A 20 legnépszerűbb magyar rajongói oldal toplistája kicsit másként

Közzétéve: 2011. október 10.

Rövid bejegyzésünkhöz a Mashable cikke adta az ötletet. Megvizsgáltuk, hogy viszonyul a 20 legnépszerűbb magyar rajongói oldalon a rajongók száma a „Talking About This” értékhez, azaz ahhoz, hogy hányan léptek valamilyen módon kapcsolatba az oldallal az elmúlt 7 napban. Érdekes eredményeket kaptunk:

Nem a legtöbb a legjobb

Az értékeléshez a Social Times Toplistáján szereplő oldalakat néztük meg. A lista első 20 helyezettje így néz ki a legfrissebb jelentés alapján:

Oldal neve Rajongók száma
1 Túró Rudi 467 068
2 Showder Klub 388 780
3 Milka csokoládé 318 096
4 Rádió 1 314 718
5 Kiss Ádám 314 369
6 Bónusz Brigád 301 885
7 Mekizni jó! 287 190
8 Beugró 238 557
9 Időkép 238 550
10 VIVA 230 727
11 Király L. Norbert 219 855
12 Való Világ 206 142
13 X-Faktor 204 760
14 Children Of Distance 199 221
15 Fressnapf Hungária 196 679
16 Janicsák Veca FanClub 169 768
17 Bumeráng 166 952
18 ZiPpZaR Mobile 163 608
19 Dumaszínház 161 059
20 VV Olivér hivatalos oldala 150 618

 

Nézzük meg ugyanezt a táblázatot az alpján, hogy az elmúlt hét napban hányan léptek kapcsolatba valamilyen módon az oldallal. Hogy pontosan mit jelent a „Talking About This” szám, azt tegnapi bejegyzésünkben magyaráztuk el. Lássuk a táblázatot ez alapján rendezve:

Oldal neve Talking About
1 Children Of Distance 17466
2 X-Faktor 12067
3 Túró Rudi 9694
4 Kiss Ádám 9313
5 Való Világ 5561
6 Rádió 1 5103
7 Időkép 4881
8 VV Olivér hivatalos oldala 4054
9 Showder Klub 3881
10 Bumeráng 3686
11 VIVA 3535
12 Bónusz Brigád 2510
13 Janicsák Veca FanClub 2308
14 Király L. Norbert 2064
15 Fressnapf Hungária 1974
16 Mekizni jó! 1895
17 Milka csokoládé 1489
18 Beugró 1210
19 Dumaszínház 974
20 ZiPpZaR Mobile 607

 

Láthatjuk, hogy ez a táblázat már teljesen más eredményt mutat, mint a rajongók szerinti sorrend. Ez alapján az érték alapján azonban még mindig nem a legjobb sorrendet felállítani, hiszen minél magasabb az oldal rajongóinak a száma, annál könnyebb több embert „megmozgatni”. Nézzük inkább meg, hogy a két szám hányadosa mit mutat, azaz a rajongók hány százaléka lép kapcsolatba az oldalakkal?

Helyezés Rajongók száma alapján Oldal neve Aktív rajongók százaléka
1 14 Children Of Distance 8,77%
2 13 X-Faktor 5,89%
3 5 Kiss Ádám 2,96%
4 12 Való Világ 2,70%
5 20 VV Olivér hivatalos oldala 2,69%
6 17 Bumeráng 2,21%
7 1 Túró Rudi 2,08%
8 9 Időkép 2,05%
9 4 Rádió 1 1,62%
10 10 VIVA 1,53%
11 16 Janicsák Veca FanClub 1,36%
12 15 Fressnapf Hungária 1,00%
13 2 Showder Klub 1,00%
14 11 Király L. Norbert 0,94%
15 6 Bónusz Brigád 0,83%
16 7 Mekizni jó! 0,66%
17 19 Dumaszínház 0,60%
18 8 Beugró 0,51%
19 3 Milka csokoládé 0,47%
20 18 ZiPpZaR Mobile 0,37%

 

Ha ebből a szempontból vizsgáljuk, már igen érdekes adatokat láthatunk. Meglepő a különbség a százalékos arányok között: míg a Children of Distance együttes a rajongóinak majdnem 8 százalékát aktivizálja, addig a ZiPpZar Mobile csupán 0,37%-át tudja mozgósítani követőinek. Ez utóbbi meglehetősen alacsony szám, de ennek a bejegyzésünknek nem célja az adatok mögé nézve véleményt nyilvánítani 1-1 oldal működéséről.

Megoszlanak a vélemények, hogy a rajongók száma, vagy ez az új, Talking About This mérőszám jobb mutató-e egy oldal hatékonyságához. Mi nem foglalnánk egyelőre állást, de az tény, hogy minél aktívabb egy közösség, annál többen fognak tudni oldalunk létezéséről, hisz a rajongóink barátai így szerezhetnek a legkönnyebben tudomást rólunk. És itt máris érdekes lesz a „Reach” mérőszám, amiről tegnap írtunk… 🙂