A 20 legnépszerűbb magyar rajongói oldal toplistája kicsit másként
Rövid bejegyzésünkhöz a Mashable cikke adta az ötletet. Megvizsgáltuk, hogy viszonyul a 20 legnépszerűbb magyar rajongói oldalon a rajongók száma a „Talking About This” értékhez, azaz ahhoz, hogy hányan léptek valamilyen módon kapcsolatba az oldallal az elmúlt 7 napban. Érdekes eredményeket kaptunk:
Nem a legtöbb a legjobb
Az értékeléshez a Social Times Toplistáján szereplő oldalakat néztük meg. A lista első 20 helyezettje így néz ki a legfrissebb jelentés alapján:
Oldal neve | Rajongók száma | |
1 | Túró Rudi | 467 068 |
2 | Showder Klub | 388 780 |
3 | Milka csokoládé | 318 096 |
4 | Rádió 1 | 314 718 |
5 | Kiss Ádám | 314 369 |
6 | Bónusz Brigád | 301 885 |
7 | Mekizni jó! | 287 190 |
8 | Beugró | 238 557 |
9 | Időkép | 238 550 |
10 | VIVA | 230 727 |
11 | Király L. Norbert | 219 855 |
12 | Való Világ | 206 142 |
13 | X-Faktor | 204 760 |
14 | Children Of Distance | 199 221 |
15 | Fressnapf Hungária | 196 679 |
16 | Janicsák Veca FanClub | 169 768 |
17 | Bumeráng | 166 952 |
18 | ZiPpZaR Mobile | 163 608 |
19 | Dumaszínház | 161 059 |
20 | VV Olivér hivatalos oldala | 150 618 |
Nézzük meg ugyanezt a táblázatot az alpján, hogy az elmúlt hét napban hányan léptek kapcsolatba valamilyen módon az oldallal. Hogy pontosan mit jelent a „Talking About This” szám, azt tegnapi bejegyzésünkben magyaráztuk el. Lássuk a táblázatot ez alapján rendezve:
Oldal neve | Talking About | |
1 | Children Of Distance | 17466 |
2 | X-Faktor | 12067 |
3 | Túró Rudi | 9694 |
4 | Kiss Ádám | 9313 |
5 | Való Világ | 5561 |
6 | Rádió 1 | 5103 |
7 | Időkép | 4881 |
8 | VV Olivér hivatalos oldala | 4054 |
9 | Showder Klub | 3881 |
10 | Bumeráng | 3686 |
11 | VIVA | 3535 |
12 | Bónusz Brigád | 2510 |
13 | Janicsák Veca FanClub | 2308 |
14 | Király L. Norbert | 2064 |
15 | Fressnapf Hungária | 1974 |
16 | Mekizni jó! | 1895 |
17 | Milka csokoládé | 1489 |
18 | Beugró | 1210 |
19 | Dumaszínház | 974 |
20 | ZiPpZaR Mobile | 607 |
Láthatjuk, hogy ez a táblázat már teljesen más eredményt mutat, mint a rajongók szerinti sorrend. Ez alapján az érték alapján azonban még mindig nem a legjobb sorrendet felállítani, hiszen minél magasabb az oldal rajongóinak a száma, annál könnyebb több embert „megmozgatni”. Nézzük inkább meg, hogy a két szám hányadosa mit mutat, azaz a rajongók hány százaléka lép kapcsolatba az oldalakkal?
Helyezés | Rajongók száma alapján | Oldal neve | Aktív rajongók százaléka |
1 | 14 | Children Of Distance | 8,77% |
2 | 13 | X-Faktor | 5,89% |
3 | 5 | Kiss Ádám | 2,96% |
4 | 12 | Való Világ | 2,70% |
5 | 20 | VV Olivér hivatalos oldala | 2,69% |
6 | 17 | Bumeráng | 2,21% |
7 | 1 | Túró Rudi | 2,08% |
8 | 9 | Időkép | 2,05% |
9 | 4 | Rádió 1 | 1,62% |
10 | 10 | VIVA | 1,53% |
11 | 16 | Janicsák Veca FanClub | 1,36% |
12 | 15 | Fressnapf Hungária | 1,00% |
13 | 2 | Showder Klub | 1,00% |
14 | 11 | Király L. Norbert | 0,94% |
15 | 6 | Bónusz Brigád | 0,83% |
16 | 7 | Mekizni jó! | 0,66% |
17 | 19 | Dumaszínház | 0,60% |
18 | 8 | Beugró | 0,51% |
19 | 3 | Milka csokoládé | 0,47% |
20 | 18 | ZiPpZaR Mobile | 0,37% |
Ha ebből a szempontból vizsgáljuk, már igen érdekes adatokat láthatunk. Meglepő a különbség a százalékos arányok között: míg a Children of Distance együttes a rajongóinak majdnem 8 százalékát aktivizálja, addig a ZiPpZar Mobile csupán 0,37%-át tudja mozgósítani követőinek. Ez utóbbi meglehetősen alacsony szám, de ennek a bejegyzésünknek nem célja az adatok mögé nézve véleményt nyilvánítani 1-1 oldal működéséről.
Megoszlanak a vélemények, hogy a rajongók száma, vagy ez az új, Talking About This mérőszám jobb mutató-e egy oldal hatékonyságához. Mi nem foglalnánk egyelőre állást, de az tény, hogy minél aktívabb egy közösség, annál többen fognak tudni oldalunk létezéséről, hisz a rajongóink barátai így szerezhetnek a legkönnyebben tudomást rólunk. És itt máris érdekes lesz a „Reach” mérőszám, amiről tegnap írtunk… 🙂