Like és Follow gomb a megosztott hivatkozásokhoz

Közzétéve: 2013. június 20.

Hírsiteok, bloggerek, (de akár webáruházak is) nyissátok meg a kedvenc forráskód szerkesztő alkalmazásotokat, vagy szóljatok a fejlesztőknek, mert a Facebook új Open Graph tageket vezetett be, aminek biztos, hogy sokan örülni fognak.

A weboldal tulajdonosoknak mostantól lehetősége nyílik arra, hogy a likeokhoz, megosztásokhoz beállított kép és szöveges tartalmak mellett szerzői adatokat is csatoljanak.

Miért jó ez neked?

Mert ha valaki egy olyan bejegyzésedet, termékedet, szolgáltatásodat osztja meg, aminél megfelelően vannak beállítva a szerzői adatok, akkor a hírfolyamban megjelenített tartalom mellett a felhasználó látni fog egy Like, Follow gombot is, amivel rögtön az oldalad rajongójává vagy a cikk szerzőjének követőjévé válhat.

Mit kell ehhez beállítani?

Az oldalad header részében (</head> előtti rész a forrásban) el kell helyezni a következő meta adatokat:

Like gomb megjelenítéséhez:

[code lang=”html”]<meta property="article:publisher" content="https://www.facebook.com/besocial.hu" />[/code]

Follow gomb megjelenítéséhez:

[code lang=”html”]<meta property="article:author" content="https://www.facebook.com/forgacsf" />[/code]

Természetesen mindkét esetben cseréld le az URL-eket a számodra megfelő adatokra 😉
Nem szükséges mindkét metát beállítani, csak azt, amit valóban használni szeretnél. Ha például nem tartozik rajongói oldal a blogodhoz, de szeretnél követőket gyűjteni, akkor elég csak a második kódsort használnod. (Persze ehhez engedélyezni kell a publikus bejegyzéseidre történő feliratkozást, amit itt tehetsz meg.)

Fontos tudni, hogy a Like, Follow gomb csak azoknak fog megjelenni, akik még nem rajongói az adott oldalnak, vagy nem követői a szerzőnek!

Mivel ez egy elég friss újítás a Facebookon, előfordulhat, hogy az adatok helyes beállítását követően sem fognak megjelenni a gombok a hírfolyamban, érdemes kicsit türelmesnek lenni. Ha hosszabb időn keresztül nem történik változás, nézd meg, hogy jelez-e valamilyen hibát az URL Linter tool és az esetleges problémákat javítsd!

Az Open Graph adatokról itt olvashattok részleteket a dokumentációban.