32 marketing tipp közösségi oldaladra – avagy légy résen, közeledik az ünnepi szezon!

Közzétéve: 2011. október 25.

Októbert írunk, ami azt jelenti, hogy gyakorlatilag most már bármelyik nap bármelyik percében felcsendülhetnek az üzletekben a karácsonyi dalok. Ez egyben azt is jelenti, hogy ideje elkezdened gondolkodni azon, hogyan tudnád üzleti szempontból is meglovagolni az ünnepi szezont.
Az ünnep ugyebár arról szól, hogy az emberek szeretik egymást, hagyományokat ünnepelnek és élményeket szereznek. Ebből kifolyólag teljesen természetes módon a közösségi média jó felületet biztosít mind az ünnepi hirdetéseknek, mind a megszerzett élmények megosztásának. Összegyűjtöttünk 32 tippet, ami segíthet felépíteni ünnepi stratégiádat!

1. Lépj időben, ne csak akkor, mikor már javában zajlanak az ünnepek! Közösségi profilod nagyon is alkalmas arra, hogy az ünnepek közeledtét apránként, de hatásosan felvezesse.
2. Terveztess szezonális logókat! Időben cserélgesd őket, jelezve, hogy naprakész vagy és máris ünnepi lázban égsz!

3. Készíts ünnepi témájú profilképet és üdvözlő oldalt Facebook oldaladra, és keríts valami alkalomhoz illő twitter hátteret is!
4. Az emberek imádnak a közelgő ünnepekről és a vele járó készülődésről beszélni, úgyhogy a téma neked is adott a közelgő hónapokra. Kérdezd rajongóidat a karácsonyi menüről, vagy az ajándékról, amit legszívesebben látnának a fa alatt!
5. Ha a céged nyomtatásban is megjelenik, gondoskodj róla, hogy a flyerek, brossúrák és újsághirdetések is tartalmazzák közösségi médiás elérhetőségedet, ne csak az ünnepi szezonban, de egész évben!
6. Készíts mikroszájtot. Ez jó felületet tud biztosítani kiemelt szezonális kampányaidnak, mindent összegyűjtve egy helyen.
7. Ezt a mikroszájtot évről évre újrahasznosíthatod a tartalom megújításával, hogy mindig naprakész legyél.
8. Bizonyosodj meg arról, hogy az év ezen időszakában valóban releváns posztokkal töltöd meg az üzenőfalat, nem pedig a szokásos termékajánlókkal és szolgáltatások tömkelegével. Az emberek egyébként is stresszesek és túlhajszoltak ebben az időszakban, próbálj a segítségükre lenni a posztjaiddal ahelyett, hogy még te is növelnéd rajtuk a nyomást!
9. Miben tudsz nekik segíteni? Ajándékötletek, szórakozási lehetőségek, kedvezményes kiruccanások és leárazások ajánlásával. Ezeket a tartalmakat számos helyen közzé teheted, például jó ötlet lehet a napi tipp a Facebook oldaladon, amit aztán a Twitteren is megoszthatsz a követőiddel, vagy akár hozd össze az egészet egy kreatív Youtube videóban!

10. Nem tudod, hogy adj tanácsot? Szavaztasd meg vásárlóiddal, hogy mit tartanak az ünnepek alatt a legnagyobb kihívásnak, és térképezd fel azokat a területeket, ahol a céged segítséget tud nyújtani nekik!
11. Mutasd meg nekik, mennyire imádod az ünnepeket! Töltsd fel a céges karácsonyi bulik, halloween partik és jótékonysági estek fotóit!
12. A tartalom legyen hosszú életű és a keresőszavakat a következő évet szem előtt tartva optimalizáld.
13. Lehet, hogy elcsépelt, de az emberek imádnak az időjárásról beszélni. Figyelj arra, hogy a felhasználóid régiójában általában milyen az idő ebben az időszakban. Hóvihar, enyhehülés, fehér lesz a karácsony stb.?
14. Ne felejtsd el mérni az eredményeket, már a kampány indulása előtti napokban is! Egyedül ebből fogod pontosan látni, milyen hozománya van ünnepi erőfeszítéseidnek!
15. Amilyen a forgalom, olyan legyen a stratégiád is. Próbálj ki különböző módszereket különböző csatornákon. Így mérheted fel legjobban, hogy a rajongóid milyen típusú tartalmakra buknak és reagálnak, ahelyett, hogy folyton ugyanazzal a módszerrel és ugyanazon a csatornán várnád a csodát.

Halloween

Magyarországon is egyre több helyen van már Halloween kapcsán rendezvény, akció, buli. Ilyenkor az emberek tobzódnak saját kreativitásukban (mit-vegyek-fel, jelmezkészítés, tökfaragás), hiba lenne kihasználatlanul hagynod, hogy maguk a rajongók szolgáltassanak tartalmat oldaladra! Mikre gondolunk?

