Játsszunk? – Facebook nyereményjátékok, 1. rész

Közzétéve: 2011. július 20.

Korábban említettük már, hogy a hirdetésen kívül van még egy lehetőségünk, hogy reklámozzuk az oldalunkat, ez pedig a nyereményjáték indítása. A Facebook-on lépten-nyomon nyereményjátékokkal találkozunk, megszámlálhatatlan mennyiségű promócióban vehetünk részt, ha akarunk. A következő cikksorozatban azt próbáljuk meg átgondolni, vajon van-e értelme saját oldalunknak is hasonlóval próbálkozni, illetve megnézzük, mikor, milyen formában érdemes játszanunk.

A legfontosabb: csak szabályosan!

A Facebook-on játszani nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk. Nagyon szigorú szabályok kötik meg a kezünket és határozzák meg, milyen módon bonyolíthatunk nyereményjátékokat oldalunkon. Ügyeljünk ezeknek a betartására, mert bár a Facebook-nak soha nem lesz kellő kapacitása, hogy minden játékot ellenőrizzen, ha egyszer lebukunk, annak komoly szankciói lehetnek! A szabályokról több helyen jelentek meg már cikkek, a facebooktippek.hu egy jó összefoglalót készített belőle, ezért ezzel mi most nem foglalkozunk részletesen, csak arra ügyelünk, hogy az általunk bemutatásra kerülő játékok szabályosak legyenek. Röviden a fő sarokpontok a szabályokban:

  • Játszani csakis külső alkalmazással lehet, azaz külön fülön!
  • Csak a „Tetszik” nem lehet elég a játékhoz! Azaz ha valaki like-olja az oldalunkat, azzal maximum a részvételi jogot szerezheti meg, de automatikusan azzal még nem vesz részt a játékban.
  • A Facebook funkciók nem használhatók fel a játékban, azaz pl. a Like gomb nem használható szavazásra!
  • A nyerteseket nem szabad a Facebook-on keresztül értesíteni, erre mindenképp egy email cím, vagy egy telefonszám kell!

 

Döntsük el előre, mi a célunk a játékkal?

Bár elsőre furának tűnik a kérdés, de gondolkodjunk el azon, mit is szeretnénk a nyereményjátékkal elérni? Nem mindegy, hogy csak a saját, meglévő rajongóinkkal szeretnénk játszani, nekik kedveskedve valami nyereménnyel, vagy új rajongókat akarunk gyűjteni, lehetőség szerint minél többet. Nézzük most meg, milyen lehetőségeink vannak és melyiknek milyen előnye, hátránya van, illetve mikor érdemes játszani ilyet?

Egyszerű nyereményjáték a meglévő rajongóknak

Soha ne feledkezzünk meg oldalunk hűséges követőiről, akik közül sokan már a kezdetek óta velünk vannak! Időről időre kedveskedjünk nekik valami apró promócióval: adjunk nekik személyre szóló kedvezményt, kupont, vagy játsszunk velük egyet, valami komolyabb ajándékot felajánlva a nyertesnek.

Miért jó?

Növeljük vele rajongóink elkötelezettségét, az eddig passzívabb olvasókat is cselekvésre ösztönözhetjük. Ha úgy érezzük, oldalunkon nagyon lecsökkent az aktivitás az elmúlt időszakban és több rajongónk üzenőfalán már nem látszunk, támogassuk meg játékunkat egy hirdetéssel, amit kizárólag meglévő rajongóink látnak. Ezt kétféle módon tehetjük meg: vagy egy normál Facebook hirdetést készítünk, képpel és szöveggel, amit úgy targetálunk, hogy csak a saját olvasóink lássanak, vagy egy Page Post Story hirdetést adunk fel, ami az oldal követőinek hirdeti az üzenőfalunkon megjelent legutóbbi bejegyzésünket (erről később még írni fogunk).

Milyen játékot játsszunk?

