányok eredményességének első fokmérője, hogy hogyan reagál a közönség. A siker akkor teljesedik ki igazán, ha a jó munkát a szakma is elismeri – például azzal, hogy rangos megmérettetéseken díjjal jutalmazza. A kampányokat hatékonyság szempontjából értékelő Effie Awardson két olyan munka is díjazásban részesült, amelyben társügynökségként közreműködtünk.

A Coca-Colának készült kampány a „Hosszú távú hatékonyság” kategóriában kapott arany minősítést. A pályázó a Rewart, a Be Social társügynökségként működött közre a Café Communications, a Publicis One, az Eastaste Music és az X-Matrix mellett.

A kampány kimondottan a fiataloknak szólt, és sikerült elérnie, hogy a tinédzserek ne csak ismerjék, hanem közelebb is kerüljenek a Coca-Cola márkához. 2015-2018 között ugyanazon koncepcióval – a tinik egyik létszükségletét, adatot biztosítva – folyamatosan fejlődött a kampány: mobilnetet tett hozzáférhetővé, majd ezt a résztvevők megoszthatták másokkal is.  A médiamix, a jól megválasztott márkanagykövetek, a tartalommarketing, az egyedi termékcsomagolások garantálták a célcsoport számára az üzenet eljuttatását. Üzleti szempontból a kitűzött ambiciózus célokat sikerült túlteljesíteni. A 2015-ös évhez képest 2018-ra 2,5-szeresére növekedett a résztvevőszám, háromszorosára a kódfeltöltések száma.

A Be Social a kampányhoz tartozó közösségi média csatornák menedzselésében és tartalommarketing stratégiában és kivitelezésben (CokeStream/WOAH) vett részt.  Ölveczky Tamás ügyfélkapcsolati igazgató így emlékszik vissza a közös munkára: „A kampányban résztvevő ügynökségek számából is látszik, hogy mennyire komplex aktivitásról beszélünk. Számomra különösen izgalmas célcsoport a Z-generáció és egyben komoly kihívás is, és nagyon jó érzéssel tölt el, hogy a három éves együttműködésünk során részesei lehettünk ennek a sikernek.””

 

 

Az OTP Banknak a Café PR-ral közösen készített POS kampány a „Kis költségvetésű, gazdasági célú kampányok” kategóriájában szerzett ezüst minősítést.

A kampány egy B2B kihívásra adott hatékony megoldást. Az alaphelyzet az volt, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium akciójának keretében POS terminálok kihelyezésére és ezek értékesítésére nyílt lehetőség. Aa B2B célcsoportot – jelen esetben azokat a szolgáltatókat, üzleteket, amelyek még nem használtak POS terminált – közvetlenül megszólító kampány helyett egy B2C oldalról indított a kampány.  A közösségi média a sajtókommunikáció, a médiapartneri együttműködések, a digitális megoldásunk és az influencerünk bevonásával igényt generáltunk a magyar fogyasztókban a kártyás fizetésre és kikértük véleményüket arról, hogy hol szeretnének bankkártyával fizetni. Ezzel egyszerre sikerült a végfelhasználókat megszólítani, mindennapi problémájukra reagálni, egyben a pénzintézet értékesítőinek kezébe olyan érvanyagot és konkrét B2B lead adatbázist adni, amely közvetlenül támogatta az értékesítést. Mindezt kevesebb, mint 3 millió forintból.

Radovits-Váradi Ágnes, senior project manager a Be Socialtől ezt emeli ki a kampánnyal kapcsolatban:  „Izgalmas volt a projekt, hiszen a kampány digitális lába egy weboldalon futó nyereményjáték volt, amin keresztül ösztönöztük a fogyasztókat a bankkártyás fizetés igényének jelentésére. A mechanizmustól kezdve a szövegírás és design kialakításon át a fejlesztésig részt vettünk a folyamatokban, illetve a nyereményjáték lebonyolításával kapcsolatos feladatokat is intéztük.

Szeretjük az ilyen típusú kampányokat, ahol több részleg tud szorosan együtt dolgozni, hiszen mindig több kreatív ötlet és megvalósítási irány születik ekkor, így izgalmasabb igazán az alkotói munka. 
A pályázandó helyek beküldéséhez szem előtt tartottunk a célközönséget és lehetőséget biztosítottunk arra, hogy mobil eszközökön könnyedén, lokáció alapján lehessen megtalálni és regisztrálni az adott üzlettel.  Emellett kialakítottunk toplistát, így real time lehetett követni, hogy melyik az az üzlet, ami a legtöbb szavazatot kapta, ezzel is ösztönözve a fogyasztókat az igények beküldésére. Sikeres kampányként tartjuk számon a projektet, hiszen több, mint 1000 beküldés érkezett országszerte, 3 hét leforgása alatt.” 

 

 

Egy harmadik, a ŠKODA számára készített kampányunk is említést kapott a gálán – felkerüt a shortlistesek közé, így egy döntősöknek járó elismerésben részesült.

Büszkék vagyunk a társügynökségekkel elért közös sikerekre, és köszönjük a megbízóinknak a belénk fektetett bizalmat.

 

Fotók: Effie Awards