16. Kisbabák halloween jelmezben.
17. Házi kedvencek halloween jelmezben.
18. Tökfaragó verseny: vajon hogy mutatna a Te logód tökbe faragva?
19. Úgy érzed, hogy a márkádnak köze sincs a Halloweenhez? Csinálj vicces videót arról, hogyan öltözteted a termékeidet halloween kosztümbe. Minél betegebb, annál jobb.
20. Hirdess játékot: kérd meg olvasóidat, hogy készítsenek jelmezt háztartási eszközök felhasználásával, vagy még jobb: a te termékeid segítségével!
21. Egyszerű, de nagyszerű játék: tölts apró cukorkákat egy üvegbe, fotózd le, és kérd meg a rajongókat, hogy tippeljék meg az üvegben lévő mennyiséget! A kondérnyi cukorkát természetesen az nyeri meg, akinek a tippje a legközelebb van a valósághoz.
22. Játssz a szavakkal! Facebook-on hirdethetsz olyan játékot, amiben a meghatározott szavak valamelyikét (pl. csoki, tök, ijesztő) tartalmazó posztjaidra elsőként reagáló felhasználónak ajándékkal kedveskedsz!

Karácsony

23. Az adventi időszakban kínálj fel naponta más-más terméket különleges karácsonyi akcióban! Ha ezeket a 24 órás kedvezményeket mindig előre bejelented, könnyedén ébren tarthatod rajongóid érdeklődését ebben a kényes időszakban. Ne felejtsd el külön díjazni azon hűséges rajongóidat, akik folyamatosan követik és esetleg barátaik részére is megosztják ezeket a posztokat!
24. Népszerű lehetsz egy olyan kampánnyal, mint amit a Sephora követett el a twitteren: naponta nyert a követők közül egy valaki, aki így twittelt: „kedves @sephora, karácsonyra a legnagyobb vágyam egy __________!” Ehhez készült egy mikroszájt is, ahol a rajongók külön is regisztrálhatták kívánságaikat.
25. Egy másik hasonló kampányban egy cég arra kérte felhasználóit, hogy posztoljanak a márkával kapcsolatos témájú ünnepi fotókat, s minden nap nagy értékű ajándékcsomaggal jutalmazta a nap legjobb képének szerencsés feltöltőjét.
26. Csinálj olyan alkalmazást Facebook oldaladra, ahol a felhasználóid jótékonykodni tudnak! Küldjenek olyan virtuális ajándékcsomagokat neked, melyeket utána karitatív célokra fordíthatsz!
27. Versenyeztesd minden idők legrondább karácsonyfáit! Kérd meg a rajongókat, hogy töltsék fel fotóikat a csupasz vagy vékony fáikról és a legrosszabbat jutalmazd törzsvásárlói kártyával vagy ajándékutalvánnyal!
28. Posztolj minden nap más-más ajándékötletet! Nem kell, hogy ezek feltétlenül a saját termékeid legyenek, de persze nem baj, ha valamilyen szinten mégiscsak kapcsolhatóak a márkádhoz.

29. Tégy még egy lépést és posztolj kimondottan a te célközönségednek ajándékötletet! Ha gumiabroncs üzleted van, ajánlj ötleteket az autó szerelmeseinek, ha műszaki kütyükkel foglalkozol, célozd meg a geek-eket! Ha ínyenc élelmiszereket árulsz, az otthoni szakácsokat támadd le jobbnál jobb ajánlataiddal!
30. Minden évben egy új pulóver vár a fa alatt. Ismerős? Csinálj egy albumot „a legrondább karácsonyi pulcsi” címmel és szavaztasd meg a felhasználókkal, hogy ki az a szerencsétlen beküldő, akit kárpótolni fogsz egy szuper ajándékkal!
31. „Nézz ki az ablakon, és fotózd le, amit látsz!”, igazán ütős felhívás lehet Karácsony reggelén, hiszen a kapott képek adott esetben meglepően különböző látványt fognak mutatni. Ha albumba pakolod őket, jól mutatja majd, mennyire sokfelé akadnak rajongóid!
32. Karácsony napján Facebook-on oszd tovább az első tíz szuper karácsonyi ajándék fotóját amit feltöltöttek a rajongói oldaladra!

Szerinted hogyan tudják az üzletek legjobban kihasználni az ünnepi szezont a közösségi média csatornáin? Mi volt a legjobb kampány, amit valaha láttál ebben a műfajban?
Szeretnéd ha az idei karácsonyi szezon igazán eredményes és emlékezetes lenne a Facebook rajongói oldaladon is? Kérj tőlünk ajánlatot!