Törekedjünk az egyszerűségre, itt ne az legyen a célunk, hogy belekényszerítsük játékosainkat új rajongók toborzásába. Éreztessük, hogy a játék Nekik szól, annak a közösségnek, akik megtisztelnek minket napról napra figyelmükkel. Tekintettel arra, hogy játékot kizárólag a Facebook közreműködése nélkül játszhatunk, a promóciót minden esetben egy külön fülön futtassuk! Erre számos szolgáltató nyújt megoldást, általában egy havi díj ellenében. Mi is készítettünk egy ilyen egyszerű alkalmazást, ami gyorsan és rugalmasan használható bármilyen rajongói oldalon. A játék lényege csupán annyi, hogy felteszünk egy kérdést és megadunk rá három lehetséges választ, amiből az egyik a helyes. A név és az email cím megadása után a határidő lejártával kisorsoljuk a helyes választ beküldők között a nyereményt. Fontos, hogy a játékot csak rajongóink láthatják, ezért azok, akik még nem kattintottak a Tetszik-re nem láthatják a kérdéseket!
Természetesen a példa játékunkat összeköthetjük egy hírlevél feliratkozással is, elég csak egy jelölő négyzetet betenni, hogy a játékos kipipálhassa, ha hozzájárul, hogy később hírlevelet küldjünk neki. A játék végén pedig felajánlhatjuk, hogy hívja meg barátait is az oldalra, de mint említettük, jelen példánkban nem ez az elsődleges cél.

Mi legyen a nyeremény?

Attól függ, mennyi ideig akarunk játszani. Esetünkben nem érdemes a játékot több héten át futtatni, maximum egy hétfőtől-péntekig időintervallum javasolt. Ezalatt az idő alatt már garantáltan játszott minden rajongónk, aki akart, a többieket pedig csak zavarnánk, ha heteken keresztül buzdítanánk őket a részvételre.
Ennek megfelelően a kitűzött nyeremény se legyen óriási. Egy ajándékcsomag a termékeinkből, egy maximum 5-10 ezer Forint értékű vásárlási utalvány, egy szolgáltatáscsomag a portfoliónkból bőven megfelelő. De ügyeljünk arra, hogy ne legyen bántóan alacsony sem a nyeremény! Egy étterem ne egy desszertet ajánljon fel, hanem egy komplett degusztációs menüt! Ha csak egy céglogós tollat ajánlunk fel, ne csodálkozzunk, ha szinte senki nem játszik. 🙂

Miért jó ez nekünk?

Azon túl, hogy növeljük rajongóink márkahűségét és aktivizáljuk az oldalt, kiváló lehetőségünk adódik arra, hogy a játék hete alatt célba juttassunk olyan információkat, ajánlatokat, amiket szeretnénk, ha minél többen látnának. Ne feledjük, a játék alatt akár tízszeresére is megnő az oldal aktivitása, ennyivel többen fogják elolvasni aktuális akciónkat, ajánlatunkat! Igyekezzünk ezért a játékot úgy időzíteni, hogy ezzel egy másik kampányunkat, termékünk bevezetését, árleszállítást támogassunk! Miközben fut a játék, ne felejtsünk el minden nap felvinni bejegyzést és ne szégyelljünk akár minden másnap az akcióinkról írni!

A bekeretezett rész 2 nap előkészítés után egy 1 napos játék alatti aktivitást mutatja. Az előző átlag 30-40 like a játék napon 430-ra emelkedett!

Milyen gyakran játsszunk?

Figyeljünk rá, hogy ne váljunk unalmassá: ha üzenőfalunk másról sem szól, mint a játékról, abból több kárunk származik, mint előnyünk: azon túl, hogy leamortizáljuk cégünk imázsát, sok rajongót is elveszíthetünk. Ne futtassunk játékokat egymásba érve, 2 promóció között teljen el pár nap, sőt, inkább pár hét! Jusson eszünkbe, hogy a kevesebb olykor több, jó bejegyzésekkel két játék között is fenn tudjuk tartani az érdeklődést, ne ijedjünk meg a feladattól!

Milyen játékot játsszunk, ha az a célunk, hogy több rajongót gyűjtsünk?

Erről fog szólni a következő bejegyzésünk! De addig is, ha bármilyen kérdésetek lenne a leírtakkal kapcsolatban, tegyétek fel nekünk bátran, akár kommentben, akár email-ben, igyekszünk rá válaszolni. Ha a játék fülünket szeretnétek Ti is használni, örömmel adunk rá ajánlatot, csak írjatok nekünk egy email-t.

És persze ne felejtsetek el megjutalmazni minket egy Tetszik-kel a cikk alatt, ha hasznosnak éreztétek írásunkat. Minél több Like-ot kapunk, annál nagyobb kedvvel írjuk a folytatást! 🙂