Negatív visszajelzések mérése a Facebook Insights-ban

Közzétéve: 2011. december 27.

December elején olvastunk róla, hogy a Facebook teszteli a negatív visszajelzések mérését a rajongói oldalak analitikai rendszerében, az Insights-ban. Első körben nem mindenki számára volt elérhető, a bevezetés folyamatos. Mi most találkoztunk vele, meg is néztük, pontosan mit jelent ez a mérőszám.

Mostantól nem csak azt tudhatjuk meg, hogy egy bejegyzésünk hány embernek tetszett, hanem arról is tájékoztatást kaphatunk, hányan adtak negatív visszajelzést az adott post-ra. Ehhez nem kell mást tennünk, csak kattintsunk az új Insights-ban az „Engaged users” oszlopban szereplő számra:

A felugró ablakban már nem csak arról kapunk részletesebb tájékoztatást, hogy kik, milyen módon léptek kapcsolatba a bejegyzésünkkel, hanem azt is láthatjuk, hányan adtak negatív visszajelzést rá:

A Facebook magyarázata szerint ez a szám azt mutatja, hányan rejtették el a bejegyzésünket üzenőfalukról, vagy hányan jelentették azt spam-nek, esetleg sértő tartalomnak. Ezt bárki megteheti a hírfolyamában az adott post fölötti kis nyílra kattintva:

Érdemes figyelni ezt az új mérőszámot, hiszen ebből láthatjuk, milyen bejegyzések kapnak több negatív kritikát, miket érdemes hanyagolnunk, kevésbé erőltetnünk. Kétségtelenül rosszul esik látni, ha 1-1 írásunkat törlik, vagy spam-nek jelentik, de ha elfogadjuk a tényt, hogy nem tudunk mindenkinek, mindig tökéletes tartalmat szolgáltatni, akkor sokat tanulhatunk belőle.

Szerencsére ha sok pozitív visszajelzés áll a kevés törlés mellett, akkor nincs okunk az elkeseredésre. Ezért nyomjatok egy Like-ot, vagy Share-t ide is: adjátok tovább a hírt, biztos vannak az ismerőseitek között olyan oldal adminok, akik hasznát veszik ennek a hírnek.  🙂