5 tipikus Facebook baki, és tanács, hogyan hozd őket helyre!

Közzétéve: 2011. december 05.

A Facebook használat során akaratlanul is elkövethetünk néhány hibát, amit érdemes minél előbb javítani. Melyek lehetnek ezek a hibák? A Facebook Success Kit oldalán találtunk egy jó kis gyűjteményt, amit lefordítottunk.

Egyszerre több profilt használsz

A Facebook szabályai nem engedik meg, hogy egy személy több identitással legyen jelen az oldalon, ezért könnyen előfordulhat, hogy letiltja az összes accountodat, méghozzá egy szó nélkül. Bármihez is van szükséged az egynél több profilra, próbáld meg egy felhasználóval menedzselni a virtuális életedet, mielőtt még a Facebook minden hozzáférésedet elveszi.

Hogyan hozhatod rendbe?
Ha több profilhoz is tartoznak ismerősök, először is el kell döntened, melyik csoporthoz ragaszkodsz jobban. A többiek számára tedd nyilvánvalóvá, hogy az egyik profil meg fog szűnni, és hagyj időt nekik, hogy esetleg ismerősnek jelöljék a másikat. Ha a megszüntetésre jelölt identitáshoz adminjog is tartozik valamelyik rajongói oldalnál, gondoskodj róla, hogy törlés előtt ezeket a jogokat átadd az életben maradó profilodnak. Ments le minden információt mindkét accountnál, majd töröld azt, amelyikről végülis lemondtál.

Nem fordítottál elég figyelmet a rajongói oldaladra

Gyakran előfordul, hogy bizonyos oldalak tulajdonosai nem igazán szeretnének a vásárlók kérdéseivel és problémáival bíbelődni. Ha te is ilyen vagy, akkor nagyon gyorsan változtass ezen! A Facebook nem rólad szól, nem a cégedről és nem is a termékeidről. A Facebook azokról az emberekről szól, akik azért csatlakoznak egy rajongói oldalhoz, hogy információkat szerezzenek rólad/a termékedről. Inkább te beszélgess velük, mint hogy más beszélgessen velük rólad! Bizonyára elő fognak fordulni kritikák és reklamációk is, de ilyenkor arra gondolj, hogy ez egyben egy lehetőség is arra, hogy megvédd magad, vagy kijavítsd a hibádat. A vásárlók imádják a gondos, figyelmes, proaktív üzleteket.

Hogyan változtathatsz?
Most, hogy már az adminok is kapnak értesítést arról, ha egy user kommentet írt az oldalon, jóval egyszerűbb a helyzet. Állítsd be az értesítőket, és legyen gondod rá, hogy valaki (vagy te magad) folyamatosan figyelemmel kísérje ezeket. Mindig időben reagálj, és mindenkinek, hogy lássák, te valóban foglalkozol velük!

Ellenségeskedés

Ha időnként kicsit kiengeded a gőzt és dobálsz egy kis sarat a konkurenciára, az nyilván valahol egy kellemes érzés, de hosszútávon nem fogod megveregetni a saját válladat ezért a húzásért. Ha felfigyelnek rád, a versenytársak nagyon résen lesznek, és ott kötnek majd beléd, ahol nem sajnálják. Ha van pár troll az oldaladon, hagyd őket és inkább ne reagálj, ha rájönnek, hogy nem pálya veled kezdeni, könnyebb célpontot keresnek majd.

Mit tehetsz mégis?
Sokkal keményebb dió helyrehozni a saját korábban leírt szavaidat, mintha megálltad volna, hogy leírod őket, de ha már megtörtént a baj, a pozitív hozzáállás segíthet. Ha folytatod a dolgot, egyszerűen törölni fogják az összes kommentedet. Ehelyett inkább kérj bocsánatot, vagy ismerd el, hogy kicsit talán keményebb voltál a kelleténél, mikor a véleményedet megfogalmaztad. Mindenképp próbálj meg jól kijönni a dologból!

Rajongókat vásároltál

Most igazán, olvasd el újra a bekezdés címét. Hogy hangozhatna ez bárhogyan is jó ötletnek?? Természetesen csábító lehet, hogy egy frissen indult rajongói oldal azonnal jól hangzó számokat mutathasson fel például az üzleti partnerei számára, de van itt valami, amiről nem szabad megfeledkezni. Igen, tudsz rajongókat vásárolni. DE: attól, hogy egyszer lájkolták az oldaladat, egyáltalán nem biztos, hogy szeretni is fognak téged. Lehet, hogy letiltanak, mert nem kíváncsiak rád, vagy oda nem illő tartalmakkal szórják meg a faladat. Természetesen ezek a nem kívánt interakciók azonnal látszódni fognak a statisztikáidban is, tehát tulajdonképpen nem jártál jól.

Ne így akarjunk rajongókat szerezni...

Mit tegyél?
Ahelyett, hogy rajongókat vásárolsz, az erre szánt időt és pénzt áldozd inkább arra, hogy értékes tartalmat szolgáltathass rendszeresen, jó helyen. Minden posztra reagálj, maradj kapcsolatban a tagokkal! Ha kérdésük van, segítsd őket válaszokkal és megosztással. Inkább foglalkozz ezzel a kisebb számú, de masszív és elkötelezett bázissal, hidd el, hosszútávon számodra is így lesz a legjobb!

Létrehoztál egy rajongói oldalt, majd megfeledkeztél a karbantartásáról

Egy félkész vagy ritkán posztoló oldal nem kelt valami jó benyomást. Ha te nem foglalkozol vele, a rajongóktól sem várhatod el, hogy majd ők fognak! Az ilyen elhagyatott oldalak rendkívül alkalmasak arra, hogy más üzletek spam-jei számára teret adjanak. Ha eddig sem törődtél vele, ezután sem fog feltűnni, hogy más üzletek mit művelnek az oldaladon, nem úgy a rajongóidnak! Ők csupán annyit fognak látni, hogy hagyod magad elárasztani a sok kéretlen reklámmal, és semmit nem teszel ellenük – könnyen lehet, hogy a végén neked tulajdonítják majd ezeket a nem túl etikus tartalmakat, és lássuk be, igazuk is lesz!

A legutóbbi bejegyzéseknek sok köze nincs a csokoládéhoz...

Hogyan hozhatod rendbe?
Kezdd el figyelni az értesítéseket. Fordítsd rá némi időt, hogy gatyába rázd az oldalt és töltsd meg tartalommal, hogy a rajongók is lássák, az oldal nem halt meg, igenis van rajta élet! Ha egyáltalán nem akarsz foglalkozni már vele, inkább töröld az oldalt, így elkerülheted, hogy a vásárlók és az üzleti partnerek a te neveddel kössék össze ezt a félresikerült húzást.

Ha hallottál már olyanról, aki ismer olyat akinek az ismerősének az ismerőse talán elkövethette ezeket bakikat, ne felejtsd el megosztani a bejegyzést, hátha érti majd a célzást! 😉