Így növelhetjük hírlevél adatbázisunkat Facebook nyereményjátékkal

Közzétéve: 2017. augusztus 01.

A hírlevelek küldésére és a direkt marketingre szigorú jogszabályok vonatkoznak, így például a legfrissebb adatvédelmi törvény szabályait és a gazdasági reklámtevékenységre vonatkozó jogszabályokat is szem előtt kell tartania mindenkinek, aki ezzel az eszközzel kíván élni.

A hírlevélre vonatkozó legfontosabb irányelv természetesen továbbra is az, hogy a feliratkozás csak abban az esetben lesz érvényes, ha a címzett egyértelműen kifejezett, névvel megadott nyilatkozatot tesz, ami feljogosítja az oldal üzemeltetőjét, hogy hírlevelet küldjön a feliratkozó részére. Tehát minden esetben a feliratkozó hozzájárulására van szükség, ezt nem kerülhetjük meg.

Ugyanígy eddig érvényesülnie kellett annak a feltételnek is, hogy a feliratkozó ingyenesen és bármilyen korlátozástól mentesen leiratkozzon a hírlevélről. Amennyiben leiratkozási kérelem érkezik, annak a szolgáltatónak azonnal eleget kell tennie, a törvény szerint pedig a leiratkozó adatait törölnie kell.

Dr. Keszey Gábor (Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda) tájékoztatása szerint jogi szempontból viszont annak nincs semmiféle akadálya, hogy az oldal üzemeltetője valamilyen előnyöket ajánljon mindazok számára, akik feliratkoznak a hírlevelére. Sőt, az is teljesen jogszerű, ha valamilyen nyereményjátékban való részvétel feltételeként szabjuk meg a feliratkozást a hírlevélre.
Ha az adott szervező a nyereményjátékban való részvétel feltételeként határozza meg a hírlevélre történő feliratkozást, az a NAIH által is jóváhagyott ösztönző megoldás bizonyos feltételek érvényesülése mellett.

Ezek a feltételek magukba foglalják azokat a tényezőket, hogy az elsődleges cél a marketing adatbázis kiépítése, és hogy a feliratkozókat megfelelően tájékoztatják a feltételekről és a körülményekről. Bár a feliratkozó ebben az esetben is bármikor szabadon leiratkozhat a hírlevélről, de a szervező ebben az esetben kizárhatja a nyereményjátékból, amennyiben a játékba történő regisztráció során ez feltételként van megadva a Játékszabályzatban foglaltak alapján. Ha viszont a feliratkozó a játék lezárását követően kéri a leiratkozást a hírlevélről, akkor eleget kell tenni a kérésnek, és adatait törölni kell. Fontos kitétel, hogy ebben az esetben kizárólag a szervező hírlevelére történő feliratkozás kipróbált, tehát egy harmadik fél (pl. akár a nyeremény felajánlója) esetében nem.

Amennyiben tehát a fenti feltételek és irányelvek maradéktalanul megvalósulnak Dr. Keszey Gábor (Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda) tájékoztatása szerint, akkor kötelezővé tehetjük a hírlevélre történő feliratkozást, ugyanis a NAIH ezt már több határozatában megfogalmazta. Ez fontos lépés a direkt marketing ilyen irányú használatában, tehát ha nyereményjátékot tervezünk, akkor ilyen eszközökkel is számolni lehet a jövőben.