Így éljük túl a Facebook januári algoritmus változását

Közzétéve: 2015. január 10.

Már november óta tudjuk, hogy a Facebook 2015-től keményen bánik majd a promóciós célú posztokkal. De felkészültünk a változásokra?

Ahogyan arról már korábban írtunk, az algoritmus módosításának „köszönhetően” jelentősen csökkennek azoknak a posztoknak az elérései, amik promóciós jellegűek, tehát például nyereményjátékban való részvételre ösztönöznek, vagy vásárlásra buzdítanak. Leszámítva értelemszerűen azokat az ilyen jellegű bejegyzéseket, amelyeket meghirdetünk, amelyekre költünk.

Mik számítanak promóciós jellegű posztoknak?

Ahhoz, hogy megértsük, minek is változik az elérése, itt van három olyan szempont, ami alapján a Facebook promóciós célú posztnak minősít egy-egy bejegyzést.
1.) Azok a posztok, amik egy termék megvásárlására vagy egy alkalmazás letöltésére buzdítanak.
2.) Azok a posztok, amik promóciókra, vagy nyereményjátékban való részvételre buzdítanak, valódi tartalom nélkül.
3.) Azok a posztok, amik ugyanazt a tartalmat használják fel újra, mint maga a hirdetés.

Íme egy nagyon jó példa arra, mit kell elkerülnie a Facebook-oldalaknak a jövőben:

Miért kell megint változtatni?

Az egyes Facebook-posztok elérését egyszer már nagyon durván visszavette a Facebook. 2014-ben az átlagos elérés ugyanis körülbelül 12 százalékról 3-6 százalékra zuhant. Pont emiatt elvileg a mostani változtatás nem kellene, hogy nagy érvágás legyen a márkáknak, hiszen a stratégiájukon már – elméletileg legalábbis – csiszoltak annyit, hogy a posztjaikat a lehetőségekhez képest jobban kiemelje a Facebook.

Az oldal azonban azzal érvelt, hogy szükség van a legújabb módosításra, hiszen azt szeretnék elérni, hogy még hirdetésből, illetve promóciós célú posztból is csak azok jussanak el a felhasználókhoz, amik számukra relevánsak és fontosak. Ha pedig be akarjuk tartani a szabályokat, akkor az egyetlen út a sikerhez a minőségi tartalom előállítása.

De mit kell szem előtt tartani az adminoknak?

Az oldalüzemeltetőknek annál kicsit bonyolultabb a dolga, mint különböző tartalmakat előállítani, és várni, hogy azok mindenkihez eljussanak. Az üzeneteket testre kell szabni és célozni, ami némi extra munkát igényel. Itt az az alapszabály, hogyha mindenkit el akarunk érni, akkor senkit sem fogunk elérni.

Mit akarunk elérni?

Tisztázzuk, mi a célunk. Lájkokat, megosztásokat, kommenteket akarunk generálni? Ebben az esetben ne feledkezzünk meg a mobilos, tabletes felhasználókról, hiszen ezekkel a kütyükkel egy-egy gombot még kényelmesen meg lehet nyomni. Ha viszont a cél például az értékesítés, akkor az asztali gépről facebookozók a mi embereink, onnan ugyanis sokkal egyszerűbb a felhasználókat kicsit bonyolultabb műveletek elvégzésére aktivizálni.

Fókuszáljunk a körítésre

Az alábbi két bejegyzés szövegét érdemes alaposan elolvasni:

Bár mindkét fotó ízléses, vonzó, az új algoritmus miatt az első poszt a szövegével együtt nagyobb organikus elérést produkál. Egy olyan posztot, mint a második, ezentúl érdemesebb lesz meghirdetni, hogy minél szélesebb közönséghez juttassuk el az üzenetünket. A Facebook ugyanis nagy valószínűség szerint nem fog nekünk ebben segíteni.

(via)