Mégsem a fényképes posztok hozzák a legjobb elérést a Facebookon?

Közzétéve: 2015. február 18.

A SocialBakers adatai szerint a fotók hozzák a legkisebb elérést.

Meglepő kutatást olvashatunk a Business Insider oldalán a SocialBakers adataira hivatkozva. Korábban a csapból is az folyt, hogy minden poszthoz tegyünk fotót (ha lehet, minél figyelemfelkeltőbbet) a jobb elérésért. Sőt, maga a SocialBakers is még 2014 áprilisában arról írt, hogy a fotók a Facebook királyai.

Most azonban úgy tűnik, megváltoztak a trendek, valószínűleg az algoritmus módosításának köszönhetően. A legfrissebb felmérések szerint a Facebook mintha kifejezetten büntetné a fotókat – talán ebben az is benne lehet, hogy a Facebook a videók irányába orientálódik, ezt a vonalat próbálja erősíteni.

A SocialBakers 4445 márka Facebook-oldalának 670 ezer posztját vizsgálta 2014 októbere és 2015 februárja között. A cég arra a megállapításra jutott, hogy az oldalak számára a videók posztolása a legjobb módszer a rajongók eléréséhez. Sokakat meglepett, hogy a legrosszabb organikus elérést a fotók produkálták, 100 rajongóból általánosan 3-hoz jutottak el ezek a típusú bejegyzések. Nézzük az arányokat: a videós posztok 8,7 százalékos elérést mutattak, a szöveges státuszmegosztások 5,8 százalékot, míg a linkek 5,3 százalékot értek el. Az is kiderült a közzétett adatokból, hogy annak ellenére nem bünteti a Facebook a videókat, hogy azoknak a 27 százaléka promóciós.

A Business Insider találgatása szerint ez része lehet annak a „harcnak”, ami a színfalak mögött zajlik, vagyis aminek a lényege, hogy a Facebook legyőzze a Youtube szolgáltatását. A Facebook által nyilvánosságra hozott legfrissebb statisztikák szerint egyébként jól mennek a videók, Amerikában például a videós posztok száma egy év alatt 94 százalékkal nőtt, az amerikai felhasználóknak a fele pedig legalább egy videót megnéz az oldalon.

Jan Rezab, a SocialBakers vezérigazgatója az adatokról szóló nyilatkozatában megerősítette, hogy maga a videós formátum tényleg nagyon vonzó tartalom, ami egyre népszerűbb a felhasználók között. Úgy fogalmaz, hogy szerinte a „videó az új fotó”, és a marketingesek nem hagyhatják figyelmen kívül a tartalmi stratégiájukban.