Maximum 20% szöveg a hirdetésekben: a Facebook elmagyarázza

Közzétéve: 2013. március 06.

Mióta a közösségi háló úgy határozott, hogy a hírfolyamban megjelenő hirdetések képein nem lehet több a szöveg a teljes tartalom 20%-ánál, a hirdetők foghatták a fejüket, mert nem értik, hogy lehet az, hogy nyúlfarknyi szöveggel ellátott képeket visszadob a rendszer, míg más kreatívokat átenged, amiken pedig hangsúlyos és sok szöveg található. Az insidefacebook.com beszámol az újításról! 

Megkérdeztünk egy illetékest, hátha jobban megértjük, miért ítél olyan következetlenül a Facebook hirdetéseket jóváhagyó rendszere, és hogyan juthatunk olyan szabályokhoz, melyeknek a betartása számunkra is egyértelmű.

Először is elismerték, hogy a hirdetések jóváhagyásához egy automata és egy manuális rendszert használnak. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a feladni kívánt hirdetések egy szöveg-észlelő programon futnak keresztül, így nagy százalékuk soha nem kerül manuális jóváhagyásra – ebből kifolyólag egy munkatárs sem látja, s így nem is tudja felülbírálni a gép ítéletét. A sok következetlenség abból adódik, hogy a Facebook szabályzata szerint a hirdetési kreatívon szereplő termék nem tartozik bele a szöveges 20%-ba, ugyanakkor az automatizált vizsgálati rendszer sokszor képtelen különbséget tenni a termék és a logó, vagy a logó és a szöveg között, így fordulhat elő, hogy olyan elemeket is szövegnek érzékel, amik valójában nem azok. Sajnos, mint a legtöbb automatizált rendszer, ez sem tökéletes, és gyakran fordulhatnak elő ebből adódóan hibák.

Értelemszerűen mind a hirdetőnek, mind a Facebooknak kellemetlen, ha olyan kreatív kerül elutasításra, ami valójában minden kritériumnak megfelelne, így a Facebook csapata máris elkezdett dolgozni a helyzet jobbításán. Az új rendszer lényege abban áll, hogy a Facebook kvázi a hirdető rendelkezésére fogja bocsátani azt a rendszert, amivel a hirdetéseket ellenőrzik. Ez annyit jelent, hogy feltöltéskor mi magunk is azt az „ítéletet” láthatjuk majd, amit a Facebook rendszere látna, ha jóváhagyásra küldenénk az anyagot, így még az elutasítást megelőzve van lehetőségünk módosítani a kreatívon, amennyiben az ellenőrzés szerint az nem felelt meg az elvártaknak. A Facebook előreláthatólag már pénteken megkezdi az új rendszer tesztelését.

Az eredeti szabályzatot mindenki láthatja a Facebook Help Centerben, alább pedig egyazon hirdető olyan kreatívjait mutatjuk meg, melyek ugyanarra a témára készültek, itt láthatóak a Facebook rendszere által jóváhagyott képek:

Itt pedig az elutasított kreatívok:

Adódott már kellemetlenséged a fentiekből?