Hogy csináltam 10ezer dollárt a Facebookon egyetlen nap alatt

Közzétéve: 2012. augusztus 08.

A múlt héten nagy port kavart a hír, hogy a Facebookot azzal vádolták, robotok kattintják a hirdetéseket és ezzel meglopják a hirdetőket. Erre született válaszul ez a cikk, amely kivételesen nem a kellemetlenkedőkről, trollokról és robotokról szól, hanem arról, hogy hogyan lehet egy átlagos szombat reggelen valódi pénzt csinálni a Facebookon hirdetés segítségével.

Legalábbis Amerikában. De a garázsvásárok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek nálunk is, ebben a rövid történetben pedig kiváló tippet kapunk a vásár támogatására. Egy őszinte írás arról, amikor az ember a józan paraszti észt követve olyan üzletet üt nyélbe, amire aztán irigykedve nézhetnének a nagyok! 🙂 Brendan Irvine-Broque írása:

Mielőtt IT szektorban kezdtem volna dolgozni, régi hanglemezek eladásával foglalkoztam. Mindaddig nagyon mókás volt a dolog, míg el nem lepték a ház összes szobáját a lemezek, amikből már a barátaim szobáiba is jutott, így még sürgetőbbé vált, hogy valamennyitől megváljak.

Létrehoztam a közösségi hálón egy eseményt, illetve hozzá kapcsolódóan 2 hirdetést és olyan célközönséget próbáltam vele megtalálni, akik zenével, azon belül is régi hanglemezekkel kapcsolatos oldalakat kedveltek. A hirdetések így néztek ki:

Körülbelül fél órámba telt az egész. Három héttel és 150 dollárral később 341 ember jelezte részvételét, 104-en pedig a „talán” gombra kattintottak az esemény oldalán. Ekkor elgondolkodtam, hogy ezek milyen arányban lehetnek valós emberektől származó, valós kattintások, és hányan jönnek el ténylegesen szombat reggel 9 órakor a kis privát kiárusításomra.

És eljöttek. Ott voltak. Szombat reggel a házunk előtt tömött sorban álltak az emberek. Úgy néztek ki, mint valami zombik (úgy értem bizonyára a kora reggeli óra miatt), de kétségtelenül igazi, hús-vér emberek voltak, így a következő 5 óra valahogy így alakult:

A nap végén a több száz boldog vásárló távoztával nem kevesebb, mint 10.000 dollárt számoltam össze. Több mint 3000 lemezt sikerült eladnom egyetlen délután alatt. Miután ők valóban a Facebook hirdetés hatására érkeztek az otthonomhoz, felmerül a kérdés, hogy milyen konverzió kalkulálható ki belőle. 2000%? 3000%?

És mindezt hogyan? Semmi optimalizálás, se hozzáértő tanácsadó. Se különleges értékesítési szakértelem. Amennyire én meg tudom állapítani, ezek nélkül is sikerült a valaha begyűjtött legrelevánsabb kattintásokat megszereznem a kis üzletemhez. És őszintén: a javascript, UTM tag és a mixpanelek helyett most is inkább azzal vagyok elfoglalva, hogy mi legyen a következő ilyen jellegű próbálkozásom.

Mit szóltok a fentiekhez? Próbáltatok már hasonló privát akciókkal pénzt szerezni a közösségi hálón? Ha igen, milyen sikerrel? Hozzászólni, megosztani ér! 🙂