Előtte – utána: megmutatjuk, mi változik az új Facebook hírfolyamban

Közzétéve: 2013. március 07.

A Facebook 6 év után szánta el magát egy radikális változásra: a mai napon bejelentett új hírfolyam a képi tartalomra fókuszálva egy vadonatúj kinézetet ad majd a felhasználóknak. A Marketing Land segítségével megnézzük, milyen volt a régi és milyen lesz az új design.

Danny Sullivan abban a szerencsés helyzetben van, hogy már most tesztelheti az új kinézetet, készített is néhány előtte-utána képet nekünk. Nézzük elsőként a hírfolyamot a régi változatban:

És nézzük meg, hogy fog ez kinézni az új változatban:

Ami azonnal szembetűnő, hogy a hírfolyam tartalmi részének sokkal nagyobb hely jut a jövőben. A link megosztásánál eltűnt a Facebook kék színű címsora, a weboldal címe pedig lejjebb került. A like, megosztás, hozzászólás linkek és számlálók sokkal áttekinthetőbben jelennek meg a cikk alatt.
A legnépszerűbb bejegyzéseinek gyűjteménye (a képen a Rolling Stone példáján nézve) mostantól egyszerre három cikket jelenít meg, a korábbi egy helyett. A kiemelt képe megjelenítése ugyan eltűnt ezzel együtt, de a láthatóság nem romlott.

Kép megosztása

A régi hírfolyamon egy kép megosztása így nézett ki:

És ilyen lesz az új hírfolyamban:

A kép mérete jóval nagyobb lesz, tehát érdemes ügyelnünk a jó minőségű és megfelelő méretű fotók feltöltésére! Íme egy másik példa, ahol jól látszik a minőségi követelmény:

Videók megosztása

Íme, ilyen volt eddig egy megosztott Youtube videó:

És ilyen lesz az új hírfolyamban:

Látványosabb megjelenítés ugyan, de még mindig nem olyan, ami azonnali megnézésre ösztönöz. Ennek ellenére ha rákattintunk egy videóra és megnézzük, akkor e megjelenítés jóval nagyobb képernyőfelületen történik majd.

Jóval szembetűnőbb a változás, amikor közvetlenül a Facebookra feltöltött videót osztunk meg:

Látható, hogy az új megjelenítéssel mennyivel nagyobb nézőképet kapunk a videóból. Kattintás  után az új esetén is egy felugró képernyőben láthatjuk a videót, csakúgy, mint a régiben.

Mi lesz a reklámokkal? 

Természetesen a reklámok mérete is megváltozik, nagyobbak lesznek: vízszintes irányban. Íme egy régi-új nézet, egymás mellett:

Az új hírfolyamot a Facebook csak fokozatosan tervezi bevezetni, de a türelmetlenek már feliratkozhatnak béta tesztelésre ezen a linken: https://www.facebook.com/about/newsfeed

Ha valaki megkapta, szóljon nekünk is! 🙂