Így szerepeltek a legjobb éttermek a social médiában – 1. rész

Közzétéve: 2018. március 08.

Kíváncsiak voltunk, hogy a 7 évvel ezelőtt született bejegyzésünkhöz képest mennyit változott az éttermek kommunikációja a közösségi médiában. Ehhez kiváló apropó volt a Dining Guide friss listája, mely alapján megnéztük, hogyan teljesítettek ezek a helyek a social médiában az általunk összeállított értékelési szempontok alapján.

Az éttermek vizsgálatát a Dining Guide lista második felétől kezdtük, a következő cikkünkben pedig a lista elején lévő helyek eredményeit mutatjuk majd be.

Nagyon sok oldalt (nem csak éttermeket) néztünk meg mielőtt az alábbi 6 hellyel kapcsolatos érékelést elkészítettük, így kifejezetten érdekes volt iparágtól függetlenül törvényszerűségeket felfedezni.

Íme tehát az első 6 étterem eredménye:

1. Fáma
Kapott pontszám: 88 pont
Facebook
Instagram

+ Sok üzleti oldal áttekintése után a Fáma Facebook oldalát megnyitva az volt az első gondolatunk, hogy: “Na végre!” Végre egy olyan oldal ahol videós borítóképet töltöttek fel, elérhető az étlap és asztalt is lehet foglalni! Itt-ott az értékeléseknél az adminok rányomtak a Like-ra, bár érdemes lenne erre is rászánni pár percet és az összesnél megtenni, hiszen tovább lehet a követők elköteleződését növelni, ha látják hogy van értelme leírni a véleményüket.
Nem szeretnénk az első étteremnél lelőni a poént, ezért csak annyit írhatunk, hogy az Instagram oldaluk is kiemelkedő.

 Javasoljuk az értékelések (Reviews) kezelését, illetve az Instagram tartalmaknál a picit több, releváns hashtagek használatát.

Összességében szerintünk érdemes példát venni a Fáma social kommunikációjáról.

2. MÁK Bistro
Kapott pontszám: 75 pont
Facebook
Instagram

+ Igazán igényes és szerethető a MÁK social kommunikációja (is). Kifejezetten szerettük az Instagram posztokat a kulisszatitkokkal és csapattagokkal, illetve a humoros bejegyzéseket.
Az utóbbi napok Facebook posztjai viszont csak Instagram képek, ami sajnos több okból sem szerencsés. Egyrészt a hashtagek nem igazán működnek Facebookon, a tapasztalatok szerint a túl sok hashtag csökkentheti az elérést, másrészt pedig a duplikált tartalom azt mutatja a követőknek hogy elég csak az egyik csatornát figyelemmel követni, hiszen nincs egyedi tartalom mindenhol.

 A posztok angol és magyar nyelven is megjelennek, bár néha kicsit kaotikus mixben, ezen érdemes lenne még dolgozni és egy tudatos koncepció mentén posztolni.

3. St. Andrea Wine & Gourmet Bar
Kapott pontszám: 105 pont
Facebook
Instagram

+ Egy like-ot nyomni egy vendég által írt értékelésre kb 1 másodperc, ez mégsem sikerült a vizsgált éttermek többségének. A St. Andrea Wine & Gourmet Bar Facebook oldalának üzemeltetői szerencsére erre is figyeltek.
Aktuálisan frissítik a borítóképet, ami talán csak hirdetési szempontból szorul kiegészítésre, hiszen ha túl sok szöveg szerepel a képen, azt nehéz lesz majd meghirdetni, vagy elfogadtatni a Facebook hirdetési rendszerével, bár kifejezetten cover hirdetést ritkán futtatnak az oldalak adminisztrátorai.
Folyamatos Instagram aktivitás, Facebook oldallal összekapcsolt fiók, ráadásul még Tripadvisor értékelési lehetőség is van, így jogosan kapta a legmagasabb pontszámot az értékelésünk alapján a St. Andrea Wine & Gourmet Bar social aktivitása a vizsgált éttermek első körében.

4. Anyukám Mondta
Kapott pontszám: 75 pont
Facebook
Instagram

+ Vicces, ötletes posztok és jó elérés jellemzi a Facebook oldalt. Nagyon jól népszerűsítik itt az Instagram bejegyzéseket is, ami nem nehéz, hiszen igazán ízléses fotókkal dolgoznak.
Bár tavaly még kezelték az értékeléseket, idén ez sajnos elmaradt.  Hiányoltuk a videós tartalmakat, de reméljük hogy idén ezt is kipróbálják majd az oldal üzemeltetői.

5. Olimpia
Kapott pontszám: 45 pont
Facebook
Instagram

 Próbáltunk pozitívumokat keresni az étterem social jelenlétében, de ez sajnos őszinte bánatunkra, a sokadik nekifutásra sem sikerült.
Kifejezetten rossz minőségű fotók kerülnek fel az oldalra, ami igazán szomorú egy ilyen elismert étterem esetében. Az asztalfoglalás gombra kattintva egy olyan oldalra jutottunk ami hibaüzenetet mutatott és nem töltött be.
Tavaly még kezelték a vendégek értékeléseit (Reviews), idén ez nem történt meg, bár nem érkezett eddig túl sok.
Bár van Instagram oldaluk, 2018-ban még semmit nem töltöttek fel, ami többet árt egy étteremnek, mint amennyit használhat az oldal megléte.

6. Arany Kaviár
Kapott pontszám: 65 pont
Facebook
Instagram

+ Jó minőségű fotókat használnak és látható a csapat is, ami mindig pozitívum.
Ötletes, kreatív és inspiráló posztokat készítenek. Aktívan használják az Instagramot is.
Idén még nem kaptak értékelést Facebookon, ezért lehet hogy érdemes lenne a vendégeket erre ösztönözni, hiszen ez sokat jelent a kereséseknél is.

És a legjobb 6 étterem…

Hamarosan folytatjuk a Dining Guide értékelésében 6 legjobbnak tartott étterem vizsgálatával, illetve a meglepetéseket is tartogató összesített toplistát is megosztjuk.

Ha nem akartok lemaradni róla, iratkozzatok fel a hírlevelünkre a cikk alatt, kövessétek Facebook oldalunkat és az Instagram csatornánkat is!

Update:

A cikk második része itt olvasható.