6 tipp, hogy a Black Friday akció sikeres legyen

Közzétéve: 2018. november 21.

Ha itt a november vége, akkor néhány éve már nálunk is az óriási webáruházas akciókról szól minden. „Black Friday” feliratok jönnek szembe a hirdetési felületeken és a közösségi médiában. A vásárlók alig várják, hogy beszerezhessék akciós áron a vágyott holmikat, netán a karácsonyi ajándékokat, de a kereskedők számára könnyen rémálommá válhat ez a bizonyos fekete péntek, ha homokszem kerül a gépezetbe, és az eladások helyett a panaszok száma nő.

A Be Social csapata több éves tapasztalattal rendelkezik már a Black Friday akciókról, tisztában vagyunk vele, hogy ilyenkor mennyi apró részletre kell figyelni, és a legkisebbnek tűnő hiba is lavinát indíthat el a közösségi médiában.

Összeszedtük hat pontban azokat a szempontokat, amiken akár a Black Friday akció sikere múlhat.

 

 

  1. Tervezz előre, amennyire csak lehet!

Tény, hogy a legtöbb kereskedő az utolsó pillanatig szereti titokban tartani az akciókkal kapcsolatos információkat, egyszerűen abból fakadóan, hogy a konkurencia nehogy tudomást szerezzen róluk, illetve azért, hogy ha valamelyik versenytársuk akciója megjelenik, akkor annak megfelelően a sajátjukon is tudjanak igazítani. De ha csak annyit is lehet tudni, hogy lesz Black Friday akció, akkor egy sor dolgot előre bekalkulálhatsz, nem kell az utolsó pillanatig várnod. Minél részletesebb az előzetes terv, annál kisebb a stressz az akció napján.

 

  1. Legyen kijelölt belső kommunikációs csatornája az akcióval foglalkozó munkatársaknak!

Hasznos, ha van egy olyan felület, ahol az akcióhoz kapcsolódó információk, feladatok megoszthatók egymással. Ez lehet akár egy titkos Facebook csoport, vagy csoportos beszélgetés – előbbi előnye, hogy feltölthetsz dokumentumokat, amik aztán később is visszakereshetők. Követhetőbbé válik, mi történik épp, kinek mi a feladata, és egy hirtelen felmerülő problémára is gyorsabban lehet megoldást találni, ha van egy bázis, ahová nyúlhatsz.

 

  1. Növeld meg a kapacitást az akció körüli időszakban, az érdeklődők mindig kapjanak választ!

Egy olyan éles versenyhelyzetben, amikor több akciós ajánlatból válogathatnak a vásárlók, döntő szempont lehet számukra az is, hogy hol mennyi információhoz jutnak, időben választ kapnak-e a kérdéseikre. Gondolj bele, a vásárlónak ilyenkor nem számít, hogy vajon munkaidőben érdeklődött-e, azonnali reakciót szeretne. Érdemes legalább plusz egy kollégát hadba állítanod és az akció ideje alatt végig rendelkezésre állni – kiemelten a közösségi média felületeken.

 

  1. Állj készen a változtatásokra!

Kiderülhet, hogy mégsem az az akció a legfontosabb, ami a hirdetésben szerepel, egy másik terméket kellene inkább hangsúlyozni. Egy már futó hirdetésnél a módosítás nem is olyan egyszerű, például a Facebookon nem mindegy, milyen jogkörrel rendelkezik az illető, aki változtatna a hirdetésen. Ezért fontos, hogy előre készülj úgy, hogy változtatások előfordulhatnak, és ha szükséges, akkor gyorsan tudj reagálni, a megfelelő ember elérhető legyen.

  1. Készülj fel előre a kellemetlen kérdésekre!

Ha belehelyezkedsz az akciótól belelkesedett vásárló szerepébe, akkor biztos el tudsz képzelni pár kérdést, ami ilyenkor előjöhet. De ha volt már a korábbi években Black Friday akcióval dolgod, akkor keresd vissza az akkor felgyülemlett kérdéseket. Ha van egy előre összeállított listád arról, vajon mire lehetnek kíváncsiak a vásárlók, akkor meg is tudsz fogalmazni előre válaszokat – bizonytalanság esetén még van időd egyeztetni azzal, aki többet tud az adott témáról. Éles helyzetben, péntek hajnalban erre kevésbé van lehetőség.

 

  1. Legyen megfelelő embered a kérdések és kommentek kezelésére!

A Black Friday akció alatt a vásárló nem sokat tököl, ha bizonytalan abban, hogy neki valóban a mi ajánlatunk jelenti a legjobb megoldást, akkor odébb is állhat, ha nem kap meggyőző választ rövid időn belül. Ráadásul az új érdeklődőkre kifejezetten riasztóan hathat egy olyan Facebook oldal, ahol csupa megválaszolatlan kérdéssel, ebből adódóan háborgó vásárlói kommentekkel találkozhatnak. Ilyenkor non-stop jelenlétre van szükség, mindig legyen egy moderálásban jártas (tehát a vevőkkel jól kommunikáló, udvarias, türelmes, kreatív, a termékeket, szolgáltatásokat jól ismerő…) munkatársad, aki a megszaporodott kérdésekre válaszol, és a kommenteket kezeli. Azt hinnéd, nem ezen múlik – de hidd el, hogy nélkülözhetetlen!