Így támaszkodott a közösségi médiára a maláj légitársaság

Közzétéve: 2014. augusztus 13.

Miközben a két szerencsétlenséget is átvészelő Malaysia Airlines légitársaság igyekszik a felszínen maradni, a közösségi médiában fellelhető fiókjaik szépen lassan átalakultak egyfajta nyilvános részvét könyvvé. Ez persze nem rossz a márka arculatának újratervezésekor.

A maláj légitársaságnak nagyon nehéz éve volt az idei. Még márciusban tűnt el egy MH370-es gép, aminek a fedélzetén mintegy kétszázan utaztak. Az utasszállítót hosszú hetekig keresték, de az a mai napig nem került elő. A következő rémálom júliusban jött, amikor Ukrajna légterében lelőtték az MH17-es járatot. A tragédiában csaknem háromszázan haltak meg, senki sem élte túl a támadást.

A cég egyik szóvivője szerint a társaságnak mindig is fontos része volt a vevőkkel való kommunikációban a Facebook, vagy a Twitter. „Az MH17-es tragédiája után is az egyik legfontosabb eszközünk volt a részvétünk és támogatásunk kinyilvánítására a közösségi média. Ezeken a platformokon keresztül rengeteg utasunk és munkatársunk is közvetlenül tudott kommuinkálni egymással, pár jó szót váltani a nehéz órákban. Úgy gondoljuk, hogy képesek leszünk a gyógyulás útjára lépni, köszönhetően az elképzelhetetlen tragédiában érintettek felemelő üzeneteinek” – nyilatkozta a szóvivő. Sőt, a közösségi média az egyik kulcsfontosságú kommunikációs eszközük lesz az újrakezdésben.

A Malaysia Airlines stratégiája még be is jöhet. A cég Facebook- és Twitter fiókját ugyanis megtöltik az olyan felhasználók üzenetei, akik arról biztosítják a céget, hogy a történtek után is hűségesek maradnak a légitársasághoz. A világ szinte minden pontjáról özönlöttek a részvétnyilvánítások és támogató hangvételű üzenetek, amikor a cég július végén elindította #staystrong (vagyis maradj erős) kampányát a Twitteren, melynek üzenete, a “Tough times do not last, tough people do” (A kemény idők nem tartanak örökké, de a kemény emberek igen) rengeteg embert megérintett. Azóta a Malaysia Airlines honlapján egy olyan sor is olvasható, amivel szintén a rossz időkben kovácsolódott, kitartó közösséget helyezik előtérbe: A mi erősségünk Ti vagytok.

A #staystrong vírusként terjedt, és állítólag ez volt az első olyan Twitteren futó kampány, amit egy cég a hivatalos közlemények helyett arra használt, hogy kifejezzék a vállalat érzéseit.

De a közvélemény szimpátiájának elnyerése csupán arra jó, hogy a közösségi médiában bekövetkezendő katasztrófát megelőzzék, illetve a márka újjáépítésének az eszközeként használhassák. Az üzleti életben viszont a légitársaság az anyagi veszteségeiről híres. Múlt pénteken például felfüggesztették a maláj tőzsdén a részvénytársaság értékpapírjainak értékesítését. A társaság az elmúlt tizenkét évben folyamatosan veszteséges volt, csak tavaly 405 millió dolláros mínusszal zártak, a részvényeik pedig 29%-ot estek az év eleje óta.