Ezt érdemes tudnod a Facebook listák használatáról

Közzétéve: 2018. április 12.

Tudtad, hogy már listákat is létrehozhatsz a Facebookon? Ha nem, akkor itt az ideje pótolnod a lemaradást. Sőt, rögtön el is kezdheted használni azokat.

Miért kellene ezt használni?

Egyetlen egy tényleges előnye van brandként a lista poszt típust használni, ami nem más, mint hogy újdonság. Jelenleg még kevesen használják, ezért hamar megragad a tekintet rajta. Persze hozzá kell tenni, hogy ennek is akkor van kizárólag értelme, ha a poszt mögött koncepció is van, nem kizárólag azért készül, hogy legyen.

Hogyan?

Valószínűleg egy bug miatt, de a lista típus nem kiválasztható a legtöbb oldalon a többi bejegyzés forma között. Vannak oldalak, amelyeken már ebben a listában is feltűnik, azonban a többség még nem látja ezt, ezért könnyen gondolhatja bárki, hogy a funkció nem is érhető el oldala számára. Pedig csak tudni kell, hogy pontosan hol keressük.

Van az adminok számára egy Közzétételi eszközök opció, amelyen belül számos posztolással kapcsolatos eszközt találunk. Ha itt szeretnénk listát létrehozni, akkor arra rögtön van lehetőségünk.

Melyik típust érdemes használni?

Alapvetően számos típust érhetünk el itt, gyakorlatilag ugyanazokat, amelyeket egy átlagos felhasználói profil alatt is megtalálunk. Ebből adódik, hogy ezek a márkáknak nem feltétlenül optimálisak. Bár vannak olyanok, amelyek jól használhatók (Dolgok, amelyeket szeretnék, Az idei év csúcspontjai), azonban számos olyan is akad, amik egy brand számára nem relevánsak. (Számcímek, amelyek leírják az életem, A legrosszabb szokásaim, Dolgok, amelyek nélkül soha nem megyek el otthonról.)

Szerencsére itt is lehetőség van arra, hogy egyéni címmel ellátott listát hozzunk létre, vagyis teljesen egyénre szabhatjuk a funkciót.

Testreszabhatóság

Egy listaként létrehozott bejegyzésnek négyféle fő eleme van, amellyel számolhatunk és célszerű is használni azokat.

  1. Az első a bejegyzés szövege, azaz mint a legtöbb poszt típusnál, itt is megadhatunk hosszabb, rövidebb szöveget, a témától függően.
  2. A lista címe egy olyan elem, aminek használata nem kötelező, de ajánlott, hiszen jól néz ki és könnyebben azonosíthatók alatta a lista elemei.
  3. A lista elemei különböző szöveges tartalmakból épülnek fel annak megfelelően, hogy éppen miről állítunk össze listát. Képet, GIF-et, vagy videót nincs lehetőségünk hozzáadni, azonban a Facebookon használt emojikkal feldobható a lista, ezeket bátran beilleszthetjük. Annak megfelelően, milyen jellegű listát állítottunk össze, kiválasztható, hogy a lista elemei sorszámozottan kövessék egymást, vagy esetleg pontokba szedve.
  4. És amitől kitűnik majd a posztok között a lista, az a színes háttér. Jelen pillanatban hét különböző árnyalat állítható be a listák hátterének, egyedi szín megadására egyelőre nincs lehetőség.

Csak organikusan!

A poszt típust egyelőre nem lehet kiemeléssel támogatni a Facebookon. Ám a hirdetési funkció megjelenéséig a poszt organikusan is képes terjedni. Ehhez egyrészt fontos a jó tartalom, amely miatt a látogatók kommentelik azt, esetleg megosztják, hogy terjedjen. És az sem hátrány, ha az oldalunkon elvégzett korábbi munka is az organikus terjedés felé mozdította az elérést.

A lista típusú bejegyzésekkel nem fogjuk megváltani a világot, azonban a Facebook egy újabb módot adott nekünk arra, hogy kommunikáljunk a felhasználókkal, azokkal információt osszunk meg. Az elkészítése könnyű, kép, vagy videó elkészítését nem igényli, így ha van egy jó ötletünk, akár gyorsan el is készülhet a színes posztot.