13 módszer amivel több Facebook követőt érhetünk el

Közzétéve: 2012. december 06.

John Hayden cikkében érdekes kérdést feszeget. Lehet, hogy a Facebook akciója, amivel megtisztította a követőink hírfolyamát az oldalak felesleges bejegyzéseitől, még segítheti is a lelkiismeretes és kitartó lapüzemeltetők munkáját?

Csalódott Facebok adminisztrátorok tömege szidja a szeptember végén megváltozott Edgerank algoritmust, ami miatt az oldalak bejegyzései egyre kevesebb rajongóhoz jutnak el. Mindenfelől azt halljuk, hogy a Facebook a „promote post” hirdetési módszer alkalmazására ösztönzi az online marketingeseket, pedig ez csak részben igaz. Vannak olyan 10.000 feletti rajongóval rendelkező oldalak, amelyek egyre több embert érnek el követőik közül. Hogy csinálják? A trükk az, hogy az olvasóknak érdekes bejegyzéseket írnak, melyek nagyobb értékkel bírnak, és így persze jobban is terjednek.

John a következőket tanácsokat adja, hogy több rajongóhoz is lejussanak a Facebook posztjaid:

1. Analizáld a TOP10 bejegyzésedet!

Nézd meg a Facebook analitikád, és keresd ki a követőid legjobban kedvelt bejegyzéseit. Rendezd a listát a „Virality” oszlop szerint csökkenő sorrendbe! Keress jeleket amik megmutatják, hogy mit szeretnek a rajongók! Képeket? Mi a témájuk? Vagy a megjegyzések miatt terjedt vírusosan a posztod? Ha megtalálod a rendszert, már meg is van az ötlet, hogy alakítsd át a kommunikációd.

2. Posztolj lélegzetelállítóan érdekes tartalmakat!

A Facebook-on a tartalom az adu ász… Mindent visz! Vállald a felelősséget és csak olyan bejegyzéseket tegyél, ami kellően jó ahhoz, hogy a követőidet iterakciókra késztesse!

3. A bejegyzéseknél célozd meg a követőid!

Ha 100-nál több rajongód van, akkor használd a Facebook lehetőségét, és add meg, kik lássák a bejegyzésedet. Szűrhetsz nemre, családi állapotra, korra, tanulmányokra és helyre is. Hogy ez miért jó? Nem biztos, hogy üzenetedet az összes rajongód egyforma lelkesedéssel fogadja! Ha gondosan megcélzol egy kisebb kört, és nekik leginkább megfelelő bejegyzést teszed meg, látni fogod, hogy az üzenetet magukénak fogják érezni, és nagyobb arányban fognak megosztani vagy megjegyzéseket fűzni hozzá.

4. Ne használj automatikus posztolást

Egyre divatosabb, hogy a blogodra felrakott tartalmat egy program automatikusan szétszórja a közösségi oldalakra, kiteszi a Facebook oldalra, a Twiterre, vagy akár a LinkedIn-re. Az ilyen automata megoldások ugyan jónak tűnnek, de számos hátrányuk van. A Hootsuite megosztó pl. egy saját „HootSuite” könyvtárba rakja a megosztandó tartalmakat, így a felhasználó elbizonytalanodik, mit is lát éppen. De másképp kell posztolnunk a Facebook-ra és a LinkedIn-re is; egyszerűen eltérő a lapok kultúrája. És nem utolsó sorban az ilyen megosztó programok használata azt sugallja, hogy az oldal adminisztrátora nem törődik a rajongóival, automatán beállított hírekkel tömi őket…

5. Megfelelő időben posztolj

Erről is már sokat beszéltünk. Akkor kell elindítanod a bejegyzésed, amikor a legtöbb követőd a gép előtt ül. Mutattunk már rá módszert is, hogyan csináld.

6. Használd ki a hétvégét is!

A hétvégi bejegyzések több szempontból is hatékonyak. A legtöbb embernek ilyenkor van ideje leülni a gép mellé, és megnézni, mi történt a barátaikkal. Másrészről sokkal kevesebb oldal posztol szombaton és vasárnap, így nem kell annyira megküzdened az értékes hírfolyam helyekért!

7. Készíts érdeklődési köröket!

Korábban megmutattuk, hogyan készítsd el ezeket a listákat. Ha jól végzed a feladatod (és természetesen a saját oldalad is benne van a listában), akkor a rajongók ezt vírusosan fogják tovább osztani, és ezzel további követőket fogsz találni.

8. Használd a blogodat!

Ha blogot is üzemeltetsz, akkor érdemes a fontos Facebook bejegyzéseket itt is megjelentetned, mert ezzel fel tudod hívni a látogatóid figyelmét a Facebook oldaladra. Ha rendszeresen írsz a Facebook követőid kommentjeiről, akkor ezzel nem csak a Facebook oldalad „reklámozod”, hanem a blog olvasóinak azt is megmutatod, hogy mennyire törődsz a rajongóiddal!

9. Használd az Esemény meghívókat!

Ha meghívod a rajongóidat egy általad szervezett eseményre, akkor használd előtte, közben és utána is az esemény lapját! Posztolj rá, mert ez az információ eljut az összes rajongódhoz! Jó esetben még email-t is kapnak a változásokról.

10. Kérdések és válaszok órája

Hirdess meg egyedi akciót, amikor a rajongóidat koncentráltan hívod a számítógép képernyője elé. Feltehetnek kérdéseket, amit Te azon nyomban megválaszolsz. Ez alaposan fel tudja pörgetni a Facebook lapod forgalmát.

11. Használj email marketinget!

Általában sokkal több hírlevelesünk van, mint aktív Facebook követőnk. Válassz ki egy jól megírt posztot, és írd bele a hírleveledbe! Az ezt olvasók a Facebook oldalon egy olyan bejegyzéssel találkoznak majd, amit már a követőid közül sokan lájkoltak, így ők is könnyebben fognak majd egy „tetszik”-et vagy megosztást nyomni.

12. Használd a Pinterest-et

Ha a követőid nagy rész nő, akkor egyszerűen muszáj használnod ezt a hálózatot is. A Facebook-os fotóid tedd fel a Pinterest-re is, és linkként add meg a Facebook fotó linkjét. Csodálkozni fogsz, mennyi új kattintást fogsz kapni!

13. Mondd meg a rajongóidnak, hogy kérjenek értesítést a lapod bejegyzéseiről

Ha az egérrel a „Tetszik” gombra közelítesz, akkor az előbukkanó menü segítségével értesítést kérhetsz, ha a kedvenc lapod újabb bejegyzést tesz. Így nem maradsz le egyetlen posztról sem. Kérd meg a rajongóidat, hogy lapoddal csinálják meg ugyanezt, és akkor biztosra veheted, hogy az üzeneted eljut hozzájuk!

Köszönjük Paulnak az értékes tanácsokat!

Ha esetleg van olyan ötleted, ami itt nem szerepel, kérlek írj nekünk! Ha tetszett a cikkünk, akkor arra kérünk, hogy oszd meg a barátaiddal is!