Direkt marketing tervezési tipp, ami több kattintást eredményez!

Közzétéve: 2012. december 07.

Ha online marketinggel foglalkozol, akkor biztosan használsz direkt marketinges emaileket is a vevőiddel való kapcsolattartásban. A konverzió szempontjából nem mindegy, hogyan építed fel a levelet. Cikkünk egy okos tippel segít ebben!

Amikor fizikailag találkozol a vásárlóiddal, akkor a testbeszédükből és a kommunikációból fel tudod mérni, hogy mennyire fogékonyak a termékedre, így könnyebben tudod meggyőzni őket, hogy vásároljanak nálad. Az email marketing viszont egyirányú utca; itt nem csak az üzenet fontos, hanem az is, hogy ezt milyen formában tálalod a vevőidnek.

Mi az a „hajtás”?

Az angol „fold” kifejezést láttuk már „hajtásnak”,”törésnek”, „további”-nak fordítani. Mi maradjunk az első verziónál. A hajtás az olvasó számára látható legalsó hely, amit még görgetés nélkül el tud olvasni. Már a nyomtatott újságok szerkesztésénél is figyeltek arra, hogy a lap közepére, ahol a papírt összehajtják valami érdekes dolgot tegyenek, hogy az újságolvasót arra sarkallják, hogy vegye meg a lapot és olvassa el az alsó rész szövegét is. Az internet korában a látómező korlátozását a böngészőnk vagy a levelező programunk szintén korlátozott felülete okozza. Ha mindent látni szeretnénk, akkor az egérrel vagy a gördítősávval kell tovább „lapoznunk”.

Brit tudósok szerint…

Nem brit, nem is tudósok, de komoly szakértők hosszan elvitatkoznak azon, hogy a „Call-to-action” (angolul nem tudóknak az „akcióra buzdítás”) részt hová tegyék az email-en belül. Ez általában egy link, amire az olvasó kattint, és ez átviszi őt a weboldalunkra. Hiszen a levelet ezért írjuk, hogy a potenciális vásárlónkat átvezessük az oldalunkra, ahol már a profi értékesítési gépezet segít majd neki a döntésében.

A „hajtás felett” érvelők szerint nagyjából 3 másodperc alatt dönti el az olvasó, hogy érdekli-e az adott levél. Szimplán nem fér bele az olvasási időbe, hogy lejjebb menjenek a részletekért. A „hajtás alattiak” szerint, ha az olvasót tényleg érdekli amit írsz (tehát a vásárlási döntésében már érettebb), akkor le fog görgetni, és megnézi a linkjedet is. Az is valós kifogás, hogy a levél tetején nincs elég hely, hogy az érveinket rendesen felsorakoztassuk, ezért jobb, ha megkérjük az olvasót, hogy olvasson tovább (ez egy könnyebben meghozható döntés), felsoroljuk az érveinket (miért jó neki, ha kattint), és csak ezután kérjük meg őt, hogy kövesse a linkünket (ez már egy nehezebben meghozható döntés).

Teszteljünk!

A hitvitát az AWeber eldönti helyettünk. Az online marketinggel foglalkozó cég egy hónapon keresztül végzett kísérletet azzal, hogy eltérően felépített levelekel bombázza az ügyfélkörét. A kiküldött levelek 78%-nál a „hajtás feletti” link  több kattintást kapott, mint a „hajtás alatti”.

Tanulság:

Érdemes egy teszted futtatnod a következő hirleveled kiküldésekor, és a vevőkörödnek megfelelő helyre tenni a linkedet a forgalmad növelése érdekében!

Ha van saját tapasztalatod, akkor kérlek oszd meg ezt velünk a megjegyzések között!

Forrás: marketingland.com