9 Facebook marketing tipp profiktól haladóknak

Közzétéve: 2012. szeptember 05.

A socialmediaexaminer.com hasábjain mindig hasznos cikkeket találni, most is onnan hozunk nektek egyet, Cindy King tollából!
Ha kreatívabb megoldásokat keresel Facebook marketing stratégiád felturbózására, okvetlenül olvasd el az alábbi írást, melyben a legsikeresebb marketing tippekről fogunk néhány szót ejteni!

1. Emeric Ernoult tippje: Használd ki az Open Graph adta előnyöket!

A jól beillesztett like gomb segítségével nem csak képeket és rövid leírásokat tudunk megjeleníteni a weboldalunkat kedvelő felhasználók hírfolyamában, hanem akár a termékünket, szolgáltatásunkat részletesebben bemutató videót is. A tipp röviden megmutatja, milyen open graph adatokat kell beállítanunk az ilyen likeok eléréséhez.

2. Mari Smith tippje: Posztolj munkaidőn kívül!

Ha üzleti célból rajongói oldalt üzemeltetsz, nyilván munkaidőben szeretnéd közzétenni bejegyzéseidet. Ez részben helyes is, azonban ha mindig így teszel, valójában nem számolsz azzal, hogy lemaradsz sok olyan potenciális tagról, akiknek például nincs lehetőségük munkaidőben közösségi oldalakat böngészni!

Ne félj kísérletezni! Tégy egy próbát nagyon korai (reggel 5 és 7 közötti), késő esti (este 10 és éjfél közötti), illetve hétvégi posztokkal is! Munkád azonban itt még nincs elvégezve, ugyanis ahhoz, hogy megtudd, érdemes-e ezekben az órákban is aktívnak lenned, analizálnod kell ezeket az akciókat, és figyelni, hogy milyen reakciókat kapsz rájuk. Ne csak egy esélyt adj az ilyen kilengéseknek, hanem variáld! Egyik nap így, másik nap úgy, következő héten megint másképpen, ugyanakkor ne add fel korábbi szokásaidat se. Ha például általában kétszer posztolsz egy nap munkaidőben, akkor az egyiket csúsztasd ki ebből az időintervallumból, a másikat viszont hagyd meg úgy, ahogy korábban csináltad.

Egy nemrég végzett tanulmány szerint például az este tíz és éjfél közti időszak valóságos interakciós aranybánya, míg egy másik kifejezetten nem ajánlja ezt a napszakot, helyette inkább a délelőtt 11 és délután egy közöttit, ami a tapasztalatok alapján azonban meglehetősen gyér forgalmat generál. Egy harmadik tanulmány kifejezetten a hajnali 4, reggel 7 és este 11 magasságába eső posztokat hozza ki a legsikeresebbnek, annak ellenére, hogy a márkák rendszerint munkaidőben publikálnak Facebookon.

Egy biztos: minden rajongói tábor aktivitására más jellemző, így neked kell kitapasztalnod, hogy a téged lájkoló tagok ilyen szempontból mire „buknak”.

3. Andrea Vahl tippje: Keress rá módot, hogy egyszerre több képet oszthass meg!

Kétségtelen, hogy a képekkel való operálás, a vizualitás mindig nagyon jól fogja támogatni abbéli igyekezetedet, hogy interakciókat gyűjts, mivel ezek minden egyéb elemnél nagyobb helyet foglalnak el a hírfolyamban.

Ha például blogot írsz, ne csak a hivatkozást oszd meg, hanem a bejegyzést egy képpel támogasd meg, a blogra vezető url-t pedig a képaláírásban helyezd el.
Nagyon jó töltelékposztok lehetnek például az idézetek, melyekhez szintén minden esetben ajánlott egy fotót kapcsolni.
Ha nem találsz megfelelő képet a mondanivalód közléséhez, bátran bízz meg egy grafikust az elkészítésével. Ha nagyméretű infografikát szeretnél közzétenni, készíts belőle egy kisebb képet, oszd meg azzal, a teljes méretű kép elérését pedig tedd a képaláírásba.
Ha a képedre reakciók érkeznek, a kommentelők ismerőseinek hírfolyamában ugyancsak az általad posztolt kép fog megjelenni – alatta az ismerős hozzászólásával. Ha meg is osztják a fotódat, a rajongói oldalad neve és a hozzá vezető hivatkozás benne marad a megosztásban, így nagyobb virális hatást érhetsz el. Használj több képet és figyeld meg, hogyan változnak eredményeid!

4. Használj szponzorált bejegyzéseket! (Dave Kerpen tippje)

Nyilván szeretnéd, hogy a weboldaladon lévő tartalmak elérjék a felhasználókat, azonban a verseny nem kicsi, tisztában kell lenned vele, hogy márkád tartalmainak mindössze 16%-a éri el organikus módon a rajongóidat. A „Page Post Ad”, avagy a bejegyzésből készített hirdetés sokkal több embert érhet el ennél. Költs csupán 10 dollárt, vagy szánj rá nagyobb összeget, az eredmény mindenképp látványos lesz, mivel sokkal több felhasználó hírfolyamában fogsz megjelenni, mint egyébként.

A szponzorált posztok varázsa éppen abban rejlik, hogy már egészen kis költségvetés is lehetővé teszi a használatát, és ezzel eredményeid javítását.

