7 ok, amiért nem osztják a blog posztjaidat

Közzétéve: 2012. április 10.

Ez alkalommal a The Engaging Brand posztját hozta nektek magyarul Tóth Ági kolléganőnk, melyből fény derül arra, hogy a gondosan és kreatívan megírt blog bejegyzések hogyan hozhatnak több megosztást és nagyobb forgalmat a honlapotokra. Emellett kiderül az is, hogy mi az oka annak, amikor az olvasók nem nagyon akarják megosztani egy-egy bejegyzésünket. Az írást eredeti nyelven itt találjátok.

Napjainkban minden a kapcsolatról szól, legyen az bármilyen. Kapcsolódni muszáj, és online közegben ez talán még nagyobb hangsúlyt kap, ha arról van szó, hogy mondanivalónkat terjeszteni szeretnénk, és főleg szeretnénk visszacsatolásokat kapni róla. Ahhoz, hogy akár ismertségi, akár SEO szinten ügyesen tudjunk „terjedni”, el kell érnünk, hogy tartalmainkat sokan megosszák, az azonban mindig is kardinális kérdés volt, hogy ezt hogyan tudjuk megtenni.
Ha Te is úgy látod, hogy senki nem osztja meg az írásaidat, valószínűleg változtatnod kell néhány dologban. Alább találod a 7 lehetséges okát annak, hogy miért nem válik ismertebbé a blogod, és miért nem terelődik rád a figyelem.

1. Érdektelen vagy offtopic tartalom

Az emberek olyan írásokat szeretnek megosztani másokkal is, melyeket hasznosnak, érdekesnek és időtállónak találtak. Próbálj a tárgynál maradni, így az olvasóid is tudják, mit várhatnak el tőled, és talán szívesebben terjesztik tovább, ha úgy érzik, ismerőseiknek vagy családtagjaiknak is hasznára válhat. Próbáld megismerni az olvasókat, és megtudni, mit szeretnének. Ha hasznos információkra vágynak az adott témában, fókuszálj erre, és meglátod, hogy számítani fognak rád, elkötelezetté és rajongóvá válnak.

2. Hiányzik a posztjaidból a változatosság

Mindamellett, hogy fontos a témánál maradnod, igyekezz apró módokat keresni arra, hogy mégis változatosan tudd tálalni bejegyzéseidet. Készíts videóanyagot, vagy kérj fel egy-egy poszt megírására vendégszerzőt. Kérdezd meg az olvasóidat, milyen változtatásokat üdvözölnének a blogon. Ha ügyesen vegyíted a megszokottat az újdonsággal, a blogod sokkal vonzóbb lesz az olvasóid számára, hiszen a friss és érdekes bejegyzéseket mindenki szívesen teszi közzé saját maga is.
Még ha a célod valójában az is, hogy az embereket a weboldaladra csábítsd, ahol majd vásárolni tudnak, akkor se írj folyton csak a termékeidről, az akciókról vagy a céges eseményekről, mert ez nagyon, nagyon hamar unalmassá válik.
Önmagában egy céges hírt csak nagyon kevesen osztanak meg. Helyette inkább koncentrálj a tényleg hasznos tartalmakra, amiknek olvasóid jó hasznát vehetik. Posztolj tutorialokat, vagy híreket a tevékenységeddel kapcsolatban: ezek ügyesen leplezik ama célodat, hogy igazából megosztásokra vágynál.
Az sem mindegy, hogy milyen terjedelemben teszel közzé valamit. Fókuszálj a témára, és próbáld röviden összefoglalni, mert az emberek figyelmét nagyon nehéz oldalakon keresztül lekötni valamivel, főleg, ha a poszt félúton vontatottá és unalmassá válik.

3. Te vagy az, aki nem elég elkötelezett a közösségi média iránt!

Ahhoz, hogy a látogatóidat rávedd arra, hogy a közösségi média csatornáin terjesszék a híredet, neked is aktívan ki kell venned a részedet ennek felépítéséből. Ne csak egy adminisztrátor legyél egy logó mögött, legyél néha igazi ember, csak úgy mint az olvasóid: a személyesség mindig pluszt ad a dologhoz, és talán nagyobb kedvvel nyomnak a megosztás gombra is az emberek. Használd ki a közösségi média minden csatornáját, és blogtartalmaidat tedd közzé Facebookon, Twitteren és Tumblr-en is!

4. Nem elég figyelemfelkeltő a cím

Egy jó cím nagyon fontos, hiszen ez adja az olvasónak az első benyomást. Ha a cím és/vagy a bevezető nem elég hatásos, az olvasó nem fog vele több időt tölteni, csak bezárja a böngészőjét. Hatástalan címmel kizárt, hogy megosztásokat szerezz. A cím aktívan része az egész bejegyzésnek, ennél fogva komoly elvárások támaszthatók iránta. Próbálj a tárgyhoz passzoló, de mégis frappáns, vicces, vagy vonzó headline-t adni posztjaidnak!

Nagyon népszerűek a címekben a számszerűsítések (10 dolog, ami…) illetve a tutorialra utalók (Hogyan érheted el…). Az ilyen típusú címek azonnal elvárásokat támasztanak az olvasóban. Számítanak bizonyos számú érdekes tényre, amit a címben megígértél, vagy arra, hogy egy problémájukra tudsz megoldást, és azt is elárulod, hogyan cselekedjenek. Az ilyen jellegű írásokat nagyon szeretik megosztani az emberek.

5. Az írásaid következetlenek

Ahhoz, hogy rendszeres követőkre találj, neked is követned kell egyfajta hozzáállást. Ha következetlenül posztolsz, ne várd, hogy az olvasók felkészülten várnak arra, hogy mi lesz a következő bejegyzés. A téma mellett nagyon fontos a rendszeresség. Válassz ki egy időpontot, akár a nap egy óráját, akár a hét egy napját, és meglásd, az olvasók rá fognak szokni arra, hogy ezekben az időpontokban felkeressék a blogodat, vagy várakozással nézzék a Facebook oldalt.

6. Nem bátorítod az olvasókat

A rajongók általában meg fogják osztani a posztjaidat, és meg is fognak védeni, ha támadások érnek. Terjeszteni fogják az írásaidat, anélkül is, hogy erre kérnéd őket. Így hát stabil rajongói réteget kell kiépítened, követőkkel. Az ilyen olvasók rendszerint beszélgetni fognak a blogbejegyzéseid alatt, és egyéb platformokon is ki fogják fejezni elkötelezettségüket irántad. A törzsolvasókat speciális kedvezményekkel is bátoríthatod, ami valószínűleg azokat is meg fogja ihletni, akik eddig nem voltak rendszeres követőid.

7. Nehéz megosztani

A közösségi média kihasználása igencsak kardinális kérdés egy blog üzemeltetésekor. Csak a Facebookon hetente 3,5 milliárd(!) tartalom kerül megosztásra. Tedd egyszerűvé a felhasználók számára ezt a műveletet, hogy nagyobb kedvvel végezzék! A kritikus helyekre tegyél megosztás és lájk gombokat, igyekezz a gombokat könnyen észrevehetően, de ugyanakkor ne túl erőltetetten elhelyezni.

Ugye Ti már tudjátok hol találjátok a megosztáshoz használható gombokat, próbáljátok ki bátran! 😉