Közösségi média vs. Keresők – lássuk, melyik a jobb?

Közzétéve: 2012. március 20.

A Social Times oldalán bukkantunk erre a rövid bejegyzésre és egy infografikára, ahol a közösségi média és a keresőmarketing hatékonyságát hasonlították össze üzleti szempontból.

Ha az online marketing eszközök közül ki kellene emelnünk kettőt, akkor a közösségi média és a keresők lennének azok, amikkel a weboldalunkra a legnagyobb forgalmat tudjuk irányítani. Amíg korábban tisztán és világosan a kereső került volna ki győztesként a két nagy csatája közül, addig lassan és alattomosan a közösségi média is akkorára nőtt, hogy simán felveszi vetélytársával a bokszkesztyűt. Vajon a végén ki marad állva a ringben?

Az alábbi infografika különféle nézőpontok, elemek és tanulmányok alapján vizsgálja a két csatorna erősségét, hogy kihirdethesse a végső győztest. Nézzünk néhány érdekes eredményt a tanulmányból a sok közül:

  • A SEO-n keresztül még mindig több sikeres üzletkötés jött létre, aminek valószínűleg az az oka, hogy azok az emberek, akik egy bizonyos kifejezésre keresnek, nagy valószínűséggel üzletet is akarnak kötni az adott témában.
  • Érthető módon a márkák népszerűsítésében a közösségi média jeleskedik, hiszen itt a rajongók közvetlenül is kapcsolatba léphetnek „A CÉG”-gel, beszélhetnek vele és főleg róla, ami manapság reklámérték szempontjából aranyat ér.
  • A legtöbb vállalkozó úgy érzi, hogy a közösségi médiában hagyott nyomok (lájkok, tweet-ek, +1-ek) a következő években még sokkal nagyobb horderővel bírnak majd, mint eddig – így hát ha idáig nem voltál social, itt az ideje azzá válni!  🙂

Az infografikát nagyobb méretben az eredeti cikkben találhatjátok:

A felmérés konklúziója? Nem meglepő módon az, hogy egyik területet se hanyagolhatjuk, igazán hatékony kampányt csakis közösségi média és keresőmarketing együttes használatával érhetünk el.