5. PJ Jonas tippje: Hívd a rajongóidat a kulisszák mögé!

Egy új termék bevezetése mindig jó apropó arra, hogy kommunikálj a tömeggel, megkérdezd a véleményüket, esetleg ötletek, tanácsok megfogalmazására kérd fel őket. Amennyire csak lehet, húzd el az időt a termék valós bevezetéséig, és így kérd rajongóid segítségét a „sürgős döntéshozatalban”, melyhez mindenképpen szükséged van az ő véleményükre is. Ha van rá lehetőség, ajánlj fel több opciót képek formájában, ezzel is irányítva őket.

Ha elkészült az új termék, oszd meg a közösséggel, mi alapján és milyen döntésre jutottál. Ha bevonod őket a folyamatba, könnyebben azonosulnak majd a termékkel, aminek a létrehozásában ők is kaptak valamiféle szerepet, így szívesebben fogják üzenőfalukon is megosztani az ezzel kapcsolatos bejegyzéseidet.

6. Ben Pickering tippje: Használd az időzítést!

A Facebook lehetővé teszi, hogy előre időzíts bizonyos tartalmakat, azaz akkor is közzétehess bejegyzéseket, mikor várhatóan nem leszel gép előtt. Korábban ez nem volt mindenki által használható, most azonban bárki élhet vele. Ez egy jó lehetőség arra, hogy olyan azokat a potenciális látogatókat is elérd a posztokkal, akik nem pont abban az időben vannak a monitor előtt, amikor te. Túl azon, hogy ezzel rengeteg időt tudsz megspórolni magadnak, arra is lehetőséget ad, hogy jobban megtervezd stratégiádat, és például bizonyos típusú bejegyzéseidet megadott rendszerességgel rábízd a Facebook ütemező rendszerére. Fontos, hogy továbbra is legyenek spontán és aktuális tartalmaid, hiszen ezzel tudsz eredeti és kreatív maradni, valamint itt is fokozottan érdemes élni a promotált posztok adta lehetőségekkel, melyekkel szélesebb célközönséghez juthat el mondanivalód.

7. Jim Belosic tippje: Indíts játékokat az új rajongók elérésére!

Nap mint nap azt kérdezik az ügyfelek: hogyan tudnának több rajongót toborozni. A válasz talán lehangoló lehet, mikor azt hallják: attól függ. Mivel a Facebookon számtalan rajongói oldal létezik, marketing stratégiából is ugyanennyi, ezek közül pedig némelyik jobban beválik, mint más trükkök. Hogy melyikek mégis? Kizárólag az ominózus oldaltól és annak rajongóitól függ.

Akárhogyan is, egy út szinte biztosan működik, ez pedig a játék. A Facebookos játékok három nagy előnnyel rendelkeznek: aktivitásra bírja a már meglévő rajongókat; csatlakozásra buzdíthatja a rajongók ismerőseit; és adatbázis építhető az alkalmazások segítségével lekért adatokból – mint például az e-mailcím. Ez utóbbi azért különösen fontos, mert alkalomadtán nagyon is jól jöhet, ha szeretnéd az értékesítési részt a Facebookról valamelyest elirányítani más platformokra – méghozzá a felhasználók önkéntes beleegyezésével.
A játékoknál az első és legfontosabb szempont mindig legyen a Facebook promóciós szabályzatának való megfelelés! Szintén nagyon fontos, hogy olyan alkalmazást indíts az oldaladon, ami a te célközönségednek a legjobban megfelel. Számtalan variáció közül válogathatsz, a kvíz típusú játékoktól kezdve a képfeltöltősökön át az egészen bonyolult és látványos flash-játékokig. A kihívás nem kicsi, hiszen mindamellett, hogy a Facebook technikai szempontból is az örök változások platformja, a célközönségednek sem biztos, hogy mindig ugyanaz fog tetszeni!
Ingyenesen használható Facebook alkalmazások promócióhoz: SocialPoll, SocialImageVote

8. John Haydon tippje: Légy aktív saját privát profilodon is!

A Facebook egy közösségi oldal, következésképpen emberek kerülnek rajta kapcsolatba egymással. Ha nem használod ki a saját profilod nyújtotta lehetőségeket, ne csodálkozz, ha nem tudod megérteni az egyszerű felhasználó gondolatmenetét. Ez körülbelül olyan, mintha könyvből tanulnál meg franciául, majd egyből Párizsban próbálnál érvényesülni: az ott élők azonnal ki fogják szúrni, hogy kívülállóval van dolguk. Nem érted a vicceiket, a testbeszédüket, és egyáltalán semmi olyan dologgal nem vagy tisztában, ami kizárólag az ő saját kultúrájukra jellemző.

A Facebookra ugyanez igaz. Megtanulhatod a Facebook marketingjének alapjait, de ha nem vagy te is egy a felhasználók közül, sosem fogod tudni megfelelőképp érvényre juttatni az egyébként jó ötleteidet.

9. Mark Schaefer tippje: Mérd fel erőforrásaidat!

A legtöbb cég méltatlanul alábecsüli, hogy mennyi energiát kell belefektetnie a közösségi médiás jelenlétbe, ha igazán sikeres szeretne ott lenni. Tedd fel magadnak a következő kérdést, és válaszolj rá őszintén: Van nekem olyan cégem/márkám/üzletem, ami elegendő információt tud kommunikálni a Facebookon, és olyat, amit a felhasználók szívesen olvasnak és meg is osztanak majd? Vagy csak szeretném, ha az üzletem ilyenné válna?

Ha megérted a kettő közti különbséget, egyből világos lesz, hogy milyen irányban keresd a boldogulást a közösségi média göröngyös talaján!

Hasznosnak találtad a fenti írást? Ha igen, ne habozz a megosztásra vagy a tetszik gombra kattintani! 😉