Jöhetnek a szponzorált tartalmak az ellenőrzött oldalakon

Közzétéve: 2016. április 14.

A Facebookon már régóta tilos az oldalakon a nagyszámú rajongói tábor kihasználása arra, hogy szponzorált tartalmakat publikáljon az admin, kivéve akkor, ha az egy fizetett Facebook kampány része. A szabályt nézve, az oldalakon történő harmadik fél reklámozását tilos, csak előzetes engedéllyel lehetséges. A marketingesek persze folyamatosan keresik a kibúvót, hiszen például celebek Facebook oldala jó felület lehetne a hagyományos reklámokra és bannerekre immúnis felhasználók elérésére.

A napokban a Facebook egy blog bejegyzésben nyitotta meg a kapuit a szponzorált tartalmaknak. A posztban felelevenítésre kerül, hogy a fizetett brand megjelenés volt az első formája a tévés marketingnek, az 1930-as években a szappanoperákban feltűntek termékelhelyezések és egy-egy márka által támogatott sorozat. A modern világban a szponzoráció a tévén kívül kiterjedt a rádióra, újságokra, majd a digitális felületekre is.

branded-content-tag

A közösségi oldal szponzorált tartalomként azonosít minden olyan posztot – beleértve szöveget, fotót, videót, Instant cikket, linket, 360°-os és Live videót – ami megemlít vagy kiemel egy terméket, márkát, támogatót. Ezek a tartalmak főleg a média vállalatokat, celebeket és befolyásos oldalakat érint.

Április 8-án frissítésre került a szponzorált tartalmak irányelve, lehetővé téve az ellenőrzött oldalak számára, hogy olyan tartalmat tegyenek közzé Facebookon, amely egy harmadik félt reklámoz. Bevezetésre került a Branded Content Tag, amelyet kötelező használnia az oldalaknak ilyen tartalmak publikálásakor, erre a transzparencia mellett a marketing aktivitás jobb követhetősége érdekében van szükség.

branded-content-tag-2

Az új Branded Content Tag használatával nem csak az oldal tulajdonosa látja majd a poszt hatékonyságát, hanem az is, akivel együttműködik. A megjelölésről a szponzor értesítést kap, valamint hozzáfér a tartalom elemzéséhez, ezáltal több információhoz jut a kampánnyal kapcsolatban. A hirdető számára a poszt megosztható, illetve külön hirdetheti is azt a Facebookon.

branded-content-tag-1

A Brand Content Tag használatával, működésével kapcsolatban ez az útmutató segít részletesen. Az ellenőrzött oldalak adminjai rövid időn belül értesítést kapnak, hogy elérhetővé vált számukra is az új irányelv nyújtotta tartalmi lehetőség. A Brand Content Tag alkalmazásához szükséges eszköz elérhető lesz asztali böngészőben, illetve iOS-en a Power Editor, Ads Manager, Marketing API és Mentions appokon keresztül. A szponzorált tartalmak támogatása Androidra az elkövetkező hónapban fog érkezni.

 

Az új szponzorált tartalom irányelvet a Facebook az elmúlt hónapokban már tesztelte kiemelt partnerekkel. Ennek az eredménye volt február 23-án Lady Gaga oldalán megjelenő poszt, ahol az Intel volt a brand, amely fizetett az énekesnő számára, hogy a márkanév megjelenjen egy posztjában.

branded-content-tag-3

A frissítéstől több érdekes és vonzó tartalmat vár a Facebook csapata, amely beleillik a közösségi oldal ökoszisztémájába. A blogbejegyzés kiemeli azonban, hogy a szponzorált tartalmak irányelvei továbbra is megtiltják a túlzott mértékű reklámot, így például a vízjel, vagy a pre-roll hirdetések ezentúl sem engedélyezettek. Az oldal borító és profil képei sem tartalmazhatnak harmadik féltől származó terméket, márkajelzést, ahogyan eddig sem.

Az oldal tulajdonosok és a szponzorok továbbra is felelősek maradnak az új szabályozások megértésért és betartásáért. Ha szeretnél részletesebb információt a szponzorált tartalmak és reklámok irányelveiről, ez részletesen a Facebook dedikált oldalain érhető el.