Módosítás, amitől a Facebook hirdetők rosszabbul járnak. Te is érintett vagy?

Közzétéve: 2012. december 20.

Kétszer is el kellett olvasnod a címsorunkat, ugye? Egyszerűen nem hiszed el, hogy a Facebook bármit is a hirdetők ellenére tenne, de az insidefacebook cikke szerint a reklámok elrendezésének apró változása is katasztrófális eredményekhez vezethet…

Alig egy hónapja változtatta meg a Facebook az oldalposzt hirdetések elrendezését. Az elemzések azt mutatják, hogy az új formátum jót tesz a felhasználók bevonásának (növeli a TAT értéket), viszont sokkal kevésbé alkalmas az új rajongók toborzására.

Hogyan változott a mobilos formátum?

A nagy lájk gombot felváltotta egy több információt tartalmazó sáv a poszt alján:

Bal oldalon a régi, a jobb oldalon az új

Hogyan változott az asztali gépek formátuma?

A nagy oldallájkolós gomb innen is eltűnt:

Balra a régi, jobbra az új…

Van-e a hatása a változtatásnak?

Van, mégpedig komoly! A cikk beszámol a Spruce cégről, mely elsősorban „Sponsored Stories”, és a jobb oldali oszlopba kerülő „Page Like” típusú hirdetésekkel építette a rajongóbázisát. A módosítás előtt ezek a hirdetések hozták a rajongóik 60%-át. A november 22-én bekövetkezett változások után ez drasztikusan lecsökkent. A reklámokat ugyanúgy futtatták, de a fizetett forgalomból ezek csak 3,6%-nyi rajongót hoztak…

A CTR (átkattintási ráta) 2,52%-ról 0,62%-ra csökkent. A konverziós ráta 12,8%-ról 6,5%-ra esett. A rajongók toborzási költsége emiatt 2,5-szeresére nőtt!

Mi a tanulság?

A Facebook állandó változásai nagy kihívások elé állítják az oldaladminokat. Ha csak havonta egyszer nézed meg a hirdetéseid teljesítményét, akkor most fogsz Te is szembesülni ezzel a problémával. Javaslatunk:

  • Rendszeresen, akár napi szinten is mérd a hirdetéseid teljesítményét, és azonnal avatkozz be, ha valami kedvezőtlen trendet találsz!
  • Használj többféle rhirdetéstípust; most úgy tűnik, hogy a rajongók toborzására a „Page Like” típusú hirdetések, míg a bevonásra (több reakció, lájkok, megosztások) a „Sponsored Story” a legalkalmasabb. Ez talán magától érthetődőnek tűnik, de holnap esetleg már más lesz a helyzet. Kísérd figyelemmel az egyes típusok teljesítését!

Te milyen gyakran ellenőrzöd a fizetett hirdetésed eredményeit? Mi a stratégiád a „Page Like” és a „Sponsored Stories” költségeid megosztására? Mondd el a véleményed a kommentek között!