Különleges Facebook hirdetések a hírfolyamodban
Érdekes cikket olvastunk ma Jon Loomer blogjában. A Facebook új hirdetési rendszert tesztel, amely beépül a hírfolyamodba, még akkor is, ha a posztoló oldalt nem lájkoltad! Ezzel minden eddigi megoldásnál hatékonyabbnak tűnik!
Eddig is jelentek meg hirdetések a hírfolyamunkban, de kellett hozzá, hogy az adott oldalt mi, vagy valamelyik ismerősünk kövesse. A kép tanúsága szerint ez már a múltté.
A módszer azért zseniális, mert a felhasználók valamennyire már megbíznak a hírfolyamos bejegyzésekben, hiszen valamelyik ismerősük vagy ők maguk már kapcsolatba léptek a hirdetést feladó oldallal. Az új rendszer az oldalsávon elhelyezett Page Like és a rajongói oldalak Promote Post rendszerének az ötvözete. És ahogy láthatod, már neve is van: Suggested Post.
Ha jól megnézed, akkor a képen találsz egy oldal lájkolós gombot is, ami szintén újdonság.
Jon felhívja a figyelmünket az új módszer hátulütőjére is. A hírfolyamban elhelyezett tartalmakat a felhasználók nagyon könnyen kommentelgetik, és nem rejtik véka alá, ha valami nem tetszik nekik. A posztunk könnyen kaphat trollkodós megjegyzéseket…
Javaslata, hogy próbáljuk ki az új hirdetési módszert, de figyeljünk a következőkre:
- alacsony költségvetéssel kezdjünk, hogy ne okozzunk nagy károkat, ha mégsem megy
- figyeljünk a visszajelzésekre, olvassuk át a negatív kommenteket is
- jól célozzunk, fontos, hogy a megfelelő emberek lássák a hirdetésünket, különben elöntenek majd minket a negatív megjegyzések tonnáival
- jó tartalmat kínáljunk: mivel ezt poszt stílusú hirdetés, fontos, hogy a tartalom rövid, vizuális és brilliáns legyen – villanyozza fel az embereket! További javaslata, hogy csak azután indítsuk el a hirdetést, ha már kaptunk a saját rajongóinktól pár visszajelzést a tartalommal kapcsolatban.