Mit árul el rólad a Facebook profilod?

Közzétéve: 2012. január 23.

Facebook: a médiaóriás, ami újraértelmezte a személyes kapcsolat fogalmát, forradalmasította a közösségi médiát, és egy minden tekintetben új világot nyitott meg az üzleti piac előtt is. Univerzális volta lévén nem csoda hát, hogy az egyetemi kutatók érdeklődését is felkeltette ez a kék-fehérben pompázó weboldal, ami történelmet csinált. A Social Media Today oldalán egy érdekes írást olvastunk arról, hogy üzleti vállalkozóként mi mindenre kell figyelnünk a Facebook profilunknál, most ezt osztjuk meg veletek.

A profilodtól a bejegyzésedig

A Facebook mindenkinek egyet jelent azzal, hogy valamit megosztunk a világgal, legyen szó egyéni felhasználóról vagy üzletről, egy üzlet tulajdonosáról. A Facebook segítségével mondanivalónkat nem csak barátainkkal ,  családunkkal oszthatjuk meg, hanem potenciális ügyfeleinkkel,, munkatársainkkal és friss kapcsolatainkkal. Ezért nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy különös körültekintéssel kell kezelni azt, hogy kivel milyen információt osztunk meg. Olyan profilt kell kialakítanod, mely megállja a helyét az ismerősök, a fogyasztók és a leendő ügyfelek körében is.

Mire kell figyelnünk, ha potenciális üzletfeleid is látják a profilodat?

  • A profilképed letisztult és megnyerő?
  • Elegendő információt osztottál meg magadról, ha valaki kapcsolatba szeretne lépni veled? (e-mail, weboldal, postacím)
  • Világosan látszik, hogy mivel foglalkozol? Potenciális ügyfeleid rátalálnak azokra az információkra, ami alapján esetleg üzletet kötnének veled? Ha nem, megtalálják azt a csatornát, ahol bővebb információt kaphatnak?
  • Profiloldalad jól demonstrálja a készségeidet? Az általad feltöltött képek azt mutatják, amit üzleteddel is prezentálni szeretnél?

Mit árulnak el rólad a bejegyzéseid?

Nemrégiben a Pediatrics közölt egy olyan tanulmányt, mely szerint azok a fiatalok, akik túlságosan sok időt töltenek el a közösségi oldalakon, egy idő után az úgynevezett „Facebook depresszió” tüneteit kezdik produkálni. Egy másik tanulmány pedig azt taglalja, hogy vajon a „Facebook nyelven” íródott állapotfrissítések mit árulnak el írójukról, milyen üzenetet továbbítanak olvasóiknak. Röviden: a felhasználók sokkal, de sokkal többet árulnak el magukról egy-egy ilyen rövid bejegyzéssel, mint ők maguk gondolnák, valahányszor a megosztás gombra kattintanak.

Egy vállalkozás tulajdonosaként, vezetőjeként tehát az alábbi kérdéseken érdemes elgondolkodnunk:

  • Állapotfrissítéseid méltóak a fogyasztóidhoz? (Nem szerepel benne trágárság, szakzsargon, viszont tele vannak pozitív gondolatokkal.)
  • Üzeneteid közvetítik-e azt a szakértelmet és hozzáértést, melyet a magadénak tudsz, és amit a partnerek felé is mutatni szeretnél?
  • Ha az álomügyfeled látná az ominózus állapotfrissítést, őt vajon le tudnád vele nyűgözni?

Kétség nem fér hozzá, hogy a Facebook az egyik legerősebb médiacsatornánk lehet, ha jól használjuk. Azzal tehetünk valóban mély benyomást az üzleti világra és a nyilvánosságra, ha rászánjuk az időt arra, hogy mind magánéleti, mind üzleti szempontból kikezdhetetlen, egyéni és megnyerő profilt és Facebookos jelenlétet hozzunk létre.

Tekintsd hát át újra profilod tartalmát, és gondolkozz el rajta, hogy a képeid, kapcsolataid és bejegyzéseid megállják-e a helyüket mind profizmus és relevancia szempontjából, mind pedig minőségi oldalról nézve. Minden leendő ügyfeled büszke lenne rád, ha látná? A jövőben addig ne posztolj ki semmit, amíg a fenti kérdésekre a válasz nem egy határozott IGEN! De legalábbis figyelj arra, hogy a beállításaid rendben legyenek, ne lásson mindenkit mindent, amit csak kiteszel. 🙂

 Tetszett a cikk? Akkor jutalmazz meg minket egy Like-kal! Ha pedig más véleményed van, oszd meg velünk bátran a hozzászólásokban, örömmel vesszük.