„Vetkőztess modellt lájkokkal!” Túl messzire ment ez a kampány?

Közzétéve: 2012. április 11.

A márkák egyre több mindent képesek bevetni, ha arról van szó, hogy a felhasználóikat like-ra és a megosztásra való szorgos kattintásra vegyék rá. Az egyik ilyen húzás egy amsterdami divatcéghez, a Stüssy nevéhez fűződik, mely hihetetlenül gyorsan ért el komoly eredményeket Facebook kampányával, melyről a nextweb.com itt írt.

A Stüssy célja ugyanaz volt, ami bármelyik másik brand célja lehetett volna: lájkold a fotót! Ez idáig egészen normálisnak tűnik, míg rá nem jössz, hogy minél többen kattintanak a fotó alatt a tetszik gombra, annál kevesebb ruha lesz a modellen.

A „like to see less” gomb természetesen már sejtet valamit, egyelőre mégsem lehetünk biztosak benne, hogy mégis hány embertől szeretne megerősítő kattintást a cég, illetve hogy a modell mennyire szeretne megszabadulni a ruháitól, ugyanakkor ismerve a Facebook fotókkal kapcsolatos cenzúráit, valószínűleg a cél inkább a figyelemfelkeltés volt, mintsem a meztelenkedés. Mindazonáltal már az egyértelmű felhívás is minősülhetne szabálysértésnek a Facebook kampányokra vonatkozó előírásainak értelmében, de ha ez mégsem, akkor a funkciógombok használatával kapcsolatos sorok mindenképp, így a Facebooknak tökéletesen jogában állna leállíttatni a futó kampányt, mivel az a felhasználói interface elemeit használja „promóció (verseny vagy játék)” futtatására.

Az amszterdami Ad Blog rámutat a kampány erősségére:
„Ha egyszer lájkoltad a fotót, bizonyára fúrni fogja az oldaladat, hogy hol tart a vetkőzésben, így később is visszalátogatsz majd az oldalra. Az oldal tetején Stüssy márkájú ruhadarabokkal fogsz találkozni, amiket a modell ledobált magáról, így ténylegesen azt az érzést kelti majd, mintha egy kifutón lenne sztriptíztáncos.”

Habár az Ad Blog egészen pozitív fénybe helyezi a kampányt, érdemes elgondolkodni azon, hogy szeretnénk-e olyan márka ruhadarabjait hordani, amiről a promóció után sokaknak egy sztriptíztáncosnő fog az eszébe jutni.
A kampány célcsoportja természetesen egyértelműen a férfi közönség volt, és a holland oldal szerény 360-as rajongótáborát alaposan felpumpálta, fontos megjegyezni, hogy a Tetszik gombra a legtöbben megint nem a márka iránti elkötelezettség okán kattintottak, hanem egészen más okokból kifolyólag.

A Stüssy minden bizonnyal nem az első volt, és nem is az utolsó lesz, aki kissé messzire ment egy Facebook kampány során. Szerintetek okos döntés volt egy ilyen kreatív futtatása? Túllépett egy határt, vagy teljesen elfogadható? Véleményeteket kíváncsian várjuk kommentek formájában, és ha tetszett a cikk, okvetlenül nyomjatok a tetszik gombra, még akkor is, ha a ruha ezúttal rajtunk marad. 😉