Kategóriák

Archívum

Botrány: szerencsétlen véletlen vagy tudatos Facebook hirdetés?

Írta: Joanelli Tamás,


Joanelli Tamás

Kategória: Facebook hirdetés


A fastcompany.com számolt be egy felhasználó kirohanásáról. Éppen a connecticuti 26 halálos áldozatot, főleg gyerekek életét követelő ámokfutásról írt, ami mellé a Facebook egy géppuska képét jelenítette meg a hirdetései között…

A felhasználó arról írt, hogy a probléma szociális jellegű, és nem a fegyver-kiskereskedelem szigorításával kell küzdeni ellene. Amikor pár órával később megnézte az ismerősei kommentjeit, a Facebook hirdetések között egy gépágyú csövébe kellett bámulnia:

Ebből természetesen arra gondolt, hogy a Facebook célzott hirdetését azért kapta meg, mert használta a “fegyver” szót. És természetesen azonnal fellármázta a sajtót, hogy a milyen “undorító és támadó módon céloz” a Facebook a hirdetések kihelyezésénél.

A Facebook természetesen cáfol. Szerintük a célzásnál csak a 18 évet betöltött férfiak szerepeltek, így csak szerencsétlen véletlen, hogy a felhasználó posztja mellett jelent meg a hirdetés.

Te mit gondolsz? Ilyen kifinomult lenne a Facebook hirdetési rendszere? Vagy egyszerűen túlreagálta a felhasználó? Mondd el a véleményed!



Maradj velünk, hogy ne maradj le




Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Ha szeretnél mindig naprakész lenni, ellesni néhány tippet és trükköt, vagy olvasni az üzemeltetés során szerzett tapasztalatainkról, tanácsainkról, akkor iratkozz fel a hírlevelünkre is!


És Te mit gondolsz?