Tovább finomít a Facebook a célzott hirdetésein

Közzétéve: 2014. június 12.

Tovább finomít a Facebook a célzott hirdetésein

Először Amerikában tesztelik a rendszert, de ha beválik, várhatóan hamar megérkezik Európába is.

A hivatalos blogján jelentette be a Facebook, hogy javítanak a felhasználóikhoz eljuttatott hirdetéseken. A Facebook elsősorban a közösségi oldalon végzett aktivitásainkból, oldalkedveléseinkből próbál meg minél jobban megismerni minket, és olyan hirdetéseket, vagy oldalakat ajánlani, amik ezekkel összhangban vannak. A finomításhoz ezentúl bármelyik másik meglátogatott weboldalt, a böngészési előzményeinket, vagy éppen a mobileszközeinken használt appokat fogja segítségül hívni.

Így ha például tévét akarnánk vásárolni, és ezekre keresnénk rá a neten, a Facebook a célzott hirdetésein keresztül is elsősorban ezeket a termékeket, gyártókat ajánlaná a figyelmünkbe. És mivel ebből arra következtetnének, hogy érdekel minket az elektronika, technika, a későbbiekben is ehhez kapcsolódó reklámokat látnánk, például tévével kompatibilis játékkonzolokról.

How Ads Work on Facebook from Facebook on Vimeo.

A Facebook állítása szerint azonban ezt inkább lehetőségként használná, mint kényszerként minden egyes felhasználójánál, ezért beállíthatjuk magunknak, hogy a hirdetéseihez ne használhassa fel a más weboldalaktól, vagy appoktól kapott információkat. A böngészőnkben menjünk rá erre az oldalra, ahol kiválaszthatjuk, mely vállalatok ne férjenek hozzá a böngészési előzményeinkhez.

Egyéb hirdetési beállítások

A Facebook a visszajelzések alapján úgy gondolja, szeretünk beleszólni abba, milyen hirdetéseket mutatnak nekünk. Ezért egy új beállítási eszköz segítségével arról is magyarázatot kapnak majd a felhasználók, hogy miért látnak bizonyos típusú hirdetési tartalmakat.

A fenti példánál maradva így hiába gondolná azt rólunk a rendszer, hogy érdekel minket az elektronika, a technika, ezt egy gombnyomással eltávolíthatjuk majd.

Az amerikai felhasználókon heteken belül elkezdhetik tesztelni az új rendszert, de állítólag keményen dolgoznak azon, hogy hónapokon belül globálisan kiterjesszék az összes regisztrált felhasználóra.