6 jellemző hiba, amit kezdő oldal adminok elkövetnek

Közzétéve: 2011. július 24.

A Hubze blog-on találtuk az alábbi bejegyzést, amiben rámutatnak 6 jellemző hibára, melyet a kezdő oldal adminisztrátorok elkövetnek. Mi magunk is tapasztaltuk már ezeket, ezért pont kapóra jött, hogy lefordítsuk, mert vannak benne tanulságos gondolatok:

A 6 jellemző hiba és tippek, hogy kerüljük el őket

1. Legyen jó tartalom az oldal üzemeltetéshez

Egy üres Facebook oldal könnyen elriasztja a leendő rajongókat. Ha ritkán viszünk fel bejegyzéseket, olvasóink azt gondolhatják, hogy nem szánunk elég figyelmet az oldalnak, ezért elfordulnak tőlünk, nem követnek tovább minket. Már az elején fogadjuk el, hogy a közösségi marketinghez is idő kell. Nem elegendő csak létrehozni egy oldalt és rávenni az embereket, hogy legyenek rajongóink, őket ki is kell szolgálnunk.
Ha van egy blogunk, osszuk meg az ottani tartalmat. Ha nincs blogunk, keressünk az internet kimeríthetetlen forrásaiból érdekes (és releváns) információkat! Korábbi cikkünkben adtunk pár ötletet, mivel tudjuk rajongóinkat megfelelő színvonalon kiszolgálni, hogyan lehet Facebook oldalunk aktív, igazán közösségi. A cikkek itt és itt találhatók.
Ügyeljünk még arra is, hogy az olvasóink ne úgy érezzék, hogy spam-meljük őket! Érthető, ha egy új terméket, szolgáltatást be akarunk vezetni a piacon, de ne vigyük túlzásba, ne csak erről szóljon minden bejegyzésünk! Ha nem fogadjuk meg ezt a tanácsot, hamar elveszíthetünk sok-sok rajongót és egyben leendő ügyfelet is.

Havonta egy bejegyzés bizony kevés, post-oljunk rendszeresen!

2. Ne hagyjuk üresen az Info mezőket!

Sokan a rajongói oldal létrehozásának nagy lendületében megfeledkeznek az információs mezők kitöltéséről. Vagy egyszerűen csak későbbre hagyják és ezzel gyakorlatilag többet nem is foglalkoznak vele. Apróságnak tűnik, de mégis fontos: töltsük fel az Info fület tartalommal! Egyrészt rajongóink innen is tájékozódhatnak cégünkről, termékünkről, szolgáltatásunkról, másrészt nem tűnik túl professzionálisnak az a cég, aki az ilyen apróságoknak nem szentel figyelmet. Használjuk ki ezt a felületet is, hisz ingyen reklám, írjuk be a megfelelő adatokat!

Egy jó példa: töltsük fel tartalommal az Info fület!

3. Ne keverjük az üzletet a személyes dolgokkal!

Sokszor látjuk – főleg kisebb vállalkozásoknál – hogy a céges oldal üzenőfalán személyes információk jelennek meg. Mielőtt személyes dolgokat írunk a vállalkozásunk üzenőfalára, gondoljunk rá, hogy rajongóink nagy része egyáltalán nem ismer minket személyesen. Épp ezért nem valószínű, hogy nagyon érdekes a lányunk első lépései, vagy családunk nyaralási élménye.
Válasszuk ketté a Facebook-on életünket: a személyes dolgokat osszuk meg barátainkkal a személyes profilunk alatt, a céges rajongói oldalon viszont legyünk profik és  beszéljünk az üzletről. Ne feledjük, a politikai, vallási nézeteink sem tartoznak rajongóinkra!

Ne tegyünk a vállalkozásunk oldalára nem odaillő bejegyzéseket!

4. Már egy héten belül 1000 rajongóra vágyunk

Az újoncok gyakran úgy gondolják, hogy a sikert a rajongók számában mérjük és mindent elkövetnek annak érdekében, hogy gyorsan minél több követőjük legyen. Gondoljunk azonban arra is, hogy a nagy rohanásban vajon mennyire értékes rajongókhoz jutunk el? Mennyire tudunk ilyen rövid idő alatt igazán komoly, elkötelezett olvasókat szerezni oldalunkra? Inkább a minőségre, mint a mennyiségre törekedjünk. Legyen csak pár száz rajongónk, de ők legyenek aktívak, érezzük elhivatottságukat. 52 elhivatott rajongó sokkal többet ér, mint 1000 olyan, akit nem is igazán érdeklünk.

5. Megfeledkezünk a „brandingről”

A legtöbb vállalkozás elkészíti rajongói oldalát és úgy gondolja, ezzel meg is tett mindent. Általában megfeledkeznek arról, hogy ez a rajongói oldal mostantól kezdve része a cég arculatának, a marketing egyik fontos eleme. Ügyeljünk arra, hogy a Facebook-on is a céges arculatot használjuk, mind design, mind kommunikáció szempontjából. Ne felejtsük el a cég logóját, és színeit sem a Facebook oldal kialakításában!

6. Elfeledkezünk a mérésről

A legtöbb üzlet számára a közösségi média kampány pénzbe és időbe kerül. Sokan azonban nem foglalkoznak azzal, hogy mérjék a közösségi marketinggel töltött idő és összegek megtérülését. A méréssel választ kaphatunk a kérdésre, megéri-e egyáltalán jelen lennünk a Facebook-on, Twitteren, vagy LinkedIn-en?
Nem mindegy azonban, hogyan mérünk. Először is tisztában kell lennünk azzal, mik a céljaink. Növelni akarjuk az eladást? Ismertebbé akarjuk tenni a céget? Szeretnénk, ha többen beszélnének rólunk, értékelnék termékünket, szolgáltatásunkat? Fontos a célt meghatározni, hisz ehhez tudunk mérési paramétereket meghatározni.
Például ha az a célunk, hogy növeljük weboldalunk látogatását, akkor használjunk olyan analitikai rendszert, amivel mérni tudjuk, hogy hányan érkeznek naponta a weboldalra a Facebook oldalunkról.

 

Van olyan hiba, amit Ti tapasztaltatok a Facebook oldalakat böngészve? Osszátok meg velünk és a többiekkel, tanuljunk egymástól! Vagy csak egyszerűen nyomjatok egy like-ot, hogy az ismerőseitek is lássák ezeket a tippeket, hátha kapnak belőle jó ötleteket… 🙂