A Facebook beismerte, hogy hónapokon keresztül rossz Insights adatot mutatott

Közzétéve: 2013. február 23.

Ha oldal adminisztrátor vagy, akkor a Facebook tegnap egy videóban hívta fel a figyelmedet az Insights hibájára. A techcrunch cikke alapján most megmutatjuk, hogy pontosan mi nem működött.

Amikor a Facebook az iOS és az Android kliensének felgyorsításán dolgozott, programozói tévedés miatt az Oldalak adatait megcsonkították, így az Insights a jelentéseiben azt mutatta, hogy kevesebben látták a bejegyzéseid, mint a valóságban. Fontos megemlíteni, hogy a hiba nem a posztok megjelenítésében vagy a hirdetési rendszer működésében volt, hanem az oldal teljesítményének jelentésében jelentkezett. Ezzel párhuzamosan egy másik programhiba miatt néha kétszer számolták az organikus és a fizetett elérést is. Az Insights riportok december óta mutattak hamis képet az oldalad teljesítményéről.

A Facebook nagyfelhasználó partnereinek feltűnt, hogy valami nincs rendben, és reklamációk tömkelegével bombázták a közösségi oldal főhadiszállását. A Facebook létrehozott egy „war room”-ot, amiben 10 programozó 3 heti megfeszített munkával kereste a hiba okát. Ezzel párhuzamosan olyan kontroll mechanizmusokat építettek be, mely riadóztat, ha a jövőben hasonló hibába futnának.

Facebook Page Insights

A Facebook magyarázkodó videóját itt nézheted meg.

A hiba sajnálatos módon aláássa a Facebook analitikába vett hitet. Ez még akkor is így fog történni, ha az Oldalak számára pozitív változásokat látunk majd az új jelentésekben. A legtöbb Oldal elérése (reach) növekedni fog, az organikus elérés (organic reach) nagyobb vagy kisebb is lehet attól függően, hogy az adott oldal mennyi hirdetést használ a hírfolyamában. A sokat hirdetők a fizetett elérés (paid reach) számok növekedését láthatják majd. Mivel az elérés az alapja az összes többi kalkulációnak (lelkesedés, TAT…), ezért ezekben is változásra számíthatunk.

A módosított porgramoknak köszönhetően hétfőtől már a valós adatokat láthatod majd az Insights-ban.

A techcrunch elítélően nyilatkozik arról, hogy a Facebook nem jelezte a hibát azonnal, amikor azt észlelték, hanem megvárta, míg azt kijavítják. Ez az üzleti kapcsolatoknál (és az Oldalak erről szól) nem megengedhető magatartás.

Remélem ez nem vette el a kedved az analitika böngészésétől! Írd meg a véleményed a kommentek között!