Kategóriák

Archívum

Rontotta a rajongói elkötelezettséget a Timeline?

Írta: Forgács Mariann,


Forgács Mariann

Kategória: Facebook


Sokan aggódtak és nehezen fogadták el, hogy a Facebook önhatalmúlag, választási lehetőség nélkül vezeti be minden rajongói oldalra az Idővonalat – talán nem is véletlenül. Ezúttal a ReadWriteWeb cikkét hozzuk nektek magyarul, amiben a Timeline-nal érkezett rajongói viselkedést vizsgálták.

Az előzetes tanulmányok és találgatások eredményei beigazolódni látszanak: a cégek máris érzik a rajongói elköteleződésben beállt hanyatlást, alig egy hónappal az Idővonal bevezetése után. A látogatók ugyanis csak nagyon ritkán látogatnak el a márka Timeline-jára, vagy leginkább soha, mivel főként a saját üzenőfalukon kommunikálnak az oldalakkal. Ez a megállapítás azonban nagyon jó hír magának a Facebooknak, hiszen ahelyett, hogy a cégek a saját Facebook felületeiket használhatnák ki ingyenesen reklámcélokra, fizethetnek, hogy hirdetéseik a rajongói hírfolyamok látóterében jelenhessenek meg.

A Facebook egyelőre csöndben van a nyilvános médiaajánlatot illetően, és hárítja az átállással kapcsolatos üzleti jellegű észrevételeket. Az EdgeRank Checker 3500 rajongói oldalt vizsgált meg – köztük régi és idővonalasított formulát is, és kivétel nélkül romlást tapasztalt az oldalak forgalmában. A márkaoldalak automatikusan csak március végén álltak át az új külsőre, de nagyon sokan rögtön azután meglépték a váltást, hogy a Facebook február 29-én elérhetővé tette az új feature-t.

„A márkamenedzserek megnyugodhattak, mert a Timeline-ra való átállásnál nem kellett attól tartani, hogy szignifikáns változás áll be a forgalomban. Az interakciók zöme eddig is a felhasználók hírfolyamában zajlott, nem pedig a márka rajongói oldalán.” – nyilatkozta az EdgeRank. „Annak, hogy a Facebook ilyen változtatást eszközölt az oldalak design-jában, nem szabadna hatással lenni a forgalomra, az adminisztrátoroknak pedig ugyanúgy kéne tenniük a dolgukat, ahogy eddig: a hírfolyamra koncentrálni.”

A HubSpot ennél azonban jóval drasztikusabb változást észlelt: nem tett mást, mint a szokásos automatikus posztolási rendszerrel tettek közzé egy tartalmat, ami a Timeline-ra való átállást követően mintegy 234%-os visszaesést produkált. Hogy, hogy nem, a manuálisan közzétett posztokban nem volt tapasztalható a csökkenés, ezek ugyanis pontosan ugyanúgy teljesítettek, mint az átállás előtti időszakban.
„Az ezzel kapcsolatban készített tanulmányunk eredményei nem mutatnak rá, hogy a csökkenést egyértelműen az átkapcsolás okozta volna.” – reagált Anum Hussain a HubSpot blog panaszára. „Mindazonáltal az, hogy a jelentős hanyatlás épp az átváltással egyidőben történt, feltételez a kettő közt némi összefüggést.”
Mindkét tanulmány megállapította, hogy azoknál a brandeknél, akik korábban lépték meg az átállást, valamivel kevesebb csökkenés mutatkozott, ugyanakkor arra is mindkét felmérés kitért, hogy az említett cégek nagyobb figyelmet kaptak ebben az időben – épp a korai átállásnak köszönhetően.

Egyetértesz a cikkel? Te is tapasztaltál hasonló változást? Észrevételeidet kommentbe várjuk, ha pedig tetszett a cikk, ne felejtsd el ezt a tetszik gomb megnyomásával is megerősíteni! 🙂



Maradj velünk, hogy ne maradj le




Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Ha szeretnél mindig naprakész lenni, ellesni néhány tippet és trükköt, vagy olvasni az üzemeltetés során szerzett tapasztalatainkról, tanácsainkról, akkor iratkozz fel a hírlevelünkre is!


És Te mit gondolsz?